Gå til innhold

Hvordan skal jeg takle hele tiden alene ?

Anbefalte innlegg

Gjest ensom
Skrevet

Jeg er for tiden svært deprimert.

Jeg har en jobb jeg kjemper hver dag for å klare å gå til- og fullføre.

Jeg har store problemer med å få i meg mat og våkner flere ganger om natta og ligger bare og tenker og tårene triller.

Jeg er svært ensom og har for tiden ingen å omgås.

Ikke familie i nærheten, ingen venner.

Kveldene er fryktelig lange og helgene er fryktelige.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal ta meg til for å få timene til å gå.

Jeg har internet, bøker og et par kanaler på tv.

Bruker det flittig, men kjeder nesten livet av meg.

Dette føles uutholdelig, men fordi jeg er så deprimert har jeg så liten energi.

Jeg skulle ønske jeg kunne sove og sove, men kan vel ikke gå til legen og bli avhengig av sovepiller heller.

Jeg ønsker faktisk å sove bort mesteparten av døgnet, så slipper jeg tårene og tankene den tida.

Men hvordan få det til ?

Jeg ligger våken.

Hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noen i familien du kan ringe til og snakke med?

Ofte hjelper det å snakke med noen.

:trøste:

Skrevet

Som Bluebird synes jeg du skal snakke med noen, det føles ofte lettere å få det ut. Ikke tenk så langt frem i tid, men ta en dag av gangen. Motivér deg selv til å gjøre ting. Begynn å trene en dag i uken, gå tur om kvelden, finn en hobby du tror du vil like, søk kontakt med andre. Å sitte stille og kjede seg gjør at en ofte begynner å tenke veldig og nesten bli enda mer deprimert, tror de fleste har godt av å være i aktivitet og tenke på andre ting. Søk hjelp, snakk med legen din og se om du kan få time hos psykolog. Du trenger ikke gå gjennom dette alene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har ikke mulighet til å ha hund da? mye selskap i dem, ikke minst mange aktiviteter du kan finne på sammen med hunden.

Der treffer du også andre folk.

Liker du ikke dyr noe særlig, er det vel andre interesser du kan finne på.

Er du deprimert er det kansje ikke så gøy å gå ut.Men du må nesten bare ta deg selv i nakken.

Det er mange ensomme folk der ute i den store verden.

Bli kjent med noen av dem.

Mange ganger kan det virke som andre har så godt liv, men alle har noe de strever med.

Kansje er det noen der ute som venter akkurat på deg :P

:kysse:

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er et tips som hvertfall pleier å hjelpe meg når jeg har altfor mye på hjernen og ikke får sove.

Fikk det fortalt av kjærsten til min far som har brukt dette mye i forbindelse med terapi.

Ta ett og ett problem og putt dem i ballonger. Forestill deg ballongene i forskjellige farger og med problemet ditt skrevet i tekst på dem.

F.eks penger, jobb, sorg, utbrenthet osv..

Slipp ett og ett problem opp i lufta, og følg dem til de er forsvunnet ut av synet.

Jeg bruker luftbobler under vann jeg, og problemene mine sprekker når de treffer overflaten. Det hjelper faktisk, føles som hjernen tømmes helt og kan slappe av og sove.

Man kommer inn i en ond sirkel desverre, og det er ikke alltid like lett å bryte ut av den bestandig. Jeg er/var plaget mye med tungsinn, spesiellt på denne årstiden hvor det bare er mørkt og trist.

Trening hjelper, men siden du mangler energi er det nok helt utenkelig å komme seg på gymmen. Men spark deg selv i rompa, og kom deg ut.

Personlig har jeg kommet meg ut av det når jeg er blitt lei av meg selv tror jeg. Lei av å være sånn. Men det kommer jo selvfølgelig ann på gradden av problemet. Har også grudd meg fælt til å gå på jobb en periode, og for meg så var det ingen annen løsning enn å slutte.

Ønsker deg lykke til videre!

Ikke-innlogget Tundra

Skrevet

Hmmm... Kjente meg igjen i mye av det du sa... Om å bo langt unna familie og venner. Ingen å omgås. Og da kan man fort bli deprimert. Send meg gjerne en pm om du vil. Felles skjebne, felles trøst.

:trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke familie i nærheten, ingen venner.

Betyr dette at du har familie et annet sted og at du ville omgås de om du kunne? I så fall syns jeg at du burde gjøre det.

Å gå ut og finne andre ensomme - er det så lett?? Selvsagt har man ansvar for sitt eget liv, men man trenger ikke gjør det verre enn det er heller..Kommer nok litt an på hvor en bor også, og hva slags tilbud som finnes. Kanskje prøve en kontaktannonse på nett?

Gjest Megen
Skrevet

Du bør søke hjelp. Gå gjerne til fastlegen din, som kan henvise deg til psykiater / psykolog, hvis du vil. Du kan også få resept på antidepressivia og eventuelt sovepiller. Antidepressivia må du bruke i rundt et halvt år minst. Du skal ikke bli avhengig av kort tids bruk med sovepiller. Legen kan gi f.eks. gi deg en liten resept, 10 piller, til å begynne med. Du behøver ikke ta dem hver natt.

Du kan også prøve urtetabletter for å sove: valerian, som finnes i helsekost og på apoteket. Du må kanskje ta flere tabletter enn dte som står på pakken.

Jeg var selv deprimert en periode, gikk til lege, men ikke psykiater/psykolog. Brukte antidepressiva Cipramil og Tolvon (beroligende, for å sove). Ble frisk og er frisk.

Jeg anbefaler deg også å være mye ute i solen!! Tren hvis du orker. Prøv å være ute blant folk.

Akupunkturbehandling kan også hjelpe - jeg går til akupunktør for noe annet, og synes det hjelper!! Prøv - det er helt naturlig, et alternativ til piller. Balanserer energinivået ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...