Gå til innhold

Er dette hersketeknikker? Kjæresten og meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at selvtilliten faller, nervene er ekstra spente, jeg sliter mer med angst og selvfølelse, redd for å si og gjøre de feile tingene....

.... feks når det er noe jeg vil ta opp i forholdet, feks det at han av og til sier litt stygge ting til meg, så hisser han seg opp, sukker dypt og sier "men HERREGUD, du fatter vel at du ikke skal henge deg oppi/ si sånt/ at det ikke er sånn ment/ osv" og er veldig oppgitt liksom, så forteller han meg gjerne "du klager og drar frem masse negativt, jeg blir så lei av det" og sånn.

Sannheten er at jeg klager veldig lite, jeg drar ikke frem negative ting om de er aldri så negative, jeg prøver alltid å holde en saklig og respektfull tone mellom oss, mens han..

Når han kommer til kort, ikke har flere argumenter, så sier han ting som "du forstår ingenting du, du er lettere tilbakestående, du er dum, skjønner du norsk eller skal jeg vise det med tegnespråk", det er bare noe av det jeg har hørt når jeg feks spør ham om ting han ikke kan forklare, som feks hvor var han den kvelden jeg ikke fikk tak i ham.

Jeg spør "jeg fikk ikke tak i deg på fredag i det hele tatt, var dere på fest, var det koselig?" i en spørrende tone. Han kan svare "nja, var på fest, gikk ut på byen, nja og tja". så sier jeg for å ha en samtale "åja, koselig, var dere mange?" og han roper ut "men herregud, er det et forhør eller hva, kan jeg ikke ha venner, er du dum eller?"

Begynner å bli VELDIG lei dette...............

Anonym poster: df5f9fb84f5e5b141a3448cb30e80bad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig, ja.

Jeg kan ikke skjønne at noen vil ha en så dum kjæreste (som han).

Anonym poster: aaa9d79028efb77045f04c7f96302c06

• Liker 7
Skrevet

Han har fått meg til å tvile på dette her. Jeg merker at jeg tror jeg overdriver, at ting ikke er så ille, at jeg ikke har grunn til å gå. Men man skal ikke bli kalt dum, bli spurt om man forstår noe som helst, bli løyet til? Man skal ikke det, sant?

Tror jeg trenger psykolog...............................................................................

• Liker 4
Skrevet

Vil heller si det er han som trenger psykolog...

Kom deg bort fra en sånn person, han er no good.

Skrevet

Han har fått meg til å tvile på dette her. Jeg merker at jeg tror jeg overdriver, at ting ikke er så ille, at jeg ikke har grunn til å gå. Men man skal ikke bli kalt dum, bli spurt om man forstår noe som helst, bli løyet til? Man skal ikke det, sant?

Tror jeg trenger psykolog...............................................................................

Jeg ville sagt han psyker deg ned og bryter deg ned.

Du får det bedre uten han :hug:

• Liker 1
Skrevet

På tide å gjøre det slutt. Han er ikke villig til å forandre på det ser det ut som.

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

ver så snill og gå frå han!! ver så snill!

dette er ein mann som psyker deg sakte men sikkert ned, og du vil bruke år på å koma deg opp att.

kor klisje det enn høyres ut; du lever berre ein gong! ikkje bruk den tida i eit forhold som er så negativt!

Skrevet

Kom deg vekk, han er ikke deg verdig. Finn deg en ordentlig mann! :)

• Liker 3
Gjest Animula
Skrevet

Ja det er hersketeknikker og dårlig oppførsel. Dette er ikke noe du trenger å finne deg i, det kan være veldig ødeleggende for selvfølelsen din.

• Liker 2
Skrevet

Høres likt ut slik jeg var mot mamma da jeg var 15 :hakeslepp:

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig ødeleggende for selvfølelsen min. Han ser på meg som dum og forståelsesløs. Han bruker å være med på quizkvelder, han har sagt rett ut at "det er mange smarte folk der, jeg tror ikke du passer inn." Da har jeg spurt ham om han tror jeg er dum, om han ikke tror jeg er smart, og han svarer "joda, hender vel at du sier noe smart".

Det er ikke meninga at jeg skal føle meg dum vel..

Skrevet

slik du skriv verkar det som om han har fått taket på deg...

Eg veit det kan vera frykteleg vanskeleg å gå. Kva vil skje i framtida? Du kan vera sikker på at alt blir betre om du kjem deg vekk frå denne mannen. Det ser kanskje svart ut no, men gjer deg ei teneste; gå!!

Skrevet

Han har fått taket på meg, jeg ser det selv. Jeg ser på en måte at forholdet er dårlig, at jeg er stresset og såret, a jeg er nervøs og kvalm rundt ham og tanken på ham, at jeg trår på eggeskall rundt ham, i fare for å si noe feil, få kjeft, få slengt etter meg at jeg er negativ og sur.

På en annen side tenker jeg "kanskje jeg overdriver, han er sikkert ikke så ille, det er jeg som blåser det opp".

Samtidig vet jeg at den stemmen i hodet som sier at grensa er nådd for lenge siden, snakker sant.

Dere bekrefter det her. Jeg ville bare ha bekreftelse, med denne tråden..

Skrevet

Det er veldig ødeleggende for selvfølelsen min. Han ser på meg som dum og forståelsesløs. Han bruker å være med på quizkvelder, han har sagt rett ut at "det er mange smarte folk der, jeg tror ikke du passer inn." Da har jeg spurt ham om han tror jeg er dum, om han ikke tror jeg er smart, og han svarer "joda, hender vel at du sier noe smart".

Det er ikke meninga at jeg skal føle meg dum vel..

Herregud, sånn kan han ikke si. Du må jo føle deg som om du sitter i et slags følesesmessig fengsel. Håper for all del at du kommer deg vekk og at du finner egenverdien din tilbake, for dette er en mann som lever for å bryte andre ned. Han har nok et stort selvtillitsproblem selv, men det skal selvsagt ikke gå ut over deg!

Skrevet

På en annen side tenker jeg "kanskje jeg overdriver, han er sikkert ikke så ille, det er jeg som blåser det opp".

og der har du beviset på at han har taket på deg!

tenk på deg sjølv no. gå!

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg forstår meg ikke på jenter som finner seg i å bli herset med, i våre dager. Hvorfor fortsetter du å være sammen med denne usympatiske, uempatiske mannen? Kom ikke å si at han er da snill noen ganger. Det har jeg hørt en million ganger på krisesenter. Han bryter deg ned. Kom deg bort fra ham!

• Liker 2
Skrevet

ara; det er ikkje lett å skjøne slikt før ein har opplevd det...

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

ara; det er ikkje lett å skjøne slikt før ein har opplevd det...

Legg merke til at jeg skriver: "i våre dager". Hva jeg har opplevd, er ikke interessant for denne tråden. For ikke så altfor lenge siden var det vanskeligere å bryte opp. Nå kan man få praktisk hjelp og moralsk støtte fra flere steder.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...