Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 En bekjent av meg sto fram som homofil på Facebook i dag. Det var ikke akkurat en stor overraskelse for meg, men jeg er glad for at mennesket nå føler at det kan være seg selv for resten av verden. Jeg har så lyst til å si noe, men føler det blir feil å si "gratulerer"...?
Papirbit Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 (endret) For meg blir det rart å si gratulerer, men jeg hadde sagt ifra at det er tøft gjort å komme ut av skapet og at jeg respekterer det ihvertfall... Mener du hva man skal si ivirkelighetenen eller på statusen? blir jo helt forskjellige ting.. Endret 6. november 2012 av Papirbit
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Jeg ville ikke kommentert en sånn face-status, så kleint! Anonym poster: 3005adf3812ebccf7907e30607cc2fa7 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 "Velkommen ut av skapet"! Nei, jeg vet ikke hva man skal si. Men jeg hadde i hvert fall prøvd å gi uttrykk for at jeg syns han er modig, og at jeg er glad han endelig kan leve åpent slik han er.
super-s Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Vel, hva sier man til noen som står fram som heterofil da? Du kan jo evt. si at du synes at han/hun er tøff som står fram?
Gjest Lurifix Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Kleint?! jaja Hadde ikke kommentert noe som helst. Personen ville få det ut og nå er det ute. Ferdig med det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Kleint?! jaja Hadde ikke kommentert noe som helst. Personen ville få det ut og nå er det ute. Ferdig med det. Jeg syns det hadde vært kleint å kommentert en slik status ja. Men nå har jeg mange venner som er homser da, så kanskje det preger mitt syn på det. Kunne heller sendt en sms eller tatt en tlf hvis det var en nær venn og vist min støtte liksom. Anonym poster: 3005adf3812ebccf7907e30607cc2fa7
Papirbit Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 jeg hadde send han dette bilde. closets are for clothes fabulous, fabulous clothes 6
HHH Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 du kan jo sende en privat melding å skrive at du synes det var tøft av han å stå frem, og at du ønsker han lykke til med kjærligheten:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Vel, hva sier man til noen som står fram som heterofil da? Du kan jo evt. si at du synes at han/hun er tøff som står fram? Dårlig sammenligning. I og med at heterofili er "normalen" så sier man naturligvis ikke noe. Anonym poster: ce698036c2e9e896ca266fe153f02499 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Hvis det bare er en bekjent som du ikke omgås noe særlig, så holder det vel å trykke "liker"? Jeg tror vedkommende setter pris på positiv respons, ettersom det fremdeles er et ganske tøft steg å ta for en del. Er det en venn eller sånn - så kan du jo slenge med noen velmente ord. Som at vedkommende er den samme fine personen for deg uansett. Homofile møter mye fordommer fremdeles, utrolig nok. Anonym poster: 502ebc994668b15d05b030ee21ee527a 9
Arkivskap Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Jeg også hadde trykket på "liker" for å vise at jeg har sett statusen og at dette er helt greit for meg. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Jeg hadde ikke kommentert noe spesielt, men behandlet ham akkurat som før. Anonym poster: 764945cff89942b5723f122b59d44817
Nerdemamma Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Når ett av mine søsken kom ut av skapet, sa jeg enkelt og greit: Så flott da! Og snakket med en gang om noe annet. Ikke fordi jeg følte meg utilpass, men det var liksom ikke en stor greie i mitt sinn. H*n har i ettertid sagt at det var en veldig deilig reaksjon. Mange andre var veldig overdrevent og skulle klemme og nesten rope det ut til verden. Men jeg reagerte mer som om det var normalt. Jeg er den dag i dag den første som blir fortalt om forelskelser og kjærester. Takket være den rolige og enkle reaksjonen tror jeg nok. 4
Papirbit Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Når ett av mine søsken kom ut av skapet, sa jeg enkelt og greit: Så flott da! Og snakket med en gang om noe annet. Ikke fordi jeg følte meg utilpass, men det var liksom ikke en stor greie i mitt sinn. H*n har i ettertid sagt at det var en veldig deilig reaksjon. Mange andre var veldig overdrevent og skulle klemme og nesten rope det ut til verden. Men jeg reagerte mer som om det var normalt. Jeg er den dag i dag den første som blir fortalt om forelskelser og kjærester. Takket være den rolige og enkle reaksjonen tror jeg nok. Samme her! Har alltid bare forholdt meg normalt til dette,mens andre har gjerne gjort han til "mer populær" fordi "alle pene jenter trenger en homsevenn" vennen min var ikke interessert i sånne ting som "homsevenner" på "Ugly betty" er interessert i,så de som prøvde å gjøre han populær mistet fort interesse når de merket at han er en vanlig gutt,men jeg og han er fortsatt gode venner,ikke fordi han er homo,selvfølgelig.
Gjest annemor30 Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Ser ikke helt hvorfor en skal reagere jeg da men.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Sier gratulerer jeg! Anonym poster: 5cbaffdeb0a86cf54b3f69fbc3723c9e 1
Papirbit Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 Ser ikke helt hvorfor en skal reagere jeg da men.. Tja,hvis en motspiller kaster ball til deg så er all reaksjon reaksjon. Til og med å ikke reagere er en reaksjon. Nå er jo saken den at ts er god venn med denne mannen? Og de kommer i kontakt med hverandre før eller siden? da er det nesten naturlig med noe form for tilbake melding..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå