Gå til innhold

Vi skal til samtale på Riksen (IVF/ICSI)!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

2 uker etter at søkanden om IVF/ICSI ble sendt har vi nå fått innkallelse til samtale på Riksen (om 3 uker). Før den tid skal vi jo ta diverse blodprøver for å kartlegge HIV/hepatitt/rubella og kromosonmønster (i tilfelle ICSI pga nedsatt sædkvalitet).

Kan disse blodprøvene tas "hvor som helst" - dvs hos fastlegen eller på et "privat sted" her i Oslo? Samboer jobber i nærheten av Riksen så han tar nok blodprøvene der.

Alle prøvene (HIV/hepatitt/rubella og kromosonmønster) kan tas samtidig, ikke sant?

Endelig skjer det noe!

Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodprøvene er vanlig å få henvisning/rekvisisjon til fra behandlende lege. Dere vil få skjema hvor det er krysset av hva slags prøver som skal tas, jeg kan ikke tro at det holder å fortelle dette selv. Da vil dere også få vite hvor disse tas.

Har du ikke fått noe slikt skjema, venter du til du skal til samtale, og får sånne skjema der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vi har fått rekvisisjon, men det står bare at prøvene kan tas på Riksen eller på lokalt sykehus....jeg skal ringe fastlegen min senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blodprøvene hos min fastlege, så sendte han de videre til sykehusene. Det står på rekvisisjonen hvor prøveresultatet skal sendes. Kromosomtesten skal sende til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...