Bø Skrevet 2. mars 2004 #1 Skrevet 2. mars 2004 Ser at det er mange tråder her nå som handler om utroskap, og om å legge seg etter noen som er opptatt. Jeg følger interessert med, og kommer med noen egne spørsmål. Er det sånn: "en gang utro alltid utro"? Er det ingen her som ville gå inn i et forhold med en mann som går fra dama si for å være sammen med deg? Er det noen som har vært utro i et tidligere forhold, og som har blitt trofast nå? Er det mulig? For en god del år siden var jeg sammen med en fyr. Hver gang vi kranglet, ville han gjøre det slutt med meg. Han ville aldri si at han ønsket å satse fullt og helt på meg. Det brøt meg ned, og jeg ble mindre og mindre, svakere og svakere. Innerst inne visste jeg at forholdet ikke var liv laga, men fordi han tvilte, så klamret jeg meg fast. Men det var bare et spørsmål om tid. Jeg visste også at jeg bedre ville takle at jeg avsluttet det, enn om han gjorde det. Så da jeg traff en annen fyr, som jeg likte, og som tydeligvis var interessert i meg, så brøt jeg ut av mitt tidligere forhold. Gjør det meg til en feiging? Jeg ser flere andre hevder at de som blir i dårlige forhold er dårlige mennesker... Jeg følte meg ikke akkurat sånn, men det var den eneste utveien jeg så. Her er et sitat fra en annen tråd: "Med mindre han er av den typen som ikke vil gjøre det slutt "før han har funnet en ny". Det finnes drøssevis av menn og kvinner som gjør det på denne måten, blir i et dårlig forhold pga. av sikkerheten det gir og tenker null og niks på sin partner. Men er dette i såfall en type person man da ønsker å involvere seg med? Hvordan vet man da at man kan stole på dette mennesket i sitt eget forhold?" Jeg mener, av egenerfaring at det ikke trenger å være sånn. Verden er ikke svart/ hvitt, og det finnes mange grånyanser. Hva tror dere?
punkyB Skrevet 2. mars 2004 #2 Skrevet 2. mars 2004 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på akkurat det. Noen er jo notorisk utro ..... mens andre er jo utro nettopp fordi det forholdet man er i ikke fungerer. Nå mener jeg at terskelen for være utro uansett skal være ganske høy - og har man først gått over den en gang så kanskje blir det 'lettere' neste gang ........
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #3 Skrevet 2. mars 2004 Jeg var utro flere ganger mot min x. Men i mitt nåværende forhold har jeg ikke vært utro, og har heller ikke tenkt å være det. Blir uvel ved tanken.. :oops:
Gjest Madam Felle Skrevet 2. mars 2004 #4 Skrevet 2. mars 2004 Jeg tror "en gang utro alltid utro" er i det forholdet en er i der og da, og ikke i alle. Min kjære har vært utro mot alle sine X`r, emn jeg stoler 100% på han. Alle fortjener en sjangse, og han har ikke gjort noe mot meg, og da kan ikke jeg straffe han for noe han har gjort før min tid.
Marianne Skrevet 2. mars 2004 #5 Skrevet 2. mars 2004 Jeg tror og det er i ett og samme forhold den "regelen" gjelder. Om man er utro så er det noe i forholdet som mangler. Finner man det og alt annet med enn annen person senere vil man ikke være utro.
Suzy Skrevet 3. mars 2004 #6 Skrevet 3. mars 2004 Jeg tror og det er i ett og samme forhold den "regelen" gjelder. Om man er utro så er det noe i forholdet som mangler. Finner man det og alt annet med enn annen person senere vil man ikke være utro. Enig i dette :enig_animasjon:
aline Skrevet 3. mars 2004 #7 Skrevet 3. mars 2004 har vært utro èn gang, i ett tidligere forhold, og det kunne aldri fallt meg inn å være utro igjen verken i det forholdet eller noe annet forhold. Noen av oss lærer faktisk av de feilene vi begår, og derfor stemmer ikke alltid "en gang utro, alltid utro", ei heller i det forholdet man er i mens man èr utro! Det trenger faktisk ikke være noe galt i forholdet man er i heller, for at man skal gjøre den feilen å være utro, uansett hvor lite man tror på det, noen ting bare skjer! har aldri prøvd å bortforklare min utroskap eller male den pen, men har innsett at også på dette punktet så ER faktisk ikke verden svart/hvitt! Det man ikke forstår, skjer allikevel av og til, og noen av oss blir i det minste klokere av feilene våre, og får en erfaring som ikke er ønskelig, men som viser en ett par saker og ting som er umulig å forstå om man ikke har vært der selv! Om kjærsten min har vært utro i tidligere forhold aner jeg ikke, og det betyr ingenting for meg (hadde han vært notorisk utro hadde jeg visst det, da jeg kjenner tre av x-ene hans og hele omgangskretsen hans) om han har vært det. Det viktigste er at JEG stoler på ham, og at jeg viser ham det og også gjør ham trygg på meg, selv om han vet at jeg har vært utro èn gang i ett tidligere forhold.
Jens Skrevet 3. mars 2004 #8 Skrevet 3. mars 2004 Madam felle, du sier kjærsten din har vært utro mot alle sine x-er, men ikke med deg. Hvordan vet du det???????En person som har vært utro mot alle sine ekser, er utro igjen.....
Suzy Skrevet 3. mars 2004 #9 Skrevet 3. mars 2004 Madam felle' date=' du sier kjærsten din har vært utro mot alle sine x-er, men ikke med deg. Hvordan vet du det???????En person som har vært utro mot alle sine ekser, er utro igjen.....[/quote'] Jeg har vært utro mot alle mine eks'er og har ikke engang vært inne på tanken i mitt nåværende forhold! Og jeg kommer ikke til å være utro heller - det er snakk om holdning..
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #10 Skrevet 3. mars 2004 Der kom du meg i forkjøpet gitt Suzy Det er et bastant utsagn Jens. Det kan jo være at madamen gir noe i det forholdet som hennes sambo manglet i de tidligere forholdene.
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mars 2004 #11 Skrevet 3. mars 2004 Madam felle' date=' du sier kjærsten din har vært utro mot alle sine x-er, men ikke med deg. Hvordan vet du det???????En person som har vært utro mot alle sine ekser, er utro igjen.....[/quote'] Jaså, så fint at du vet dette da.
Suzy Skrevet 3. mars 2004 #12 Skrevet 3. mars 2004 Der kom du meg i forkjøpet gitt Suzy Det er et bastant utsagn Jens. Det kan jo være at madamen gir noe i det forholdet som hennes sambo manglet i de tidligere forholdene. Amen! :enig_animasjon:
Jens Skrevet 3. mars 2004 #13 Skrevet 3. mars 2004 jeg hadde ihvertfall aldri stolt på en som har vært utro mot alle sine x-er!!!!!Dere må vell være enig i att sjansen for att han er utro igjen er ganske stor?
Jens Skrevet 3. mars 2004 #14 Skrevet 3. mars 2004 Og suzy, du snakker om HOLDNING!Det er vell akkuratt denne holdingen disse mennene/kvinnene mangler, hvis de er utro gang på gang!
Gjest Madam Felle Skrevet 3. mars 2004 #15 Skrevet 3. mars 2004 Nå er det ikke du som må stole på han heller da, men meg. Og jeg stoler 100% på at han ikke er utro. Alle kan forandre seg, selv de verste. Jeg har en mann som har vært ærlig mot meg, for han kunne egentlig sagt at han aldri hadde vært utro mot noen, uten at jeg hadde fått vite det. Da foretrekker jeg at han har vært ærlig mot meg. Det vi har sammen startet med blanke ark og fargestifter tæl.
Gjest rabarbara Skrevet 3. mars 2004 #16 Skrevet 3. mars 2004 Jeg har vært utro i mitt nåværende forhold, og han har vært utro mot meg. Jeg forstår ikke helt det skillet mellom tidlige og nåværende forhold og utroskap og at det skal være så bastant. Men andre ord, jeg tror ikke på "once a cheater always a cheater"- i samme eller i andre forhold. Et forhold har mange faser. Da vi ble sammen var vi studenter og han reiste på utveksling et år, langt-langt borte. Jeg var i tillegg student i Scottland, han var skotsk og det var der vi møttes. Da han kom tilbake ble det slutt, men vi ble sammen igjen. Og selv om det tok lang tid har vi kommet utrolig langt i forholdet og vil ikke risikere å miste hverandre. Om noen er utro kan man vel ikke vite selv om man stoler aldri så mye på personen, men man må ikke la frykten for noe som kanskje kan skje ta overhånd. Samtidig må man stole på sine instinkter, og hvis man mistenker at noe er på gang må man, etter min erfaring gå ting litt i sømmene.
AlleyCat Skrevet 3. mars 2004 #17 Skrevet 3. mars 2004 En gang utro alltid utro ? Noen er nok sånn, mens andre lærer av sine feil. Her finnes nok ingen fasit.
Gjest 3llie Skrevet 3. mars 2004 #19 Skrevet 3. mars 2004 Jeg har vært utro flere ganger, men jeg har aldri vært i et slikt seriøst forhold som jeg er nå, aldri følt det på denne måten før. Dette er et forhold jeg virkelig har lyst til å satse på! Dette er mannen jeg vil bli gammel sammen med. Og da er det jo en selvfølge at jeg vil være tro mot han. Men i og med at han vet hva min fortid består av så har han vanskeligheter med å tro på meg. Det er vondt! Men jeg regner med at han vil få større tillit til meg ettersom tiden går.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #20 Skrevet 3. mars 2004 Vel, for å avsløre mer om utroskap og mitt nåværende forhold var vi BEGGE opptatt da vi møttes. Eh, det høres forferdelig ut, men sånn er det. Det funket ikke så bra i første omgang, men er bra nå. Dette valget kan bare du ta, og jeg ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå