Gå til innhold

Gjøre det slutt med kjæresten... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med kjæresten. En flott, kjekk mann det er hyggelig å være sammen med...men jeg tror det slutter der.

Han er alltid blid. Han er vakker å se på. Han tuller med meg. Han er barnslig og leken. Han er handy. Han engasjerer seg i livet mitt. han engasjerer seg i familien min. Han gjør hverdagen min lettere ved å hjelpe meg. Han minner meg om pappa - det er bra :)

Men...

Han får meg ikke til å føle meg spesiell. Han gir ikke komplimenter. Han sier sjeldent at han er glad i meg. Sexen kommer bare han til gode. Vi snakker sjeldent sammen. Og lista kunne vært litt lengre...

Problemet: jeg vil at han skal gjøre slik at jeg føler meg unik! At jeg er bedre enn alle andre damer der ute! At det er MEG han vil ha! Han sier det er sånn når jeg spør.. Men jeg føler det ikke :( jeg blir såret og usikker.

Jeg er redd for å gjøre det slutt med en potensielt bra mann. Jeg er redd jeg ikke vil finne en annen. Og nå er jeg så usikker...

Hjelp. Noen?

Anonym poster: ed8fc957233b6c63a8521b754a2aff3b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, et klassisk eksempel på en tråd hvor det passer bedre enn noe annet å si:

Snakk med ham om problemene dine!

Skrevet

Tarandus sier at du må snakke med han!

Det er ikke sikkert han vet at du er misfornøyd med sexen og kommunikasjonen...

• Liker 1
Skrevet

Er du unik? Hva gjør du for han som gjør deg unik?

Anonym poster: b5cb819307125f5bcb2c5732eb83ab4d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd å prate med han, jeg har prøvd. Svaret var: Ahh, det der har vært problemet mitt i de andre forholdene også! Samtalen er avsluttet..

..og jeg er nok ikke mer unik enn mange andre flotte damer der ute, men for han burde jeg vel være litt unik? Det er vel en grunn til at han faktisk har innledet et forhold til meg og ikke en annen dame?

Skrevet

Jeg har prøvd å prate med han, jeg har prøvd. Svaret var: Ahh, det der har vært problemet mitt i de andre forholdene også! Samtalen er avsluttet..

..og jeg er nok ikke mer unik enn mange andre flotte damer der ute, men for han burde jeg vel være litt unik? Det er vel en grunn til at han faktisk har innledet et forhold til meg og ikke en annen dame?

Men han er jo heller tydligvis ikke så unik for deg at du vil holde på han uten å gjøre enda mer enn nå. Så hvorfor kan du da forvente å bli sett på som unik fra han?

Anonym poster: b5cb819307125f5bcb2c5732eb83ab4d

Skrevet

Forsåvidt et godt poeng AB. Takk!

Uansett ser jeg at det var vanskelig å dele dette på et forum. Følelser og tanker er vel igrunn ikke lett å dele med fremmede gjennom tekst.. Jeg bør vel finne ut av dette på egenhånd :/

Skrevet

Jeg også har det sånn.. Føler ikke at jeg er god nok for han.

At jeg er mye mer forelsket i han og at han ikke bryr seg så mye og ikke har så sterke følelser som han burde. Og at han heller vil være med andre mer enn meg og ikke vil være med meg så mye egentlig :/

Vanskelig å ta det steget og slå opp..

Anonym poster: b0bafc68af0df302084cd5f091388e03

Skrevet

Jeg føler med deg. Mest av alt er jeg redd for å angre om jeg velger å gå. Og jeg er redd for å måtte være singel for alltid. Dessuten: man vet hva man har og ikke hva man får.. Ergo; det kan bli værre med en annen.. Og jeg vet noen av tankene mine er tullete, men jeg klarer ikke å slutte å tenke dem...

Skrevet

Når du begynner å tenke på kjæresten din som den ene siden av en vektskål, så er det allerede for sent..

• Liker 1
Skrevet

Alt det første du skrev om han er jo mer bereftelse enn å høre hvor vakker du er osv. Som en vennine sa til meg etter jeg ble dumpet på sms i en alder av 33 år for et par dager siden: han trenger ikke være perfekt, det viktigste er at han er der for deg/ditt. Alle har ulike måter å vise kjærlighet på. Vi vil jo ikke presse frem noe som er unaturlig for en mann. Vi kan ikke forandre en mann. Jeg tror dersom du er en person som trenger bekreftelser for at du er spesiell vil slite i lengden av å leve sammen med en sånn type mann som kjæresten din er. Jeg er selv en dame som trenger føle meg sett så vet hva jeg snakker om, men for min del holder det med at han viser guient intetesse for meg og mitt og viser i handlinger at han har det bra med meg. Dersom vi savner noe i en mann og tar det opp føler mannen at han ikke er god nok som han er!

Jeg vet av erfaring ati lengden mister jeg meg selv av å leve sammen med en kald/taus mann, derfor enklere å stoppe mens leken er godt og heller vente til jeg møter en mann som aldri får meg til å tvile på hva han synest om meg. Uansett du må følge magefølelsen din. Den har som oftes rett!

Skrevet

Alt det første du skrev om han er jo mer bereftelse enn å høre hvor vakker du er osv. Som en vennine sa til meg etter jeg ble dumpet på sms i en alder av 33 år for et par dager siden: han trenger ikke være perfekt, det viktigste er at han er der for deg/ditt. Alle har ulike måter å vise kjærlighet på. Vi vil jo ikke presse frem noe som er unaturlig for en mann. Vi kan ikke forandre en mann. Jeg tror dersom du er en person som trenger bekreftelser for at du er spesiell vil slite i lengden av å leve sammen med en sånn type mann som kjæresten din er. Jeg er selv en dame som trenger føle meg sett så vet hva jeg snakker om, men for min del holder det med at han viser guient intetesse for meg og mitt og viser i handlinger at han har det bra med meg. Dersom vi savner noe i en mann og tar det opp føler mannen at han ikke er god nok som han er!

Wow, du skal være glad du ble kvitt den duden der. Makan til fjortisfakter...

TS: Du må rett og slett snakke med ham om det, men ikke på en beskyldende måte. Si heller: Jeg føler meg ikke spesiell. Eller: Jeg trenger flere komplimenter. Alltid snu problemene til å handle om hvordan du har det, fremfor hva han gjør galt. Og si at du har veldig behov for å ha en skikkelig samtale rundt dette.

Håper det ordner seg

Skrevet

Ja hans sanne jeg kom heldigvis fort frem, selv om jeg trodde han var voksen og ikke skrev sånnt på en sms. Jeg har en forståelse for at det er vanskelig å avise, men etter å ha vært helt der uka før og pga jeg ble reservert pga han avlyste daten dagen før samme dag.. Jeg hadde en magefølelse på at han var usikker og det fikk jeg bekreftet. Enklere å gå videre da, selv om jeg hadde fått sterke følelser for den mannen.

Skrevet

TS : Det virker som han bryr seg veldig om deg, det er ikke alltid lett for mannfolk å utrykke seg med ord men handlinger, så når han fikser opp i ting å er handy å prøver å gjøre hverdagen din bedre så er det hans måte å vise kjærlighet... Håper du får snakket med han om det, kanskje han også er utrygg på deg å da holder igjen med ord bruken. Sexen må absolut snakkes om, det hjelper i noen tilfeller ;) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...