Perrin Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Hei kort historie. var ganske kraftig, men i vår bestemte jeg meg for å gå ned i vekt og få en sunnere livstil. Spiste bra med hamburgere og cola,kombinert med en lite fysisk jobb og livstil var det egentlig ikke overraskende at vekta pekte en kroppsvekt mer en normalt Har det siste halvåret vært flink til å spise grønnsaker, kylling og fisk. Kuttet ut cola og fast food, og har trent 3 dager i uken. litt vekter og litt kondisjon. I tilegg har jeg spist ganske ofte(4-5 ganger om dagen) Resultatet har vært at jeg har gått ned 28 kilo. Utfordringen ligger i at nå som jeg har mistet de "lette" kiloene, har nedgangen stoppet opp. Derfor tenkte jeg spørre dere om noen tips for å få videre fremgang, men på en sunn langvarig måte?
Gjest *Maja* Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Hei kort historie. var ganske kraftig, men i vår bestemte jeg meg for å gå ned i vekt og få en sunnere livstil. Spiste bra med hamburgere og cola,kombinert med en lite fysisk jobb og livstil var det egentlig ikke overraskende at vekta pekte en kroppsvekt mer en normalt Har det siste halvåret vært flink til å spise grønnsaker, kylling og fisk. Kuttet ut cola og fast food, og har trent 3 dager i uken. litt vekter og litt kondisjon. I tilegg har jeg spist ganske ofte(4-5 ganger om dagen) Resultatet har vært at jeg har gått ned 28 kilo. Utfordringen ligger i at nå som jeg har mistet de "lette" kiloene, har nedgangen stoppet opp. Derfor tenkte jeg spørre dere om noen tips for å få videre fremgang, men på en sunn langvarig måte? Rett og slett fortsette som du gjør. Nå som du er kvitt ale avfallsstoff, overskuddsvann etc. så er det det seige fettet som skal til pers og det tar tid. Vet du hvor mange kalorier du får i deg per dag? Hva er høyden og vekta di nå?
Perrin Skrevet 12. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2012 Har ikke målt kalorierer jeg spiser hver dag, men det var jo et godt tips. Veier fortsatt mye. Før helgen veide jeg 123, og på søndag veide jeg 118.....Litt rart egentlig med tanke på at jeg hadde vært ute to ganger. Er 1,85
Gjest *Maja* Skrevet 12. november 2012 #4 Skrevet 12. november 2012 Har ikke målt kalorierer jeg spiser hver dag, men det var jo et godt tips. Veier fortsatt mye. Før helgen veide jeg 123, og på søndag veide jeg 118.....Litt rart egentlig med tanke på at jeg hadde vært ute to ganger. Er 1,85 Litt lettere å holde oversikt om du teller kalorier i starten. Dess mindre du veier dess mindre kalorier trenger du for videre vektnedgang. Med rett mengde og type mat og med trening så er du godt på vei. En god vekt for deg vil være ca. 85-90 kilo. Synes du har gjort en flott jobb hittil
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Høres ut som du er flink. Det skal ikke være så mye vanskeligere nå enn det har vært, men noen ganger når kroppen et platå og vekten kan stå stille en stund. Jeg anbefaler vektklubb.no. Det koster litt penger, men jeg føler at jeg får mye ut av det. Det er en super gjeng med et aktivt forum og alle mulige typer mennesker. Der kan du også føre dagbok over hva du spiser og aktivitet. Jeg tror det vil være viktigere etter som du nærmer deg mål. Lykke til! Dette klarer du fint! Anonym poster: 98eff34a524c3dbed4d458b263d4d8fc
belle_ Skrevet 12. november 2012 #6 Skrevet 12. november 2012 Flink du er! Er ikke så mye som skal til. Gikk selv ned litt i vekt for en tid tilbake, men for meg tok det lang tid da jeg skulle ned maks 10 kg. Det er ofte slik at om man har mye ekstra fett går det fort i starten, ikke for alle men for noen. Kanskje du kan skrive litt om hva og hvor mye du spiser? Kcal? Det jeg gjorde når vekten min stoppet litt opp var å endre litt på kostholdet. Kostholdet har faktiskt mest å si i en vektnedgang. Er det noe du har gjort annerledes den siste tiden? Hvordan er fordelingen av karb/prot/fett? Ofte kan det være lurt å legge inn mer protein i kosten og kanskje litt mindre karb. Det betyr ikke at du skal leve på lavkarbo, men bare redusere litt mer. Det mange også tenker er at de ikke bør spise fett osv, men fett er faktisk bra om det er av den sunne typen.
mariatherese Skrevet 12. november 2012 #7 Skrevet 12. november 2012 Har ikke så mye å komme med, men gratulerer! Du har tydeligvis selvdisiplin - og se hva du har fått til. Ah, det er så flott! Liker sånne som deg, som tar tak i problemene sine. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå