Gå til innhold

Dere som er i forhold....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker dere noen ganger at dere ønsker å være singel? At singellivet frister mer?

Kanskje jeg bare har "gått lei" på en måte. Vi har vært sammen omtrent hele ungdomstiden min så jeg har liksom aldri hatt en sjanse til å oppleve å være singel på ordentlig. Jeg vet ikke om det er selve singellivet som frister , eller om vi har vokst fra hverandre (jeg har vokst fra han)... jeg tror det er den siste, faktisk.

Det er så trist. Det knuser hjertet mitt å tenke på. Jeg er så redd for å miste han , og for å såre han. Vet at han blir helt knust !! Føler meg som verdens verste person som har disse tankene, blæææh

Anonym poster: d14d0efd3279c90ae33be358b9449812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker aldri at jeg ønsker å være singel, singellivet frister absolutt ikke mer.

Ikke for det, jeg har hatt det fantastisk som singel òg, men jeg elsker han og har lyst til å være med han.

Men det hender jeg tenker at singellivet hadde vært lettere. Det er ikke alltid like lett å være sammen med en yrkessoldat.

Anonym poster: 6aa3765b0f0c6ca5cd02e5241321bc92

Skrevet

Nå har jeg vært sammen med denna greia som vi kaller hverandre i 10 år, orker ikke å begynne å oppdra en ny en, dessuten har vi ett par gammal morro sammen, man får holde ut.

Anonym poster: 1f231cde8844a9655135e5df12b017ee

• Liker 1
Gjest miafree; avityJi
Skrevet

I perioder har jeg savnet å være singel. Ikke fordi jeg har lyst å hore meg rundt eller feste hele tiden men bare for å slippe å tenke som "to" hele tiden og ikke minst for å ha mer fritid for meg selv. Vi har hatt et langdistanse forhold mellom to forskjellige land i et og et halvt år før han kom hit og jeg kan si det har ikke vært lett. Så vi har på en måte alltid måtte kjempe for forholdet vårt på en eller annen måte. Selv om jeg mange ganger har tvilt på om vi hadde gjort det rette så tviler jeg ikke nå. Jeg elsker han og kan ikke se for meg et liv uten han. I grunn tror jeg de negative tankene jeg har hatt rett og slett har vært kalde føtter.. Jeg har aldri vært i et seriøst forhold før og det var så mye som sto på spill.. Fremdeles er vi nødt til å kjempe for tilværelsen, men jeg håper etter hvert at vi kan få det livet sammen som vi ønsker.

Skrevet

Takk for svar...

Jeg begynner virkelig å undre på om jeg fortsatt elsker han. Eller om jeg bare er sammen med han p.g.a praktiske årsaker , og p.g.a han elsker meg! Jeg aner ikke :/ jeg syns det er vanskelig å vite. Og har helt jævlig skyldfølelse fordi jeg noen ganger tenker at det kunne vært godt å gjøre det slutt.

Skrevet

Jeg skjønner deg så godt! Det er ikke lett når man føler det sånn. Jeg har i grunn vært igjennom samme følelsene selv. Jeg var som deg usikker på om jeg fortsatt elsket han, og hadde vanskeligheter med å vite hva jeg burde gjøre. Var en stund veldig nære å gjøre det slutt faktisk. Dette merket han nok godt, for jeg var jo ikke helt meg selv.. Det som hjalp oss var å flytte fra hverandre. Vi hadde da bodd sammen i 2 år i en liten leilighet, men så måtte han flytte litt unna pga skole. En stund syns jeg det var skikkelig deilig, og jeg hadde muligheten til å fylle tiden med andre ting og legge alle kjærestetankene på is. Etterhvert begynte jeg å savne han skikkelig, og vi hadde det mer og mer gøy sammen når vi først var sammen. Det ble igjen mer morro og flørting i forholdet, slik det var den gangen vi ble sammen for fire år siden.. :)

Anonym poster: c1578c711fda33a796ec252c860d8448

Skrevet

tenker dere noen ganger at dere ønsker å være singel? At singellivet frister mer?

Kanskje jeg bare har "gått lei" på en måte. Vi har vært sammen omtrent hele ungdomstiden min så jeg har liksom aldri hatt en sjanse til å oppleve å være singel på ordentlig. Jeg vet ikke om det er selve singellivet som frister , eller om vi har vokst fra hverandre (jeg har vokst fra han)... jeg tror det er den siste, faktisk.

Det er så trist. Det knuser hjertet mitt å tenke på. Jeg er så redd for å miste han , og for å såre han. Vet at han blir helt knust !! Føler meg som verdens verste person som har disse tankene, blæææh

Jeg var utro. og holdt på å miste min kjære (har vært sammen siden ungdomstiden) Fikk panikk da jeg holdt på å miste ham, følte at alle alternativer var dårlige alternativer, og at singellivet plutselig ikke var noe å trakte etter likevel.

Håper du finner tilbake til følelsene for ham før du gjør like dumme ting som jeg. Tror ikke det er verdt det. Tenk for en rikdom og trygghet, en du kjenner så godt, den samhørigheten, alt dere har opplevd sammen.... huff

Anonym poster: 5d7034a5e33f36fdfe9c38f8cefff219

Skrevet (endret)

Tror det er en unnskyldning for at man har mistet følelsene for personen man er med. At man prøver å lete etter syndebukken et annet sted enn i seg selv - nemlig alder og sivilstatus. At man er sammen av gammel vane, trygghet og av frykt for å være alene. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men det gikk opp for meg på den tiden :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Enig med ninuska_, jeg følte det også en del sånn i forrige forhold. Når vi kranglet tenkte jeg ofte at løsningen var å gjøre det slutt, ikke at vi kunne finne løsninger fordi forholdet var verdt å satse på. Og etter hvert kjente jeg nesten jeg var misunnelig på single venner, og lurte på poenget med å være i forhold hvis man f eks hadde det man ønsket av bolig, barn osv... Da vi omsider gjorde det slutt var det veldig befriende for begge - vi passet aldri så veldig godt sammen, og vokste fra hverandre med årene. Det skjer faktisk ganske ofte, særlig om en møttes før en visste hva en ville ha ut av livet sitt, hvilke verdier en har osv.

Det har vært utrolig deilig å være singel en stund, se at jeg klarer meg bedre alene enn jeg gjorde som samboer, kjenne inspirasjon og interesser dukke opp igjen osv. Å være singel nå har for meg ikke betydd at jeg har festet, ligget rundt etc - jeg har ikke hatt sex før jeg møtte en kjempefin mann 7-8 mnd etter bruddet. I det forholdet kan jeg være meg selv på mitt beste, og ikke savne noe fra singellivet.

Anonym poster: a0e29ac28dbaa457edae74d73c3a20d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...