Gjest mor Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Jeg har begynt å gi 3 åringen min denne frokosten, og lurer på hva andre synes om den? 1 brødskive, 1 youghurt med havregryn og rosiner (han elsker havregryn, så blir en relativt tykk "grøt" 1 eple (eller gulerot etc) og 1 glass apelsinjuice utvannet litt med vann. Er dette en ok frokost? Han kan av og til være litt trøblete når det kommer til mat, men alt dette går ned på høykant. De i bhg sa at eg kunne jo lage alternativ frokost til han, (da fikk han 2 skive og frukt/grønnsaker) som f.eks fiskekake, pølse, middagsresten osv. Sånn som disse hypermoderne matboksene. Men synes ikke slik mat passer seg så veldig til frokost, så jeg lurer på om den jeg gir no er et greit alternativ..?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Høres bra ut. Bare pass på sukkerinnholdet. Jeg ville gått for yoghurt naturell, eller byttet til cottage cheese, og byttet juicen med enten ferskpresset appelsin, eller gitt melk i stedet (også med tanke på syre og tenner..) Anonym poster: 06139ab8309749f4ec8118ce8dc871ab
Anciol Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Fin mat det, men som AB sier bytt ut juicen med en ferskpresset appelsin oh bytt til skyr naturell:)!
Gjest Marmot Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Jeg synes ikke juice eller ferskpresset appelsin er noe man skal gi unger hver dag i det hele tatt. Syreskader på tennene vil man ikke ha, og det skal faktisk ikke mer til. Melk eller vann, evt. havremelk, rismelk eller soymalk om barnet ikke tåler melk.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Wow! Jeg beundrer matlysten til din treåring. Min spiser maks halvparten av det din gjør. Anonym poster: 2da1afcc053a1d112cb7157d19e09479
Gjest ts Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Han får såklart ikke apelsin juice hver dag!! Som oftest er det melk/vann i bhg, og noen av de ytterst få gangene han spiser hjemme i ukedagene har han fått appelsinjuice, men det er ikke så ofte jeg har slik i hus.. Det blir brukt som en "kosedrikk" eller som noe ekstra etter middag. (2 pakka appelsinjuice de siste 4-6 mnd...) Siktet da mest til resten, men etter hva jeg ser så er det visst en ganske ok frokost:)
Gjest ts Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Glemte også å si at youghurten er dolmemio (?) for den er rimelig og grei, har dog ikke sjekket sukkernivået i den... :/
charactouy Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Danomino? Melkeprodukter rettet mot barn har generelt høyere sukkerinnhold enn de som ikke er spesifikt rettet mot barn. Gi heller voksenyoughurt
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Jeg ville styrt unna barneyoghurter. De har som regel latterlig mye sukker. Bruk heller yoghurt naturell, som du evt kan søte med frukt. Most banan er naturlig søtt, og søtt eple og pære fungerer også bra. Anonym poster: 06139ab8309749f4ec8118ce8dc871ab
drone Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Høres bra ut! Tror det høres rart ut da noen snakker om syrinnhold og samtidig tillater en brus på bursdager eller hverdager. Min spiser maks en skive, av og til har ikke noe lyst til å spise frokost i det hele tatt, fordi vi må stå opp ganske tidlig. (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå