Gå til innhold

Hvordan ville du ha reagert på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med videoprod. på helttid. En av oppgavene som jeg ofte får er å kjøre over videotaper fra bryllup til dvd eller minnestikke. Noe som jeg også har fått i dag. Det er ca en times opptak.

Denne gangen tenkte jeg at jeg skal overraske vedkommende oppdragsgiver å redigere i sammen en film på 8 - 10 min som et sammendrag for hele filmen som er tatt opp. Og lagt litt arbeid i det slik at det ble litt apetittvekkende å se på i etterkant.

Det jeg lurer på er hvordan hadde du reagert dersom det hadde vært liggende en ferdig redigert film ved siden av som bonus? Selvsagt for samme pris og ikke minst alt råopptak er selvsagt også med slik som avtalen er.

Hvordan hadde dere reagert da?

Vil høre hva dere mener om dette.

Anonym poster: b7b820c9796face9e4dd287d007e2fd7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hva det vil si at du "kjører over" filmene? betyr det at du bare laster opp,lager, produserer eller redigerer du også?

Sikkert dumt spm:P

Skrevet

Da hadde jeg følt at noen snoket i mitt privatliv. Iallefall hvis jobben egentlig bare går ut på å kopiere over noe fra et format til et annet.

• Liker 5
Skrevet

Lurer på hva det vil si at du "kjører over" filmene? betyr det at du bare laster opp,lager, produserer eller redigerer du også?

Sikkert dumt spm:P

Kort og godt kopiere fra et format til et annet.

Skrevet

Da hadde jeg følt at noen snoket i mitt privatliv. Iallefall hvis jobben egentlig bare går ut på å kopiere over noe fra et format til et annet.

Og dette selv om at du viste at du/dere aldri fikk tid til å redigere noe i etterkant?

Skrevet

Kort og godt kopiere fra et format til et annet.

Isåfall hadde jeg reagert negativt tror jeg...

Et godt råd på jobben er å snakke med sjefen og ikke prøve å overraske han! Kan jo hende at han syns det er genialt og kan hende at han gir deg sparken..

Skrevet

De må jo uansett sjekke at overføringen gikk riktig for seg, så å se på filmen gjør de uansett.

• Liker 1
Skrevet

Og dette selv om at du viste at du/dere aldri fikk tid til å redigere noe i etterkant?

Ja, hvis jeg ønsket en redigert versjon så hadde jeg bestilt det.

Skrevet

De må jo uansett sjekke at overføringen gikk riktig for seg, så å se på filmen gjør de uansett.

De sitter vel ikke en time og ser på råopptaket? Men leverer jeg en film jeg ønsker oveført så har jeg ikke noe hemmelig der. Men det ville føltes litt ekkelt om noen skulle ha studert filmen nøye og bestemt hva som gjorde seg best i et sammendrag.

Skrevet

De sitter vel ikke en time og ser på råopptaket? Men leverer jeg en film jeg ønsker oveført så har jeg ikke noe hemmelig der. Men det ville føltes litt ekkelt om noen skulle ha studert filmen nøye og bestemt hva som gjorde seg best i et sammendrag.

Det må sees igjennom uansett for å se at alt er har gått riktig for seg.

Også var en viktig ting å ta med her: JEG HAR TAUSETSPLIKT PÅ GRUNN AV JOBBEN JEG HAR. ELLRS KUNNE JEG IKKE JOBBE HVERKEN FOR TV ELLER ANDRE OPPDRAGSGIVERE.

• Liker 1
Skrevet

Også var en viktig ting å ta med her: JEG HAR TAUSETSPLIKT PÅ GRUNN AV JOBBEN JEG HAR. ELLRS KUNNE JEG IKKE JOBBE HVERKEN FOR TV ELLER ANDRE OPPDRAGSGIVERE.

Men hvorfor vil du gjøre det? Har du for mye dødtid på jobben?

Anonym poster: ca2f4e8377fca00319dd5353bd8f34f9

Skrevet

Skjønner det. Men det er stor forskjell på å se over at ting ble rett til å begynne å plukke ut enklet klipp og redigere et sammendrag.

Skrevet

Jeg ville spurt først, så slipper du å tråkke noen på tærne. Det er en fin tanke som dessverre kan slå litt uheldig ut.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det var da voldsomt så negativ dette ble tatt i mot.

Jeg trodde folk ble glad for at det var noen som hadde klippet sammen en kortere versjon på 10 min i tilegg til å ha en film liggende på en time. Trodde det at sjansen for å se en film på 10 min oftere enn så se opptak på en time ikke ble spilt i heltatt. JEG GJENTAR ORGINALEN ER SELVSAGT MED SLIK SOM DEN ER FILMET MED ALT AV VIRRENDE KAMERA, AMMATØR SOM BANNER FOR AT VEDKOMMENDE IKKE FÅR TIL NOE OSV.

Men da har jeg tydligvis tatt feil. Det var godt å få svar på dette.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt ville jeg ha sett oftere på en 10 minutters film enn på en lenger film. Men da ville jeg ha redigert selv eller ha bedt noen om å gjøre det. Kan faktisk hende at det er moro for meg å ha med amatøren som banner eller at det er bare der kameraet virrer det er film av min gode tante osv osv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde folk ble glad for at det var noen som hadde klippet sammen en kortere versjon på 10 min i tilegg til å ha en film liggende på en time. Trodde det at sjansen for å se en film på 10 min oftere enn så se opptak på en time ikke ble spilt i heltatt. JEG GJENTAR ORGINALEN ER SELVSAGT MED SLIK SOM DEN ER FILMET MED ALT AV VIRRENDE KAMERA, AMMATØR SOM BANNER FOR AT VEDKOMMENDE IKKE FÅR TIL NOE OSV.

Jeg hadde absolutt likt det. Derfor hadde vi også en som filmet vårt bryllup, og klippet og satte sammen både lengre og kortere sekvenser for oss. Vi er utrolig takknemlige for dette arbeidet.

Men, jeg hadde ikke likt hvis noen tok min private film og klippet det slik de selv ville uten å spørre. Jeg tror mange takker ja til et slikt tilbud, så det å gjøre det i seg selv synes jeg ikke er så farlig. Det er heller måtes det gjøres på, å ikke spørre først, som jeg synes er verst.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør igjen: Hvorfor vil du gjøre det? Har du for mye dødtid på jobben?

Og slutt å rope med CAPS LOCK, det er jævlig irriterende og unødvendig.

• Liker 9
Skrevet

Jeg spør igjen: Hvorfor vil du gjøre det? Har du for mye dødtid på jobben?

Og slutt å rope med CAPS LOCK, det er jævlig irriterende og unødvendig.

1. Jeg har jobbet med dette snart i 10 år og har gjort hobby om til levebrød. Og da har jeg ofte gjort litt mer enn det som var avtalen. Noe som har vært en stor overraskelse for de som jeg har hatt oppdrag for. Dersom du har hørt om noe som å gi det lille ekstra til en kunden slik at en føler får mer for pengene, men jeg går ut i fra at det er noe som ikke hvet hva er eller har opplevd.

Det heter vist også reklame.

2. Dødtid på jobben.

Jeg går ut i fra at dersom du hadde sittet og redigert mer heavy ting (slik som tunge dokumentarer) enn bryllup så tror jeg du hadde hatt behov for å få litt avkobling.

Til slutt:

Ikke irriterer over caps lock. Det finnes ting i verden som er mye mye verre enn det. Dersom du skal hekte deg opp i sånne ting kommer du ikke videre i livet. En blir bare stående å spinne og kommer seg ikke av flekken. Dett var bare et tips.

• Liker 3
Skrevet

Du får ikke poenget frem ved å skrive i stor skrift. Og hvorfor blir du så sint? Du spurte,vi svarte. Vi svarte ut i fra det vi syns ikke hva du ønsker

• Liker 7
Skrevet

Syns du var ufin i svarene dine så på meg virker det som at du burde gi det lille ekstra ifbm mer hyggelig or profesjonell kommunikasjon.

Anonym poster: bca925b69fc08406b665940b7acb9fc7

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...