AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Er det noen her som er flink med farger (varme/kalde) og som vil være en god hjelp for meg? Jeg lurer veldig på om jeg har en varm eller kaldt hudtone og om hvilke farger jeg kan kle. Jeg kan si dette om meg selv: født med askebrunt hår, blå øyne, blir fort brun i huden men er ellers ganske "blek", hår smått med fregner, mørkebrun-aske farge på øyenbryn, helt svarte øyevipper. Føler meg "syk" i farger som orange, lilla og bær-farger. jeg bruker generelt lite sterke farger. Føler jeg lysere litt opp i farger som fersken(denne fargen vet jeg ikke hva heter) og duse rosatoner. Jeg kan bruke både sølv og bronsje smykker uten at det er noe problem. Jeg har mest grønne blodårer, men det titter frem noen blå også. Jeg føler jeg har en del kontraster i ansiktet, noe jeg ikke liker sånn veldig. Jeg har lagt ved noen bilder av farger jeg VET jeg klar og virkelig ikke kler. Som sagt er det de ferskenfargede jeg kler. Orange og bær-lilla ser ikke like fint ut på meg. Hvis du kan hjelpe meg med dette eller har noe hjelpsomt å komme med til meg blir jeg veldig glad, hvis ikke så trenger du ikke å kommentere på dette innlegget :-) Hvis du har tatt en fargeanalyse et sted og blitt veldig fornøyd, del gjerne! Ha en fin kveld alle sammen :-) (Er det noe mer jeg burde tatt med/fortalt.. så si ifra!) Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 ingen? Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef
Callisto83 Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Jeg kan jo prøve meg Kjenner meg nemlig ganske mye igjen i hva du sier du kler og ikke kler, som f.eks oransje, lilla, knallrød eller lignende får meg til å se ekstremt fæl og 'utvasket' ut (vet ikke om det er et ord?) Samme gjør gull mot huden også. Håret er aske-mørkblondt og jeg vet selv jeg helst kler kalde farger. Det jeg vet jeg er kler er lyse rosa toner, gjerne lyse beige og grått. Svart kler de fleste, men jeg blir litt for lys for det føler jeg, det samme med helt hvit - ikke helt min greie. Mitt beste tips i klesverden er rett og slett og holde plagg o.l opp mot huden, gjerne på forskjellige plasser på kroppen også siden disse kan variere litt. Men med lyse beigetoner, grått og av og til flerfargede antrekk med en basisfarge som komplimenterer huden min blir jeg fin Hvis jeg skulle foreslå bare èn, lyse beige. Får masse komplimenter hvis jeg går i noe slikt. Som om huden får en glød og det fremever det andre som hår - øyne etc.
Professor Orm Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Jeg er dritgod på dette Det er veldig vanskelig å si uten å ha sett bilder, opplysningene dine peker ikke mot en bestemt årstid. Jeg liker best 12 seasons-metoden, den kan du lese om her: http://www.prettyyourworld.com/ Jeg kunne lagt ut i det vide og det brede, men du får nok mest ut av å lese det selv
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jeg kan jo prøve meg Kjenner meg nemlig ganske mye igjen i hva du sier du kler og ikke kler, som f.eks oransje, lilla, knallrød eller lignende får meg til å se ekstremt fæl og 'utvasket' ut (vet ikke om det er et ord?) Samme gjør gull mot huden også. Håret er aske-mørkblondt og jeg vet selv jeg helst kler kalde farger. Det jeg vet jeg er kler er lyse rosa toner, gjerne lyse beige og grått. Svart kler de fleste, men jeg blir litt for lys for det føler jeg, det samme med helt hvit - ikke helt min greie. Mitt beste tips i klesverden er rett og slett og holde plagg o.l opp mot huden, gjerne på forskjellige plasser på kroppen også siden disse kan variere litt. Men med lyse beigetoner, grått og av og til flerfargede antrekk med en basisfarge som komplimenterer huden min blir jeg fin Hvis jeg skulle foreslå bare èn, lyse beige. Får masse komplimenter hvis jeg går i noe slikt. Som om huden får en glød og det fremever det andre som hår - øyne etc. Ja, dette kjenner jeg meg godt i! Takk for fint svar. Jeg tror jeg skal satse på beige og lyse rosa farger fremover.. og den fine peach-fargen, denne vet jeg at fremhever øynene mine :-) Jeg får ofte høre at jeg er varm i hudtonen, i og med at huden min er ganske beige. Men kanskje jeg rett og slett er kald? Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Jeg er dritgod på dette Det er veldig vanskelig å si uten å ha sett bilder, opplysningene dine peker ikke mot en bestemt årstid. Jeg liker best 12 seasons-metoden, den kan du lese om her: http://www.prettyyourworld.com/ Jeg kunne lagt ut i det vide og det brede, men du får nok mest ut av å lese det selv Ja, det blir litt vanskelig uten et fysisk bilde.. men takk for linken :-) Jeg skal prøve meg frem, selvom jeg syntes det er litt vanskelig å plassere meg inn i noen av de gruppene.. Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Er det forresten noen som klarer å se om disse to fargene er varme eller kalde? Er den ene varm mens den andre heller litt mer mot det kalde kanskje? Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Er det forresten noen som klarer å se om disse to fargene er varme eller kalde? Er den ene varm mens den andre heller litt mer mot det kalde kanskje? Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef Slik som de framstår på bildet, så vil jeg si at begge er varme, de har en "gulaktig" undertone i motsetning til kalde farger som har en blåaktig undertone. Det er forøvrig ikke bare om du er varm eller kald som har noe å si, "fargedybden" har også betydning. Dermed kan du godt være varm uten å kle en slik orangefarge som du viser, siden dette er en dyp, varm farge. Er du lys eller klar og varm, er ikke dette fargen for deg. Bærfarger er typisk dype og kalde. Eksempler: Varm og lys (Warm spring) Varm og klar (Clear spring) Kald og lys (Light summer) Kald og klar (Cool summer) Varm og dyp (Warm autumn) Kald og klar (Cool winter) Her er en annen lenke til 12-seasonmetoden som jeg liker veldig godt: http://www.thechicfashionista.com/your-best-perfect-colors.html
Professor Orm Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Ja, det blir litt vanskelig uten et fysisk bilde.. men takk for linken :-) Jeg skal prøve meg frem, selvom jeg syntes det er litt vanskelig å plassere meg inn i noen av de gruppene.. Anonym poster: 12c95d128e5abde0aee72dfd9e7e3bef Det er litt vanskelig med deg. Askebrunt er kaldt, grønne blodårer er varmt, fregner er varmt, å ikke kle orange er kaldt, å ikke passe bærfarger er varmt, fersken er varmt (vår), mørke farger og kontraster tyder på vinter, sølv er kaldt, mens bronse er varmt. Du kan i grunn kan være hva som helst
Gjest Nanne70 Skrevet 7. november 2012 #10 Skrevet 7. november 2012 Noen er nøytrale, dvs at de kan kle farger fra flere kategorier. Hvis man bruker 12-seasonmetoden, er det også "flow" mellom kategoriene, f.eks. mellom "Clear winter" (klar og kald) og "Clear spring" (klar og varm) noe som betyr at man kan kle farger bra begge kategoriene. Se nederst i denne artikkelen for å se hvordan de ulike fargekategoriene følger hverandre.
maka Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Noen er nøytrale, dvs at de kan kle farger fra flere kategorier. Hvis man bruker 12-seasonmetoden, er det også "flow" mellom kategoriene, f.eks. mellom "Clear winter" (klar og kald) og "Clear spring" (klar og varm) noe som betyr at man kan kle farger bra begge kategoriene. Se nederst i denne artikkelenfor å se hvordan de ulike fargekategoriene følger hverandre. Okei, ja, jeg må nok være litt nøytral for jeg passer jo ikke så godt inn i noen av de vanlige høst/vinter/vår/sommer gruppene. Takk for artikkelen, den skal jeg se på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå