Gjest anonyym Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Hei! Jeg orket ikke spesifere så voldsomt hva som foregår i og med at jeg er litt redd for at noen skal kjenne meg igjen her inne.. Men jeg er da en jente på 16 år som har en del problemer med de jeg bor med hjemme. Det har vært konstant krangling i et par år nå, og jeg har mistet all tillit til min mor etter noe som skjedde for 3 år tilbake. Vi har vært å snakke med TT-tjenesten (?) og kom frem til at jeg burde få litt "pause" hjemmefra, og gjerne bo for meg selv en stund. Etter det så har det ikke skjedd så mye... Er det noen som vet om det fins noen sted der jeg kan få kontantstøtte selvom jeg er så ung? Eller en plass jeg kan søke for å få en midlertidig boplass? Vi har veldig lite penger, så hospits og sånn er ikke et alternativ. Vi har ingen familiemedlemmer som kan støtte heller..
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Hei. Dumt at du ikke har det bra hjemme. Jeg tror nok det er PP-tjenesten du har vært hos. Jeg har ikke hørt om noe som heter TT-tjenesten. Jeg tror at NAV kanskje er den rette plassen å spørre etter boligstøtte om. Finn ut hvor ditt nærmeste NAV-kontor er. Jeg vil anbefale deg å møte opp der fysisk siden nettsiden deres er ganske vanskelig å finne frem i. Har du en deltidsjobb? Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å søke etter dette av to grunner: For det første så vil du bli mer og mer uavhengig økonomisk dersom du får deg det. For det andre stiller du sterkere i jobbsøkerkøen når du blir eldre og skal søke fulltidsjobber på grunn av den erfaringen du da har ervervet deg. Håper det ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Du kan få borteboerstipend dersom du går på videregående dersom du kan dokumentere hvorfor du ikke kan bo hjemme lenger. Da gjelder ikke reglen om avstand fra hjem til skole. Du skal i tillegg ha hele barnetrygden direkte utbetalt til deg samt at du kan søke om barnebidrag fra begge foreldrene dine. Barnevernet kan også hjelpe deg. Anonym poster: 1e342a82718b8c7b04f328814bd8cad3 1
Gjest gjest Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Tusen takk for svar dere! Går verken på skole eller jobb, men skal ta opp det med barnetrygd og søke om barnebidrag. Vil helst ikke ha så mye innblandinger med barnevernet, men skal ta turen innom NAV imorgen. Takk igjen, får endelig begynt denne "prosessen". Hehe.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Du har kun krav på bidrag fra foreldrene så lenge du går på skole. Anonym poster: 6bf9db2b77cab820a682d293c77ef47f 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Veien til et selvstendig og godt liv er en utdannelse (i hvertfall fullført vgs) og jobb, så gjør ditt aller beste for å få til noe på den fronten, så blir det nok bra på sikt!! Lykke til, det høres ut som en vanskelig situasjon å være i. Anonym poster: 8afe2616acd4d777b143a5b528b51053 1
litle_my Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Du har kun krav på bidrag fra foreldrene så lenge du går på skole. Anonym poster: 6bf9db2b77cab820a682d293c77ef47f Ikke så lenge en er under 18, vel? 1
Harlequin Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Støtter forslaget om å begynne på vgs og flytte, og dermed få borteboerstipend. Du skal se dette ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå