Gå til innhold

Tørr utenlandske menn mer enn norske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når en veninne og jeg satt på kafe kom det en hun hadde truffet tidligere bort til oss. Han hilste på henne, hilste på meg og så hadde de noen ord seg i mellom. De snakket spansk og så sa han hade og gikk.. Etter en halvtime kom han tilbake og fortalte henne noe og hun bare "si det til henne da vel du snakker jo norsk!" Hun tok styringa og bare "han synes du er søt og vil ha nummeret ditt" jeg gav han kortet mitt som jeg pleier og han bare "Daterådgiver!!??! jeg trenger ikke det altså??!! så var samtalen i gang. Vi lo godt, han spurte om jeg var singel, om jeg hadde familie, lurte på hvor gammel sønnen min var og fortalte meg at øynene mine bare tiltrakk han og gjorde at han ville bli bedre kjent med meg, og han inviterte OSS på middag hos han på Lørdag.

Hadde en normann vært så direkte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke at alle utlendinger er sånn, men det er jo noen nordmenn som er sånn! Synes det er fantastisk med sånne menn :)

Anonym poster: 407accee1eedf571ade8049fa360c18c

• Liker 4
Gjest Lurifix
Skrevet

Ja en nordmann hadde vært så direkte.

• Liker 2
Skrevet

Tror det er litt individuelt og litt med kulturen å gjøre. Hvis kulturen sier at det er sosialt akseptabelt å gjøre noe,så er det ikke lengre flaut.

Skrevet

Tror det er litt individuelt og litt med kulturen å gjøre. Hvis kulturen sier at det er sosialt akseptabelt å gjøre noe,så er det ikke lengre flaut.

Men her hjemme er det liksom ikke sosialt akseptert? Burde vi da ikke gjøre det mer akseptert?

• Liker 1
Skrevet

folk er forskjellige uansett hvor de er fra. han er ikke standar for alle utenlandske menn

Anonym poster: 5365d28d619fade94b39feba5e4d692f

Skrevet

Jeg tror ikke at alle utlendinger er sånn, men det er jo noen nordmenn som er sånn! Synes det er fantastisk med sånne menn :)

Jeg har tilgode til å oppleve en normann som er så direkte så det er derfor jeg setter spørsmålstegn ved det, men godt å høre de finnes! Ja menn som er direkte er fantastiske! Og selv om det var kleint lo vi av det og bare hadde det gøy.. Nå gleder jeg meg til mat på lørdag! :D

Skrevet

folk er forskjellige uansett hvor de er fra. han er ikke standar for alle utenlandske menn

Anonym poster: 5365d28d619fade94b39feba5e4d692f

Nei det vet jo jeg også, men har opplevd noe lignende fra utenlandske menn før, men aldri fra en normann. Bare hvis han er drita full ofcourse!

• Liker 1
Skrevet

Men her hjemme er det liksom ikke sosialt akseptert? Burde vi da ikke gjøre det mer akseptert?

Du reagerte på det gjorde du ikke?

Det er akseptabelt,men det er ikke fult så vanlig og man blir oppfattet som rar kanskje?

Syns det er helt greit jeg,sikkert mange her hjemme som også er sånn,men det er en mulig forklaring:p

Skrevet

Du reagerte på det gjorde du ikke?

Det er akseptabelt,men det er ikke fult så vanlig og man blir oppfattet som rar kanskje?

Syns det er helt greit jeg,sikkert mange her hjemme som også er sånn,men det er en mulig forklaring:p

Jeg reagerte, men på en positiv måte. Så ikke på det som noe rart, men nå har jeg irritert meg over hvor vanskelig det er å treffe noen ute i den virkelige verden i lang tid også da. Tar man ikke sjanser vinner man ikke.. hvorfor prøver ikke flere seg på en slik måte?

Skrevet

Vil påstå at dette er helt individuelt, ja.

Men at kulturen også spiller en viss rolle er utvilsomt.

"Arv og miljø" går igjen i alt.

Skrevet

Jeg reagerte, men på en positiv måte. Så ikke på det som noe rart, men nå har jeg irritert meg over hvor vanskelig det er å treffe noen ute i den virkelige verden i lang tid også da. Tar man ikke sjanser vinner man ikke.. hvorfor prøver ikke flere seg på en slik måte?

Folk er vel sjenerte, opptatt eller redde for å bli avvist. Man kan jo spørre hvor ofte du har prøvd deg på gutter? mange gutter som er like sjenerte som det vi er :P

Jeg tror også at det kan ha noe md måten man blir oppfattet på.

Kanskje man er redd for at det er pågående? og selv om man er interessert og egentlig ikke redd så tar man avstand pga det?

Skrevet

Folk er vel sjenerte, opptatt eller redde for å bli avvist. Man kan jo spørre hvor ofte du har prøvd deg på gutter? mange gutter som er like sjenerte som det vi er :P

Jeg tror også at det kan ha noe md måten man blir oppfattet på.

Kanskje man er redd for at det er pågående? og selv om man er interessert og egentlig ikke redd så tar man avstand pga det?

Ja tror det er mye i redselen. Jeg har blitt ekstremt mye mer flink til å ta kontakt, og har faktisk gjort det samme selv. Etter at jeg begynnte med denne sosiale sirkelen min så har det liksom ikke vært så flaut lenger. Man inviterer jo ikke på date, men til en sosial sammenkomst. Men jeg har en barriere igjen og det er å invitere en ukjent mann jeg treffer på gata eller i butikken eller noe.. lovet meg selv å teste det ut før november er over. Skal jeg få kundene til å bli mer frempå må jeg teste det ut selv først.. :)

Skrevet

Har selv vært direkte med varierende resultat. Desverre er det ofte vanlig at en slik direkte måte ikke settes like stor pris på i Norge som i en del andre land, derfor vil jeg tro at det også er færre som gidder å gjøre det her hjemme. Man kan fort oppfattes som litt rar og som en "outsider" dersom man gjør det, spesielt dersom man tar turen over til "jentebordet" alene. Da fungerer det bedre å gå bort sammen med en kompis eller to.

Generelt er ikke folk like direkte i kommunikasjon i Norge, og det påvirker også datingetiketten.

Skrevet

I dag når en veninne og jeg satt på kafe kom det en hun hadde truffet tidligere bort til oss. Han hilste på henne, hilste på meg og så hadde de noen ord seg i mellom. De snakket spansk og så sa han hade og gikk.. Etter en halvtime kom han tilbake og fortalte henne noe og hun bare "si det til henne da vel du snakker jo norsk!" Hun tok styringa og bare "han synes du er søt og vil ha nummeret ditt" jeg gav han kortet mitt som jeg pleier og han bare "Daterådgiver!!??! jeg trenger ikke det altså??!! så var samtalen i gang. Vi lo godt, han spurte om jeg var singel, om jeg hadde familie, lurte på hvor gammel sønnen min var og fortalte meg at øynene mine bare tiltrakk han og gjorde at han ville bli bedre kjent med meg, og han inviterte OSS på middag hos han på Lørdag.

Nei. Men vi hadde heller ikke endt opp med å banke dritten ut av deg, tvinge deg til å bli muslim eller katolsk/jøde, vi hadde heller ikke forventet at du skulle gjøre alt i hjemmet, og vi hadde ikke blitt sjalu psykopater etter tre måneder.

Mange utlendinger er sjarmør/tyrann. De sjarmerer deg i starten, og etter en stund viser de sin virkelige side, nemlig tyrannen.

Lykke til, naive norske kvinne.

Anonym poster: 5afca7a1c812ee13e2b7e61d923b300d

Skrevet

Psykopater mener du? Ja, kjempefantastisk...

Anonym poster: 5afca7a1c812ee13e2b7e61d923b300d

Skrevet (endret)

Som Capt. Obvious sier kan vi også være så direkte, men vi må være tykkhudede nok til å godta at det ikke alltid slår an. Jeg tror en del norske kvinner dømmer norske og utenlandske menn etter ulike standarder, og det man synes er veldig sjarmerende og romantisk når man forstår det som del av en søreuropeers kultur kan oppfattes som ubehagelig pågående når en norsk mann gjør det samme. Se bare hvordan enkelte av jentene her ga TS merkelappen "stalker" i tråden Hun på SATS Bislett.....

http://forum.kvinneg...howtopic=697739

Nå gjorde han riktignok den lille feilen at han ikke tok kontakt med en gang, men det at han var romantisk og ivrig nok til å finne ut hvem hun var kunne nok ha blitt oppfattet som positivt om det var en gutt fra en annen kultur som stod for denne iveren. Mens det ble sett på som merkelig og avtennende når det var en norsk gutt som viste denne type lidenskap og pågåenhet.

Det hører også med at gutter fra kulturer der hore/madonna-tankegangen står sterkt, ikke minst innvandrere fra strenge patriarkalske kulturer, vil oppfatte norske jenter som billige horer, og terskelen for å sjekke opp jenter på gata eller hvor som helst står i stil til dette: man oppfatter de norske jentene som fritt vilt på nivå med gatehorer og innbiller seg at alle og enhver er klar til å spre bena for hvem som helst, som en hvilken som helst betalingsprostituert. Nå var det kanskje ikke en slik gutt TS her opplevde på nært hold, men at innvandrergutter med null respekt for norske jenter har lav terskel for å ta kontakt er det ingen tvil om.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Har selv vært direkte med varierende resultat. Desverre er det ofte vanlig at en slik direkte måte ikke settes like stor pris på i Norge som i en del andre land, derfor vil jeg tro at det også er færre som gidder å gjøre det her hjemme. Man kan fort oppfattes som litt rar og som en "outsider" dersom man gjør det, spesielt dersom man tar turen over til "jentebordet" alene. Da fungerer det bedre å gå bort sammen med en kompis eller to.

Generelt er ikke folk like direkte i kommunikasjon i Norge, og det påvirker også datingetiketten.

Men det er jo bedre å prøve enn å bare stå der og ikke gjøre noe.. gjelder både kvinner og menn egenltig.. Gjør det noe om noen synes man er rar egentlig?

Jeg tror folk er glad for direkte kommunikasjon så lenge den er ærlig og direkte. Ikke sånn "hey baby.. nice ass" opplegg..

Skrevet

Nå gjorde han riktignok den lille feilen at han ikke tok kontakt med en gang, men det at han var romantisk og ivrig nok til å finne ut hvem hun var kunne nok ha blitt oppfattet som positivt om det var en gutt fra en annen kultur som stod for denne iveren, mens det ble sett på som merkelig og avtennende når det var en norsk gutt som viste denne type lidenskap og pågåenhet.

Ja det kan godt hende vi kvinner/jenter må jobbe litt med holdningene våre gitt, men jeg personlig hadde ikke reagert anderledes hvis en norsk mann hadde gjort det samme, men jeg lurer på om han kunne klart å gjøre det med den samme selvtilitten som han her.. altså at det ikke var noe big deal.. "har dere lyst så kan jeg lage litt middag til oss på Lørdag og kanskje gå ut å danse etterpå"

Men jeg hadde selvfølgelig vært skeptisk om dette var en fyr veninnen min ikke kjente fra før.. det hadde blitt rart.. da måtte han ha funnet på noe annet å invitere oss med på.. :)

Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt direkte. Her kjente han venninnen din fra før og da er det helt normalt å hilse på dem andre som man er sammen med. I tillegg kan det tenkes at venninnen din oppfordret ham, når de snakket spansk, til å prøve seg. Hun tok jo til og med den tunge jobben med å spørre etter telefonnummeret ditt for han, så hva som er så oppsiktsvekkende forstår jeg ikke.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...