Anciol Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 (endret) Mine vil helst ha stekt og kokt fisk, med gulrot og broccoli:) samt rent kjøtt som kylling, lam og kalv! og hjemmelagd pizza! og leverpostei og ost på skiven med agurk og tomat Byr jeg de på pølse eller ferdigpizza, rynker de på nesen . De nekter å spise nugatti og sjokade og prim! De vil ha ekte hjemmelaget pizza og så det lager jeg om fredagen:) Endret 6. november 2012 av Anciol 2
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Mine elsker pannekaker... Og laks med smørpotet og gulrot. fiskeboller med potet og råkostsalat "indisk" med ris og rosiner Tortillalomper med kjøtt og agurk, mais, ananas og ost Fiskepinner/Fiskefigurer med makaroni og ketchup Grøt (Rømmegrøt og risengrynsgrøt) Spaghetti med kjøttdeig og tomatsaus. Kokte grønnsaker litt generelt. (Kanskje spesielt minstemann, som spiser blomkål og brokkoli som om det er godteri...) Kalkun med ris og hjemmelaget waldorf var vel også en favoritt i vinter. De spiser det meste de får servert, egentlig. Litt kresne kan de jo være på noen ting. Men jeg føler ikke det er noe egentlig problem.
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 (endret) Det høres ut som om du har drømmebarna (ikke vondt ment altså). Her sliter vi med å få i henne grønnsaker av alle typer, hun er 16 måneder. Men jeg er blitt veldig flink til å gjemme grønnsaker da, i all slags mat. Rasper gulrot til jeg ser mannen med ljåen. Her er hun veldig glad i fisk, pasta, gryteretter, spaghetti og noen ganger er potet med saus nom, andre ganger ikke. Ris er hun ikke så glad i, ei heller potetstappe. Hun er også glad i det meste som er usunt, spesielt pølse og pommes frites. Og pizza. Det får hun ikke så ofte. Hun elsker også de ekstra grove amerikanske pannekakene jeg lager til lunsj en dag i helgen, da sammen med banan eller eple. På brødskiven spiser hun stort sett leverpostei eller skinke- eller baconost. Melk og biola er det beste hun får i glasset. Hun er heldigvis forholdsvis altetende, så lenge det ikke er snakk om store grønnsaksbiter. Vet ikke helt hvorfor hun plutselig fant ut at det ikke var godt, siden hun har fått (og likt veldig godt) grønnsaksmos og kokte grønnsaker siden hun var 4 måneder. Endret 6. november 2012 av ^^Belle^^
Gjest spavalica Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Alt untatt fersk løk og sopp :)Han er 6 år nå og klager aldri på maten. Det han liker best er taco,lakseburgere,wok,ovnsbakte poteter,fiskesuppe... Kaker og snop er ikke helt hans greia,men chips og snacks med diip er han veldig glad i .
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 (endret) Fiskepudding poteter gulrøtter i alle varianter (rå og raspet, kokte, eller som gulrotsuppe) pommes frites er favoritten pizza er veldig godt vårruller går også an poden liker også tikka masala tomatsuppe med egg er en hit ++ Endret 6. november 2012 av fr21_5ffdsa
Nerdemamma Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Tja, det er ikke mye... Sliter med å få han til å spise middagsmat her. Lasagna og diverse pasta går som regel ned. Fiskekaker en gang iblant. Bacon og brokkoli pai pleier å være populært. Grøt og pannekaker. Kjøttpai og Shepards Pie.
Timseh Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Han liker mat som smaker. F.eks laks, gryteretter med mye krydder, fiskeboller med karri, tikka masala, grønnsaksmos med muskat, han elsker grønnsaker, oliven, sylteagurk, karbonader og pizza. Han liker ikke pommes, pølse og lignende, men så får han det heller aldri. Han liker også kun hjemmelaget mat.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Mine vil helst ha stekt og kokt fisk, med gulrot og broccoli:) samt rent kjøtt som kylling, lam og kalv! og hjemmelagd pizza! og leverpostei og ost på skiven med agurk og tomat Byr jeg de på pølse eller ferdigpizza, rynker de på nesen . De nekter å spise nugatti og sjokade og prim! De vil ha ekte hjemmelaget pizza og så det lager jeg om fredagen:) Å denne tråden ble startet for å skryte? Unnskyld meg, men det lyser veldig godt gjennom. Hvor gamle er barna dine? Anonym poster: c8c5ae17707dd9e8ebf752c5d9edcd2f 9
Nerdemamma Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Å denne tråden ble startet for å skryte? Unnskyld meg, men det lyser veldig godt gjennom. Hvor gamle er barna dine? Anonym poster: c8c5ae17707dd9e8ebf752c5d9edcd2f Det må da være lov å skryte litt her på forumet? Eller skal det bare sytes og klages? Hun sier jo ikke at andre med mer kresne barn er dårligere foreldre... bare at hennes barn er flinke til å spise. 1
Anciol Skrevet 6. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2012 De er 4 og 5 år gamle for de som lurer;) AB er nå alltid så positiv og vennlig mot folk!
Gjest Magdalene Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Her spiser jenta på 3,5år det som blir servert. Uavhengig om det er Grandiosa, fisk, pølser eller kalv. De er 4 og 5 år gamle for de som lurer;) Oi! Første gang jeg har hørt om barn på 4 og 5 år som ikke like sjokolade. De kommer vel til å få seg sjokk de da, når de blir bedt i barnebursdager fremover, med tanke på at de ikke liker pølser. Det er jo ofte det som blir servert. 2
Gjest chiki Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Mi er 2 år gammel, og alt spisende egentlig. Før likte hun best kyllingpostei på skiven, men nå er det prim eller ost som gjelder:p Spiser alt til middag, men den dagen vi hadde finnbiff til middag sa hun æsj og spyttet ut:p Så er hun ikke så veldig glad i løk, så om det er store biter tar hun dem bort.
Gjest imli Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Mine er ganske normale - pølser og pannekaker gjer størst lykke. Men serverar alltid suppe e.l før pannekaker då, pannekaker er dessert. Elles likar dei laks og makrell av rein fisk, i tillegg til fiskebollar, fiskekaker, fiskegrateng og fiskepinnar. Av kjøtt likar dei best kylling - reint kjøtt av storfe/får synest dei som regel er for vanskeleg å tygge. Kjøttkaker, kjøttbollar og diverse rettar med kjøttdeig - gryterett, lasange, mousakka - er alltid suksess. Dei er glade i pizza, både heimelaga og frossen, men frossenpizza har me sjeldan. Elles er dei veldig glade i all slags graut - havregraut til frokost og ris/rømmegraut til middag.
Anciol Skrevet 7. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2012 (endret) Det har ikke vært vanlig å servere søtt hos oss, da jeg var på mine barns alder så spiste jeg ikke søtt eller drakk brus. Men vi spiste pølse! Ja det er litt dumt at de ikke vil ha pølse, men kanskje de heller kan få spise litt kake og muffins , i de barnebesøkene vi har vært i har de fått muffins og kake med stevie eller annet søtningsmiddel, da flere av vennene deres tåler ikke sukker så godt Endret 7. november 2012 av Anciol
Jens Skrevet 7. november 2012 #15 Skrevet 7. november 2012 Mine er ganske normale - pølser og pannekaker gjer størst lykke. Men serverar alltid suppe e.l før pannekaker då, pannekaker er dessert. Elles likar dei laks og makrell av rein fisk, i tillegg til fiskebollar, fiskekaker, fiskegrateng og fiskepinnar. Av kjøtt likar dei best kylling - reint kjøtt av storfe/får synest dei som regel er for vanskeleg å tygge. Kjøttkaker, kjøttbollar og diverse rettar med kjøttdeig - gryterett, lasange, mousakka - er alltid suksess. Dei er glade i pizza, både heimelaga og frossen, men frossenpizza har me sjeldan. Elles er dei veldig glade i all slags graut - havregraut til frokost og ris/rømmegraut til middag. Mine barn på 4 og 7 er helt like. I tillegg er de glade i grønnsaksuppe og hamburgere og pommes noisette!
Gjest Anne Skrevet 7. november 2012 #16 Skrevet 7. november 2012 Min lille tass på snart 18 mnd er stort sett alt etende. Favorittene er nok laks og pølser, gulerøtter går også ned på høykant. Noen nevnte over at det er dumt og ikke like pølser i forbindelse med bursdager osv, kjente meg veldig igjen i det.Som liten var pølser det værstee jeg kunne få servert og husker at jeg alltid gruet meg til å gå i bursdager, det var ikke noe morro. men nå som voksen spiser jeg fortsatt ikke pølser å klarer meg veldig bra altså
makkapakka Skrevet 7. november 2012 #17 Skrevet 7. november 2012 Blir veldig glad hvis det er fiskegrateng, fiskepudding, fiskekaker Spiser også kjøttkaker, lapskaus, pølser, pizza, taco, servelatpølse, gryte med kjøtt, kyllinggryte med ris.
Gjest Marmot Skrevet 7. november 2012 #18 Skrevet 7. november 2012 Nå spør jeg sikkert dumt, men dere sier sier ungene deres er glade i pølser, mener dere da kjøttpølser eller grill/wienerpølser? Vi spiser nemlig ingen av delene her i huset, og jeg har alltid lurt på dette i tråder der andre klager over at ungene deres bare vil spise pølser. Her er det ingen som gjør det, så da tenkte jeg det var ok å spørre. Toåringen min er veldig glad i laks, men spiser lite kjøtt. Spagetti er han veldig glad i, og grønnsaker i alle former, både rå, kokte og stekte. Det meste med tomatsaus går ned på høykant. Hjemmelaget pizza er en favoritt, men der er han mest glad i maule i seg paprika mens jeg kutter opp. Fiskeboller er han også glad i. Også er han glad i alt som er søtt. Siden han ikke tåler melk, må jeg lage alt fra bunnen av, men er temmelig alt-etende egentlig, så han hadde nok spist ferdigprodukter om han fikk det servert.
Vera Vinge Skrevet 7. november 2012 #19 Skrevet 7. november 2012 Nå er sønnen min bare 10 mnd, men han er foreløpig veldig enkel i matveien. Spiser det aller meste, det eneste er at han ikke er fra seg av begeistring for gulrot, av alle ting. Favoritten er laks - da hopper han i stolen. Han har vært veldig nysgjerrig på nye smaker siden han ble tilbudt ulike smaksprøver da han var fire mnd. Føler ikke at det er noe spesielt vi har gjort, annet at vi har vært opptatt av å tilby annen mat enn bare grøt, men vet andre som har gjort det samme og som har kresne barn. Og disse tingene kan jo endre seg. I perioden før han fikk sine første tenner, ville han nesten ikke spise noe. Selv er jeg veldig nysgjerrig på nye smaker og lite kresen, så håper veldig at han fortsetter å være så åpen for nye ting.
ViljaH Skrevet 7. november 2012 #20 Skrevet 7. november 2012 Min spiser det meste, men lite grønnsaker. Av kjøtt og fisk har jeg vel ikke laget noe han ikke likte. Bruker en del kjøttsuppe, lapskaus og slikt, fordi da spiser han grønnsakene også, ikke hvis de er siderett/tilbehør. Spiser pasta og pannekaker og pølser også, fiskeboller og fiskekaker og fiskegrateng, hel fisk, glad i ovnsbakt laks. I barnebursdag her er det ikke bare pølse som gjelder. Ville minimum servert burgere også eller pizza, begge hjemmelaget. Synes det er mye man kan velge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå