Gjest undrende Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Er barnehageansatte plikttig til å melde fra til barnevernet dersom de får opplysninger på fritiden sin om ett barn i bhg? Dette er ett barn som allerede er under barnevernet og de rappoterer jevnlig om hvordan barnet er i bhg,men kan de rappotere opplysninger de får fra f.eks. venner i sosiale settinger der de ikke deltar som barnehageansatte?
Gjest Magdalene Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 (endret) -feil- Endret 6. november 2012 av Magdalene
Nalaya Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Jeg jobbet i barnehage og meldte ifra til barnevernet om ting jeg hørte andre snakket om. F.eks et barn som gikk alene nede i byen på kveldstid (snakk om en 4åring)
Gjest undrende Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Jeg jobbet i barnehage og meldte ifra til barnevernet om ting jeg hørte andre snakket om. F.eks et barn som gikk alene nede i byen på kveldstid (snakk om en 4åring) TS. Meldte du da fra som barnehagansatt eller privat person?
Nalaya Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 TS. Meldte du da fra som barnehagansatt eller privat person? Da meldte jeg ifra som barnehageansatt, det skal sies at dette barnet allerde ble overvåket av barnevernet.
Loppe Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Er barnehageansatte plikttig til å melde fra til barnevernet dersom de får opplysninger på fritiden sin om ett barn i bhg? Dette er ett barn som allerede er under barnevernet og de rappoterer jevnlig om hvordan barnet er i bhg,men kan de rappotere opplysninger de får fra f.eks. venner i sosiale settinger der de ikke deltar som barnehageansatte? Ja, vi er pliktige til det.
Montefalco Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Etter min mening er ALLE pliktig å varsle barnevernet når man har opplysninger om barn som ikke har det bra hjemme. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå