Gå til innhold

Barnets besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du er det verste dine foreldre og svigers gjør med tanke på barnet? Jeg mener, klager de på deres oppdragelse? Gir barnet for mye sukker? Noe annet de gjør som irriterer deg?

Anonym poster: e1ec865692b4a1cfe38151a9aa728e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det verste må vel være at svigers gir totalt blaffen i barnebarna sine, og presterer å komme til jul/bursdag uten gaver...

Foreldrene mine er kansje litt i overkant slepphendt med sukker, men ungene er stort sett bare der i helger, så jeg lar det gå!

Anonym poster: d59f5182ecbeb75ed19f0851c9bf3a5d

Skrevet

Jeg har ikke noe negativt å si om mine foreldre. De ofrer det meste for barnebarna sine og forguder dem. De stiller alltid opp.

Svigers ser vi en sjelden gang, de nekter å ta imot råd fra oss om hvordan de kan tilnærme seg barna (begge er tydelig redde spesielt svigerfar som alltid skal skremme). Når de først er her er de mer opptatt av å sitte i sofaen enn å være med barna.

Anonym poster: c9ded94a93fbf10a245aac8bafa7a647

Gjest Magdalene
Skrevet

Svigers gir henne alt for mye godteri (vi treffes flere ganger i uken), da snakker vi ille en liten sjokoladebit eller slikt, men spis-til-du-spyr mengde.

Ellers er besteforeldrene på begge sider fantastiske.

Skrevet

Svigerfamilien skal på død og liv nærmest tvangsfore ungen med kaker og snop, som han ikke har noe særlig interesse av. Om han er strålende fornøyd med å spise jordbær, hvorfor skal de da nærmest dytte i ham is i tillegg? "Se isen, seee den gode isen, vil Bolla ha litt is? mmmm is er så godt, spise litt is, en skje for farmor, kom igjen, en skje for farmor". Grrrr....

Mine foreldre er alt for hyper. Han får ikke sitte i fred og leke/spise. De skal være borti ham konstant. Spesielt irriterende når vi prøver lære ham å sitte fint ved bordet, og de skal komme bort med leker og ta ham ut av stolen med en gang han blir litt urolig.

Anonym poster: a7b71b7155eaca8aded7a8c820aba84d

Skrevet

Har bare positive ting å si om svigers og min egen familie:)

Skulle ønske svigerfamilien min ble litt lenger hver gang de besøker oss!

Skrevet

Mamma har litt slappe holdninger til solkrem...

Og begge sett har vel en tendens til å kjøpe for mye leker til ungene... (Men det har vel strengt tatt vi foreldre også, så det er vel mer vår skyld enn besteforeldrenes at ungene har altfor store mengder.)

Anonym poster: 044dd37d9df05fd3c3c7ce1fb8f4ab57

Skrevet

Mine foreldre er superflinke til å ta med barna på morsomme ting.

Svigers er ikke fullt så flinke, men de gjør så godt de kan. De har litt andre forutsetninger.

Begge sett besteforeldre gjør ting annerledes enn oss, og det er ikke alt vi er like begeistret for, men det klarer vi fint å leve med. Det positive oppveier det negative i stort monn, så å ta opp filleting som kan gjøre dem lei seg kommer vi ikke til å gjøre.

Anonym poster: ba6fc1fbff8b38149e60ac2bc23edf30

Skrevet

Min mor er litt for hyper mot babyen, herjer og styrer. Jeg syns det blir litt mye, hun trenger ro også. Ellers er det hun som er mest interessert i babyen da, og det er kos:)

Svigerfar er litt uinteressert, og det lille han driver på med jenta, skal han liksom gjøre litt farlige ting, for å provosere og bevise at hun "tåler litt". Feks holde henne etter armene når hun bare er 3mnd:( Jeg liker ikke at han har henne.

Far og svigermor har jeg ingenting å utsette på:)

Anonym poster: 26d35c3e9aae0771c70b2b01d46a5310

Skrevet

Min far er totalt fraværende (har skilte foreldre). Jenta blir snart 4 mnd og vi har ennå ikke fått besøk av ham, tross flere lovnader. Vi bor ikke i samme by, men når vi var i hans by håpet jeg han ville treffe sitt eneste barnebarn, men neida, han hadde ikke tid. Trist...

Skrevet

Vi synes noen ganger min mor skjemmer bor barna litt for mye når det gjelder å kjøpe ting og godteri. Noen ganger er vi uenige i oppdragelsesmetoder, men hun lytter når vi sier ifra. Svigermor har nok med seg selv, og de få gangene hun passer barna er det kortest mulig, og de drar alltid på McDonalds. Hun dukker sjeldent opp på bursdager eller jul uten å egentlig ha noen god unnskyldning. Far og svigerfar er bare hyggelige. Men for det meste lar vi besteforeldrene styre som de selv vil. Vi vil jo at barna skal ha et godt forhold til besteforeldrene sine, og de klarer å skille mellom hjemme og borte.

Min bestemor derimot klarer alltid å gi komplimenter som er skjult kritikk mot andre. "Det er så fint å se at dine barn sitter pent ved bordet" f.eks., underforstått at de andre barna ikke gjør det.

Skrevet

At de som kunne tilbudt seg å være barnevakter aldri gjør det.

Anonym poster: 111be2ae221da05cc8f9ec45ef4541c9

Skrevet

Svigermor traff ikke ungene før de var 2,5 år :( Hun lå i krig med sønnen så da straffet hun han slik.

Nå er hun tilstede mens jeg koser meg over at ungene foretrekker mine foreldre fremfor henne (av og til stikker det en f.... i Sulosi også).

• Liker 1
Skrevet

Stort sett er de supre alle sammen. Men en ting som irriterer meg er at mine foreldre er litt makelige, de hadde hatt en del å vinne på å innse at hjertet til sønnen min vinnes gjennom lek, og gjerne lek på gulvet. De hadde fått enda bedre kontakt hvis de hadde satt seg ned i blant og sett på Lego-leken, i stedet sitter de gjerne pal med rumpa i sofaen og maser på ham om at han skal komme opp på fanget deres og sitte der. Noe han så defintivt ikke har ro i seg til å gjøre særlig lenge ;)

Skrevet

Min mor er litt for hyper mot babyen, herjer og styrer. Jeg syns det blir litt mye, hun trenger ro også. Ellers er det hun som er mest interessert i babyen da, og det er kos:)

Svigerfar er litt uinteressert, og det lille han driver på med jenta, skal han liksom gjøre litt farlige ting, for å provosere og bevise at hun "tåler litt". Feks holde henne etter armene når hun bare er 3mnd:( Jeg liker ikke at han har henne.

Far og svigermor har jeg ingenting å utsette på :)

Anonym poster: 26d35c3e9aae0771c70b2b01d46a5310

Hva!? Det er da direkte farlig! Armene kan jo gå ut av legg. Jeg hadde aldri latt en slik svigerfar passe på henne.

Anonym poster: f31d2629d55ebe83cbb7659bfc2c3358

Skrevet

Jenta vår på 2 år har 4 supre besteforeldre! Har litt "småting" på de alle:

Farfar: HAr enda ikke kommet å besøkt oss! Så han har bare sett jenta 5 ganger eller noe

Farmor: Tørr ikke å si nei til folk som vil gi jenta vår godteri når hun passer henne. Så var hun litt ute av "gamet" da jenta vår ble født, men det var jo ikke noe hun selv kunne for. Så hadde litt dårlig samvittighet som var litt nervøs når hun passet jenta vår, men er ikke nervøs nå lenger:)

Mine foreldre: Er ALTFOR slepphendt når det gjelder søtsaker, leggetid og tv/ipad. Hadde vært greit om de bare traff hverandre ett par ganger i måneden, men de treffes flere ganger i uken... Og min mor vet selvfølgelig best i følge henne selv, til og med bedre enn leger og slikt...

Men hun er heldig som har 4 besteforeldre som elsker henne over alt og mer enn gjerne vil tilbringe tid med henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...