Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Sitter her og er helt kvalm og dårlig. Føler ikke for å skrive særlig mye her nå men fikk akkurat vite av min voksne sønn at en mann som har gått ut og inn av hjemmet vårt i alle år har forgrepet seg på han over en fireårsperiode da han var tolv år gammel. Altså en mann dette her som har mye tillit hos andre hos flere enn hos oss. En mann man aldri skulle tro slikt om. Men jeg tror min sønn på hans ord da jeg for et par år siden datet denne mannen et par måneder men gjorde det raskt slutt da jeg oppdaget en grisete måte å opptre på når man kom nærmere innpå han. Min sønn er jo idag voksen,straks tyve og ønsker ikke gjøre noe mere med det, dvs han orker ikke . Han vil naturlig nok ikke se denne mannen igjen. Jeg er fra meg av kvalme og vrede over dette mennesket som har forgrepet seg på vår sønn og frustrert idet jeg føler meg som en dårlig mor som burde sett og avverget det. Han er en slik mann alle ser på som bra, pertentlig, flink til å jobbe få ting til, en tusenkunstner med et blygt uskyldig uttrykk. Men han har som min sønn nå også bekreftet to ansikter, et som truet han og vekslet raskt over til mildhet når vi andre var til stede. Er det rart jeg får lyst til å myrde denne mannen!! Aldri hatt slike tanker før men nå er jeg fra meg av maktesløshet!
Gjest avocadoen Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 uff altså! Tenkte bare å gi deg en klem jeg
Djungelvrål Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Åååh så forjævlig. Det må gjøre så vondt å vite at du ikke har kunne beskyttet sønnen din mot dette..... Oppfordre sønnen din til å anmelde! Kanskje flere barn lider eller kommer til å lide samme skjebne... 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Åååh så forjævlig. Det må gjøre så vondt å vite at du ikke har kunne beskyttet sønnen din mot dette..... Oppfordre sønnen din til å anmelde! Kanskje flere barn lider eller kommer til å lide samme skjebne... I den situasjonen har de færreste energi nok til å tenke på andre. Å gjøre det for sønnens sin skyld, for at han skal få fortalt sin historie, skal få sin dag i retten og rettferdigheten skal få seire til slutt er mer enn grunn nok. Det er viktig at det blir gjort for sønnens skyld. Selv om han kanskje ikke skjønner det nå så vil han likevel sette pris på å få den rettferdigheten, å få frem sin historie, å bli hørt. Men jeg er ikke uenig med deg, jeg sier at du har helt rett, du treffer faktisk spikeren på hodet. Dette burde politianmeldes. Anonym poster: c7508b43a4372e620595f37a6e9fddf8 1
Djungelvrål Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Det bør det...men skjønner at ikke sønnen vil rippe opp i alt dette og "leve det om igjen" så mange år etterpå. Det kan sette hele livet hans på hold i en lang periode........Men samtidig kan han kanskje få en slags avslutning på det hvis mannen blir bura inne.
KidOki Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 *sukk* ....dette er ikke bra. Har selv erfaring med å forholde meg til slike opplysninger ved at moren til min datter opplevde overgrep fra hun var 12 til hun var 18. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, annet enn å være der for sønnen din. Jeg tror det er viktig for han å få snakket ut om saken med fagpersonell så fort som mulig. Sånne ting kan ødelegge mennesker for livet. Min eks sitter som 36-åring uten utdannelse, uten noe lengre arbeidserfaring, uten bil og egen hus/leilighet, men med fire unger med tre forskjellige fedre, samt inkassogjeld oppover øra fordi hun aldri har tatt skikkelig tak i fortiden sin og lar den heller føkke opp hele livet hennes. Jeg må si jeg føler med deg!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 *sukk* ....dette er ikke bra. Har selv erfaring med å forholde meg til slike opplysninger ved at moren til min datter opplevde overgrep fra hun var 12 til hun var 18. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, annet enn å være der for sønnen din. Jeg tror det er viktig for han å få snakket ut om saken med fagpersonell så fort som mulig. Sånne ting kan ødelegge mennesker for livet. Min eks sitter som 36-åring uten utdannelse, uten noe lengre arbeidserfaring, uten bil og egen hus/leilighet, men med fire unger med tre forskjellige fedre, samt inkassogjeld oppover øra fordi hun aldri har tatt skikkelig tak i fortiden sin og lar den heller føkke opp hele livet hennes. Jeg må si jeg føler med deg! Dette stemmer for mange som har opplevd overgrep, at senvirkningene blir så uoverkommelige at man ikke klarer hverdagen. Men MANGE klarer seg helt fint. Mange lever gode liv. Viktig at TS vet det, også. Først av alt skal du være der for sønnen din, TS! Om han vil anmelde eller ikke, blir opp til han. Hilsen en som har opplevd det samme, men som har det bra i dag Anonym poster: c7f9534b637e880b3304ff60842a6f65
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Jeg synes det er bra du tror på sønnen din. Jeg opplevde overgrep selv, men ble ikke trodd, så jeg har ikke sagt det til flere og føler ofte at jeg aldri kan snakke om det. De jeg har sagt det til, tar parti med den som gjorde det og sier at personen aldri kunne gjort noe sånt. Slitt hele livet med at jeg føler ingen forstår meg. Anonym poster: a9af6de3585717decd3572aa962214bc
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 jeg har ikke opplevd overgrep selv eller i nær familie ,men en barndomsvenninne ble utsatt, men for dere som har opplevd overgrep eller er pårørende som blir klar over overgrep, ta kontakt med støttesenteret mot incest der er det folk en kan snakke med som virkelig forstår støttesenteret er mest for kvinner som er utsatt og blir drevet mest av de også, men også overgrepsutsatte menn kan ringe dit og få en å snakke med eller telefonnummer til noen som bare har kontakt med utsatte menn , Anonym poster: 849809d16044faa41ce292f540d9d917
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Det er fint at du tror på sønnen din, men du må ikke klandre deg selv for at det skjedde. Overgripere opptrer ofte på en slik måte at ingen mistenker at noe skjer, og dersom de får vite det tenker de ofte at "jeg trodde aldri at han kunne ha gjort noe slikt". Se bare på Øygard-saken, hvor mye tillit han har hatt hos folk, men likevel har han utsatt en jente for overgrep i flere år. Du bør snakke med sønnen din angående en eventuell anmeldelse, men la han ta avgjørelsen om det skal skje eller ikke. For mange er det en stor belastning å gå igjennom en anmeldelse, spesielt dersom man har en sak som trolig blir henlagt på grunn av mangel på bevis. Man må fortelle om det som har skjedd, rippe opp i gamle minner som man kanskje har prøvd å fortrenge i mange år. Dersom han vil anmelde så støtt han i det, men som sagt, la han ta avgjørelsen. Anonym poster: 79da380221dee7ea6d2240978db6e6ec
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Takk for mange gode ord. Kanskje den verste straffen for overgriperen vil være å få ryktet sitt ødelagt, for jeg mener at folk bør vite og bli advart. Her har vi nemlig med en eldre ungkar å gjøre som har hatt og fremdeles konsekvent oppsøker venners sine barn og tenåringer for å ta dem med på aktiviteter ol. Så dette kan like gjerne ha skjedd/skje med andre enn min sønn! Verst av alt er det at min sønn har fortrengt alt så godt han har kunnet og mye har gått skeis for han ,han har utviklet en mani på biler og da vi presset han litt her på hvorfor han gjorde som han gjorde sprakk hele boblen og alle detaljer om de vonde hendelsene fløt utav han. Og det at denne mannen torde dukke opp hos oss og date meg i etterkant av at han hadde brukt min sønn er også en enorm respektløs frekk handling. Jeg husker da min sønn kom inn i rommet da så var han så merkelig rar og avvisende til å prate mye med sønnen min . I motsetning til iveren i tidligere år. Å mistenke noe slikt da gjorde jeg jo ikke , min hjerne var dessverre ikke istand til å se koblingen da.. Men bygda skal få vite dette om hva grisen driver med. Har ikke hatt med denne mannen å gjøre på ei lang lang stund nå. Så skulle han dukke opp igjen i en slik setting. Fryktelig! Tenker å snakke med psykologen min om dette og har fått min sønns tillatelse, for så å gi min sønn tilbakemelding hva psykologen mener vi og gutten selv bør gjøre. Jeg er i sjokk. Tenk hvor vondt det var da for min sønn da denne mann, som jo må være i besittelse av frekkhetens nådegave, kom her og datet moren hans etter å ha besudlet han! Arghh!!! : ( Ts
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Uff, trist å lese! Men ikke klandre deg selv. Mamma visste ikke at pappa misbrukte meg, før jeg fortalte henne det. Han er også en person ingen hadde trodd kunne gjort noe sånt. Sønnen din kan fortsatt ha et godt liv, men dette vil nok prege han for alltid. Jeg klarer meg fint; tar mastergrad, har venner, trener og ja, et greit liv. Har aldri hatt kjæreste da. Men det som skjedde meg har ødelagt personligheten min, jeg er ikke den sprudlende, morsomme, selvsikre peronen jeg var før. Nå er jeg en stille person, som ikke klarer å slippe meg løs. Og selvfølgelig går det opp og ned, noen dager er alt supert, mens andre dager er grusomme. Vil han prate med psykolog? Jeg ville ikke det, så vet ikke om det hadde hjulpet meg noe. Anonym poster: 7d27a1cf8649cad73ee2901984a85d2f
Gjest sint Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Takk for mange gode ord. Kanskje den verste straffen for overgriperen vil være å få ryktet sitt ødelagt, for jeg mener at folk bør vite og bli advart. Her har vi nemlig med en eldre ungkar å gjøre som har hatt og fremdeles konsekvent oppsøker venners sine barn og tenåringer for å ta dem med på aktiviteter ol. Så dette kan like gjerne ha skjedd/skje med andre enn min sønn! Verst av alt er det at min sønn har fortrengt alt så godt han har kunnet og mye har gått skeis for han ,han har utviklet en mani på biler og da vi presset han litt her på hvorfor han gjorde som han gjorde sprakk hele boblen og alle detaljer om de vonde hendelsene fløt utav han. Og det at denne mannen torde dukke opp hos oss og date meg i etterkant av at han hadde brukt min sønn er også en enorm respektløs frekk handling. Jeg husker da min sønn kom inn i rommet da så var han så merkelig rar og avvisende til å prate mye med sønnen min . I motsetning til iveren i tidligere år. Å mistenke noe slikt da gjorde jeg jo ikke , min hjerne var dessverre ikke istand til å se koblingen da.. Men bygda skal få vite dette om hva grisen driver med. Har ikke hatt med denne mannen å gjøre på ei lang lang stund nå. Så skulle han dukke opp igjen i en slik setting. Fryktelig! Tenker å snakke med psykologen min om dette og har fått min sønns tillatelse, for så å gi min sønn tilbakemelding hva psykologen mener vi og gutten selv bør gjøre. Jeg er i sjokk. Tenk hvor vondt det var da for min sønn da denne mann, som jo må være i besittelse av frekkhetens nådegave, kom her og datet moren hans etter å ha besudlet han! Arghh!!! : ( Ts Uff, for et ekkelt monster denne mannen er! Har en sønn selv, og vet jeg også hadde blitt sjokkert og knust om noe slikt hendte med ham. Men, det er viktig at du ikke bruker ord som "besudlet" o.l. overfor sønnen din, for sønnen din har faktisk ikke gjort noe galt og han er ikke ødelagt på noe vis. Traumatisert ja, sikkert, men ikke ødelagt, ikke skitten. Håper du klarer å formidle det til ham så han ikke behøver å gå rundt å føle seg skamful og skitten, slik som dessverre mange overgrepsofre gjør. Han har hele livet fremfor seg, gjør ditt beste for at han forstår at han kan få et bra og lykkkelig liv. Det er den ekle mannen som ikke fortjener et bra liv, håper du sprer sannheten om ham så alle snur ryggen tli ham og forhåpentligvis anmelder noen ham.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Så forferdelig Anbefaler deg til å gjøre alt du kan for at han tar tak i dette, og får snakket med fagfolk. Kjenner to, som er utsatt for det samme. De har alltid slitt i parforhold, blir single fort, sliter med psyken og arbeidslivet. Begge er nå blitt uføre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå