AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Jeg skal søke på jobb og nå når jeg gikk gjennom mappa mi ser jeg at mange attester mangler og da blir det store hull i cven min. Noen av mine gamle jobber har skiftet eiere, gått konkurs eller blitt lagt ned. Hva kan gjøres med det? Anonym poster: f8772d74e621dbe353a11a5cc44f2062
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Ingen? Anonym poster: f8772d74e621dbe353a11a5cc44f2062
Karmosin Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Enten kan du spore opp og kontakte de sjefene du har hatt og få dem til å skrive nye attester, eller du kan forklare på intervju hvordan det har seg at attestene har gått tapt. Jeg bryr meg forresten ikke med å levere allverdens av attester når jeg søker en jobb, jeg legger ved de ferskeste og mest relevante.
Jane F. Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Enten kan du spore opp og kontakte de sjefene du har hatt og få dem til å skrive nye attester, eller du kan forklare på intervju hvordan det har seg at attestene har gått tapt. Jeg bryr meg forresten ikke med å levere allverdens av attester når jeg søker en jobb, jeg legger ved de ferskeste og mest relevante. Et lite spørsmål: Jeg har hatt 5 jobber fikk ikke vite før slutten av siste jobb at det var vanlig å få attester etter endt arbeidsforhold. Er det da vanlig å spørre etter attester så lang tid i etterkant? Er snakk om jober jeg har hatt de siste 10 årene...
Karmosin Skrevet 7. november 2012 #5 Skrevet 7. november 2012 Et lite spørsmål: Jeg har hatt 5 jobber fikk ikke vite før slutten av siste jobb at det var vanlig å få attester etter endt arbeidsforhold. Er det da vanlig å spørre etter attester så lang tid i etterkant? Er snakk om jober jeg har hatt de siste 10 årene... Vanlig er det vel ikke, men det er ikke vanlig at så mange arbeidsgivere glemmer å tenke på det selv heller. Bare spør. Du må sikkert friske på hukommelsen deres angående hvem du var og hvilke oppgaver du hadde.
hermoine Skrevet 7. november 2012 #6 Skrevet 7. november 2012 jeg har aldri lagt ved attester skriver på cv at referanser oppgis ved forespørsel. Det er egentlig kun referanser jeg har blitt spurt om på intervju. Har også mista noen attester. Men hvis de spør så sier jeg det nå bare sånn det er, og at de heller får ringe referansene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå