Gå til innhold

Slanket meg 45kg og dumpet typen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før veide jeg over 100kg.

Jeg var sjenert, følte meg skamfull over vekten, så at klærne satt stygt, så alle blikkene jeg fikk, selvfølelsen var så langt nede som en kan få det, selvtillit hadde jeg ikke. Og når jeg følte meg vondt, spiste jeg, når jeg spiste, hadde jeg det vondt.

Traff en gutt som ble kjæresten min, som ble samboeren min, og ble liksom avhengig av ham, hadde ikke venner på jobb og var for sjenert til å snakke med andre. Vi satt ofte bare og glodde på tv, fant aldri på noe morro, han ville aldri bli me meg på ting, han kommenterte ofte vekta mi negativt og kalte meg feit, han var frekk når han drakk alkohol og fortalte meg at andre jenter var mye deiligere enn meg.. Han fortalte meg at jeg aldri ville finne andre enn ham som ville ha meg, og at jeg ikke om til å greie å slanke meg. Og andre nedbrytende ting :(

En dag begynte jeg å få magesmerter og magevondt etter å ha spist mat, og det ble bare verre, til slutt ble det lange smertefulle turer på do, beklager detaljene :(

Legen ba meg kutte ut melkeprodukter i første omgang, alle melkeprodukter. Det var kjempetøft, jeg var avhengig av sjokolade, usunne pålegg, smør å steke mat i, melk, fløte, oster alt mulig rart. Jeg trodde jeg skulle dø når jeg måtte spise mat som automatisk ble sunn :P

Men det funka, og da sa legen jeg bare fikk teste meg frem til hva jeg tålte, men jeg var garantert laktoseintolerant.

Jeg fant fort ut at jeg omtrent ikke kunne spise noe som inneholdt melk eller laktose, selv laktosefri mat reagerte jeg på, så jeg måtte bare holde meg unna.

Har aldri likt pasta og ris og sånn, så jeg lærte meg å lage grønnsaker til middag, og stekte alt i sunne gode oljer.

Det gikk som det måtte gå, jeg gikk ned kilo på kilo, og i løpet av ca ett år hadde jeg gått fra 115 kg til 70 slanke kilo, når jeg først startet å gå ned i vekt ble jeg ekstremt glad og ville det skulle fortsette, etterhvert som nedgangen ble større ble selvfølelsen og selvtilliten sterkere. Jeg begynte på treningssenter og møtte masse kjekke jenter og gutter jeg senere fant på ting med utenom senteret. Etterhvert turte ikke samboeren min å slenge dritt til meg, han virket veldig usikker overfor hele meg, kommentarene hans nådde liksom ikke frem lenger.

Til slutt innså jeg at forholdet mitt var veldig usunt og flyttet over i egen leilighet jeg leide til meg selv.

Nå er jeg slank, har mange venner, er mer utadvendt og gladere, har stor tro på meg selv, at jeg faktisk kan greie ting, osv.

Slanking gjør en ikke automatisk lykkelig, men alt som medfører å gå ned i vekt, kan gjøre en sterkere og gi en bedre og større tro på seg selv :)

Anonym poster: a19e4d9a0d32b88c1e03bfbad03bd9eb

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, det er flott at du har fått et så mye bedre liv :)

Jeg var stor før jeg også ( nesten som deg ), ikke helt i mål enda, men er godt på vei... Men jeg har vært heldig med kjæresten, han er den besten jeg kunne få.. Og jeg er glad for at han kjenner meg på begge endene på vekta, for det er så mye enklere når han skjønner hva jeg går gjennom...

Men jeg ser også at han er mere usikker , selv om jeg prøver å støtte han så godt jeg kan på at jeg elsker han overalt på denne Jord. og at vekta mi kommer aldri til å ødelegge for oss. Men han ser blikkene til kompisene hans, og han er litt sjalu.. Men jeg håper det går over etter hvert.

Anonym poster: 86ce174efa79da05aa0e223e562dede0

Skrevet

Takk for at du delte dette. Rart med det, men det var faktisk akkurat dette jeg trengte å høre nå. Håper jeg kan bli like flink som du har vært :)

Anonym poster: 867c89c4c841ca43be9594d1f8cf6e80

• Liker 2
Skrevet

Gratulere så masse, en utrolig prestasjon!

Ikke bare har du klart å kvitte deg med 45 kilo av dine egne, du har kvittet deg med x antall kilo (vet ikke hva x'en din veier) daukjøtt som heller ikke var bra for deg....

Lykke til framover!!

• Liker 11
Skrevet

Jeg ble så glad av innlegget ditt.. Flink er du!!!

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble så glad av innlegget ditt.. Flink er du!!!

Skrevet

jeg liker hvordan du fremstiller deg selv som et offer. Et offer som bare plutselig var i et forhold med en mann; helt utenfor din kontroll. Og når du så dumpet han senere, var det som du kom deg fri... Typisk kvinnelig ansvarsfraskrivelse.

Skrevet

Det er så koselig når folk deler sånne historier på kg! skulle ønske det ble mer av de!

Kjempe bra ts, for en fantastisk livsendring! helt utrolig! Mange + til deg! .D

• Liker 2
Skrevet

Alle sammen, uansett hva slags grunn dere har til å forandre på kroppen, psyken, tilværelsen og livet deres, bare gjør det!

Jeg måtte først forandre kroppen min for at psyken skulle følge etter, når jeg så hva kroppen var i stand til, bygget psyken seg helt hardt opp og jeg ble det selvstendige mennesket jeg skulle blitt for mange år siden.

Jeg var uheldig med kjæresten jeg hadde, det var en ustøttende kødd som forøvrig veide 80kg daukjøtt, jeg lo da jeg leste det :ler:, og jeg hadde ikke bruk for at han og usikkerheten han skulle bryte meg mer ned etterhvert.

Alle som lar seg inspirere av dette innlegget, det går an! En sunn livsstil tok meg et år å slanke meg ned til det jeg er nå, men det var nok det jeg trengte på å bygge opp psyken min også, alt litt etter litt.

Etter det jeg opplevde tror jeg ikke på raske slankemetoder, for man må modnes psykisk underveis også, det er ikke alltid det skjer i den samme farten som kiloene renner av i. Hos meg ble kiloene fett til kilo selvtillit, og i dag kan jeg gå smilende ut døra og vifte med hårmanken og si hei til fremmende. Før gikk jeg med fett langt hår som skjulte ansiktet, den sure geipen min, fordi kroppen og livet mitt var forjævlig.

Hilsen trådstarter.

Anonym poster: a19e4d9a0d32b88c1e03bfbad03bd9eb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åhh, er så utrolig glad for deg!!

EKTE INSPIRASJON

Kan du ikke være uanonym så folk kan kontakte deg? ^^ hihi

Endret av Petita
Skrevet

Jeg elsker å lese sånne historier!

• Liker 1
Gjest fabiana
Skrevet

Slike historier gir inspirasjon på mange områder. Ikke bare rundt temaene vekttap og kjærlighet.

Alt begynnes med det første skrittet.

Jeg tipper trådstarter har vokst mye siden hun gikk ned i vekt ;)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det er viktig å presisere at du ikke er lykkelig fordi du er tynn!

Du er lykkelig fordi du tok tak i problemene du hadde!

Du var jo ikke bare overvektig. Du var jo deprimert, hadde sosial angst, hadde ingen venner og ingen selvtillitt, og et dårlig forhold. Men når du begynte å nøste opp i fedmeproblemet ble det lettere å løse de andre tingene!

Jeg sier GO YOU, men samtidig håper jeg ikke at folk leser innlegget ditt og tenker "hvis jeg slanker meg blir jeg like lykkelig som henne", for det er jo ikke nødvendigvis tilfellet!

• Liker 5
Skrevet

så, med andre ord, så slanket du deg egentlig omtrent 120 kilo, pluss/minus - sånn rent ut fra hva exen din må ha veid.

gratulerer med en ny hverdag, nyt det!

• Liker 3
Skrevet

jeg liker hvordan du fremstiller deg selv som et offer. Et offer som bare plutselig var i et forhold med en mann; helt utenfor din kontroll. Og når du så dumpet han senere, var det som du kom deg fri... Typisk kvinnelig ansvarsfraskrivelse.

Du er så lite oppegående at det må være et stort problem for deg.

Ts har tatt tak i problemene sine, Det er en stor prestasjon. Hun har tatt full kontroll over livet sitt. Misunnelig eller? Du ser vel at du ikke når henne til leggen en gang.

Du kan dra en viss plass.

Skrevet

bra jobba!! :danse: du var ei feit lat dame, nå er du ei vakker og tynn, bra!!!!

Anonym poster: e7273014b2f6639198d173b50d19a80c

• Liker 1
Skrevet

bra jobba!! :danse: du var ei feit lat dame, nå er du ei vakker og tynn, bra!!!!

Brødhue!

• Liker 5
Skrevet

Brødhue!

? følte deg truffet? jeg er jo glad på hennes vegne.

• Liker 1
Skrevet

? følte deg truffet? jeg er jo glad på hennes vegne.

Jeg følte meg ikke truffet, men setningen din var ennå i kvalitet med et brødhue ettersom du tråkker ned på overvektige.

Alle overvektige er ikke late, alle slanke er ikke vakre.

Anonym poster: 0c0a2942731e7352a57b701563543ed5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...