Gå til innhold

Menn blir forelsket i meg hele tiden, slitsomt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det høres kvalmt ut, men jeg må bare få det ut her hvor jeg kan være anonym. Kan ikke prate med dette om noen IRL, vil bare virke skrytete. Men det er IKKE det jeg prøver på, bare så det er sagt!

Problemet er at menn blir betatt/forelsket i meg veldig ofte. Det er jo et kompliment i seg selv, men det er ganske slitsomt til tider. Hver gang jeg blir med i en ny "gruppe" av noe slag, enten det er i en organisasjon, en vennegjeng, en jobb eller hva det måtte være, så ender det nesten alltid med at opptil flere av mennene i gruppen henger rundt meg og virker interesserte, sender meg meldinger, "liker" alt jeg legger ut på Facebook, og alle andre påpeker at "det virker som xxx liker deg".

Jeg får ofte høre at jeg er veldig pen og ganske morsom/sjarmerende på en litt kjølig måte, jeg vet ikke om det er dette som tiltrekker. Jeg føler ikke at jeg flørter noe særlig annet enn med de mennene jeg selv er interessert i, hvilket er veldig få.

Problemet denne tiltrekningskraften fører med seg, er:

1) Det er slitsomt å ikke bare kunne være "en i gjengen" uten å være gjenstand for mannlig interesse hele tiden. Jeg blir automatisk litt stresset og sky når menn jeg ikke er interessert i er interessert i meg. Det er også kjipt å måtte avvise og lage pinlig stemning.

2) Det byr på problemer med andre kvinner. Jeg har merket at jeg flere ganger har fått kjipe kommentarer fra kvinner, kommentarer som tydelig går på det at jeg er pen og populær hos menn.

Noen andre som har det sånn?! Hva gjør dere?? Dråpen som fikk begeret til å renne over i dag er at det har kommet meg for øret at en jeg bor i kollektiv med (og så på som familie, nesten) er keen på meg! KLEINT! :kjefte:

Anonym poster: e2341650ef429ff9971234fb2a5cb855

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er kjempekleint, men kan trøste deg med at alt blir enklere når du får deg en fast partner. Da er du ikke fritt vilt lenger. I mellomtiden må du være tydelig på om du vil bli sjekket opp/flørtet med eller ei.

Ingen doble signaler - bare klar og tydelig om hva DU ønsker! :lillesky:

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det samme på jobb (jobber deltid på bensinstasjon) og forstår godt hva du mener. Min løsning er å si at jeg har kjæreste. Enten si det rett ut dersom de spør eller nevne "kjæresten min" i en setning. Noen gir da opp, andre kjører på enda hardere enn før. Men allikevel føler jeg det er effektivt. :)

Anonym poster: 6233c6e985c3802f4a669dec029bd43f

Skrevet

I utgangspunktet så er det jo en kjempefordel at du er veldig pen, og har sjans på mange.

Men dersom du vil ha en større avstand til gutter du selv ikke er interessert i, så ville jeg jobbet med å være litt kjøligere mot dem. At du ikke tuller for ofte med (de tar dette leett som flørt), pass litt på at du holder en hard linje.

Vet dette høres kjipt ut, men det er noe av det beste som funker - å være veldig var på hva som kan lede de på. Enkelte gutter tar jo nesten bare et smil som en invitasjon. Men du kan jo gjøre det tydelig, si det i litt naturlige sammenhenger at du synes det er så deilig å være singel, at du ikke skal ha noen kjæreste. Hinte litt om at du ikke er interessert i noen.

Anonym poster: 848992acc847460ce85f60135a2b3f60

• Liker 2
Skrevet

Hadde ei venninne med et lignende problem, og hun hadde heller ingen kjæreste å vise til (beskytte seg med). :D

Løsningen da ble å fake at hun var dritforelsket i en eller annen gutt som de andre ikke visste hvem var.

Gikk ikke så lang tid før de forstod at de ikke hadde sjans (og trodde dette var fordi hun var forelsket i en annen). Men egentlig var det jo fordi hun ikke var interessert i dem :P Det ble rett og slett en pen måte å avvise de på.

Men må også rette en pekefinger til deg dersom du er en jente som ler med av alt guttene sier, smiler og jatter med de. Husker jeg hadde ei jente som omtrent gikk inn for at guttene skulle falle for henne, slik at hun kunne bruke de til å kjøre seg rundt omkring og spandere ting uten at hun ga noe tilbake!

Ta en gjennomgang av din egen adferd ovenfor dem.

Skrevet

bare ignorer de, simpelt og effektivt, etterhvert vil de gi opp

Skrevet

Kjøp deg en fake giftering, sett ringen på høyre ringfinger og pass på å gestikulere mye med hånda når du prater sånn at den blir veldig synlig.

Om du får spørsmål om du er forlovet/gift, så smiler du bare hemmelighetsfullt og skifter tema.

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Sånn er det, er man deilig og snill mot alle så vil alle humpe deg:P

Hadde nytt hvert sekund om jeg var i dine sko, eller jeg er jo selvsagt superkjekk, snill og morsom så bare send pm og meld deres interesse.

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet

Har en venninne som har det slik også. Hun er rett og slett perfekt. Både utseendemessig og i personlighet. Bare helt fantastisk.

Og hun har så lyst å ha mannlige kamerater, men det går bare ikke. ALLE blir forelsket i henne. ALLE. Helt vanvittig. Jeg forstår veldig godt at hun synes det er leit, men for å være helt ærlig så blir det litt luksusproblem også.. Jeg skulle heller hatt det slik som henne enn sånn som jeg har det.. Og hun vasser i venninner også for alle jentene har lyst å være venn med henne.

Anonym poster: f4879842c7bca77c6d875e80542dd5d8

• Liker 3
Skrevet

Slutt å dusje. Da vedder jeg problemet løser seg! ;)

• Liker 5
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Uff ja.

Minner om følgende:

Det er, for oss menn, en signifikant forskjell på å bli forelska og å bli betatt....

Mellom disse to dimensjonene ligger, fortsatt for oss menn, ganske mye.

Som for eksempel en flørt, et eventyr, en affære ++++

Som igjen gjør at (mange)kvinner mener vi er drittsekker

Bottom line: Det er like greit å skylde på oss!

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ja, jeg vet det høres kvalmt ut, men jeg må bare få det ut her hvor jeg kan være anonym. Kan ikke prate med dette om noen IRL, vil bare virke skrytete. Men det er IKKE det jeg prøver på, bare så det er sagt!

Problemet er at menn blir betatt/forelsket i meg veldig ofte. Det er jo et kompliment i seg selv, men det er ganske slitsomt til tider. Hver gang jeg blir med i en ny "gruppe" av noe slag, enten det er i en organisasjon, en vennegjeng, en jobb eller hva det måtte være, så ender det nesten alltid med at opptil flere av mennene i gruppen henger rundt meg og virker interesserte, sender meg meldinger, "liker" alt jeg legger ut på Facebook, og alle andre påpeker at "det virker som xxx liker deg".

Jeg får ofte høre at jeg er veldig pen og ganske morsom/sjarmerende på en litt kjølig måte, jeg vet ikke om det er dette som tiltrekker. Jeg føler ikke at jeg flørter noe særlig annet enn med de mennene jeg selv er interessert i, hvilket er veldig få.

Problemet denne tiltrekningskraften fører med seg, er:

1) Det er slitsomt å ikke bare kunne være "en i gjengen" uten å være gjenstand for mannlig interesse hele tiden. Jeg blir automatisk litt stresset og sky når menn jeg ikke er interessert i er interessert i meg. Det er også kjipt å måtte avvise og lage pinlig stemning.

2) Det byr på problemer med andre kvinner. Jeg har merket at jeg flere ganger har fått kjipe kommentarer fra kvinner, kommentarer som tydelig går på det at jeg er pen og populær hos menn.

Noen andre som har det sånn?! Hva gjør dere?? Dråpen som fikk begeret til å renne over i dag er at det har kommet meg for øret at en jeg bor i kollektiv med (og så på som familie, nesten) er keen på meg! KLEINT! :kjefte:

Anonym poster: e2341650ef429ff9971234fb2a5cb855

null sympati fra denne kanten. Slutt å syt. Drit i sjalu drittkvinnfolk som kommer med bitchye kommentarer. Du burde være happy for at gutta er interessert i deg
Skrevet

Jeg hadde det veldig sånn da jeg gikk på skolen, men jeg tror jeg rett og slett kom til et punkt der jeg gikk så lei at jeg ble kald mot de fleste jeg møtte. Så mange jeg møter sier det lyser "hold deg unna meg" som et stort skilt i panna. Men å ha et sånn "problem" er kanskje det mange vil kalle luksus, men det er ikke nødvendigvis så morsomt når du er i situasjonen. Jeg har ingen kamerater av det motsatte kjønn, og hvis jeg møter noen gjennom jobb jeg synes er morsomme (av motsatt kjønn) så tør jeg aldri å spøke eløer le noe særlig, for jeg er redd det vil virke som jeg oppmuntrer. Så jeg har blott veldig innadvendt i forhold til hva jeg var som direkte konsekvens av dette. Og jeg er absolutt ikke den peneste og fineste.

Skrevet

null sympati fra denne kanten. Slutt å syt. Drit i sjalu drittkvinnfolk som kommer med bitchye kommentarer. Du burde være happy for at gutta er interessert i deg

Årh, gå å sitt på en stubbe. Dette er absolutt et problem for dem det gjelder. >.>

Til TS: Er i akkurat samme bås selv. Har ikke utseendet med meg på lik linje som du, men har sjarm og karisma så det holder, og har opplevd at jeg ikke får være singel lenge om det skjer, for guttene er alltid interessert i meg. Selvopptatt sier mange, luksus eller selvopptatthet... Vel, de får bare syte. Til tider allierte jeg meg med en mannlig venn jeg kunne stole på for å si at vi var sammen, og han ville backe meg opp om det ble aktuelt (noe det til tider ble), da enkelte menn ikke tar nei for et nei, av en eller annen grunn.

Det gikk fint, det. Jeg skal da ikke forandre meg selv bare fordi enkelte menn tror de har sjangs på meg, vel. Nå da jeg har kjæreste, henviser jeg til ham. Jeg skjønner hvor slitsomt det er, da det er utrolig deilig å møte folk som ser deg for den du er, og oppfører seg deretter. Har dessverre ingen andre råd, da jeg nekter å endre personlighet for å virke mindre imøtekommende.

• Liker 4
Skrevet

For et luksus problem. Blir det samme som å være rik å si til en fattig at penger ikke betyr noe.

Anonym poster: 5f1b26d366690dd9c6c1324b9b309ef8

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Merkelig hvordan det er forskjell på jenter og gutter. En av vennene mine er sånn som ekstremt mange faller for(pga utseende) og han har i hvertfall aldri klaget..

Endret av Summers
Skrevet

Har en venninne med det problemet. Hun kan sitte på trikken, så er det en eller annen fyr som skal snakke så veldig med henne, eller bare skal ha henne med på date. Mens hun vil være i fred, glane ut vinduet, tenke på sine ting, ikke være noe for noen hele tiden. Hun er drittlei. Hun har eksplodert et par ganger, "nei jeg vil ikke være med på kino, hvorfor spør du meg om det, du kjenner ikke meg!!". Hun ønsker litt mer substans i verden.

Anonym poster: 72ec930d6179e5c93ff2602cd40f4553

• Liker 2
Skrevet

ja jeg skjønner hvor slitsomt det er. Iallefall det med å begynne i ny gjeng, kurs, skole, jobb og få peset etter seg. Jeg skulle ønske jeg engang kunne begynne på noe uten at dette skjedde. Bare få være meg i fred. Særlig gjelder dette personer jeg ikke og absolutt ikke har noen som helst interesse for.

Skrevet

Skulle ønske masse kjekke menn falt for meg og :D

Jeg blir aldri sjekket opp - og de få gangene det skjer er det av veldig rare menn som jeg tror de fleste ville ansett som mindre attraktive og litt ekle.

Kjipt for meg :/

Har aldri hatt en særlig tone med menn, eller kamerater....har bare vokst opp med jenter rundt meg, så synes det er ekstremt kleint og uvant å forholde seg til gutter.

Jeg framstår sikkert ganske usikker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...