Hoppetaujenta Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Håper at de kommer tilbake med fornyede krefter etter en stund. Håper at de ikke finner ut at nok er nok riktig ennå. Håper å få høre den særpregede stilen igjen en gang. Ønsker dem lykke til med fritid og fortsatt kreativitet i hvileperioden. Hva er ditt forhold til denne gjengen med den "ikke så veldig lett tilgjengelige dialekten!?
NancyB. Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 (endret) Håper å få høre den særpregede stilen igjen en gang. DET håpar eg óg, for no er det så radiovennlege at eg har mista sansen for dei, dessverre (jada, dei har alltid blitt spelt mykje på radio, men det er da måte på). Ikkje berre på grunn av musikken, men også Janoves hovne måte å oppføre seg på, og Terjes tullete påfunn med å helle øl over han fra Plumbo. Eg føler at dei prøver litt for hardt og at det har blitt kvantitet foran kvalitet. Noko som er veldig dumt, for eg veit jo at dei er flinke når dei vil. Trur dei har godt av ei lang pause. Endret 5. november 2012 av NancyB. 2
Bollocks Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 DET håpar eg óg, for no er det så radiovennlege at eg har mista sansen for dei, dessverre (jada, dei har alltid blitt spelt mykje på radio, men det er da måte på). Ikkje berre på grunn av musikken, men også Janoves hovne måte å oppføre seg på, og Terjes tullete påfunn med å helle øl over han fra Plumbo. Eg føler at dei prøver litt for hardt og at det har blitt kvantitet foran kvalitet. Noko som er veldig dumt, for eg veit jo at dei er flinke når dei vil. Trur dei har godt av ei lang pause. Jeg er enig med deg. Til tross for risikoen for å høres ut som en bitter hipster, mener jeg at Kaizers har tapt seg. De hadde et tøft særpreg, men nå produserer de sanger som enten er veldig poppete, eller sanger der de drar strikken for langt med hensyn til særhet. Jeg støtter ikke de snåle påfunnene, men det er hovedsaklig musikken jeg fokuserer på, så den Plumbo-hendelsen tar jeg lite hensyn til. Uansett, det var jo bedritent gjort. Det er synd at de har tar pause, for jeg skulle ha likt å høre mer fra de, men på den annen side håper jeg at det gir dem inspirasjon og mulighet til å skape bedre musikk igjen, i god, gammeldags Kaizers-stil. Selvsagt, det er naturlig at mennesker er i utvikling, og da også musikken de produserer, men jeg foretrekker det gamle Kaizers.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Likte dem for mange år siden, men nå synes jeg de virker smakløse. Den Plumbo-episoden blir jeg fotsatt kvalm av... Selv om det ikke burde ha noen betydning for om jeg liker musikken eller ikke, så må jeg innrømme at det har endret mitt syn på dem. Anonym poster: 3ba8aba57f5f771710a33c9fabc6a152
Jellybean78 Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Hmmm....har sett de 2-3 ganger på konsert,riktignok ikke der for å se de, men bandet som kom etter,liker enkelte av låtene deres,håper ikke at de hiver inn håndkledet riktig enno...
Harlequin Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Liker de nokså godt, var på konsert med de i fjor sommer og det var helt konge. Liker de tidligere albumene bedre enn Violeta-triologien (i alle fall foreløpig), tror ikke de har vondt av en pause. De har jo tross alt holdt på en stund! Så får vi bare krysse fingrene og håpe de kommer sterkere tilbake senere
Testosteron Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Hva er ditt forhold til denne gjengen med den "ikke så veldig lett tilgjengelige dialekten!? Jeg er ingen fan, men jeg liker Blitzregn baby og Christiania veldig godt.
Hoppetaujenta Skrevet 5. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2012 (endret) Jeg husker den aller første gangen jeg hørte dem på en litt dårlig radio. Holdt på med å jobbe med noe og "frøys til is" av det jeg hørte....hva var dette fantastiske som de spilte der? Hvem var dette...og hvor kom de fra??? Jeg satt lenge stiv som en pinne og lyttet. Det boblet innvendig og jeg visste at dette var stilen for meg. Litt sånn halvveis Tom Waits og helt umulig å høre hva slags språk de sang på. HVEM var dette?!? Jeg trodde at de var utenlandske for alle pengene, tenkte på Nederland, en merkelig dansk dialekt, Skånsk...men at de var fra der de var; helt umulig liksom! Og jeg falt så pladask som jeg nesten aldri musikalskt har falt før. Ser videre på "Evig pint" nå. Greit at Joner en veldig fascinert av Christopher Walken (han er absolutt ikke alene om det), men han må passe seg så han ikke kopierer han fullstendig. Det blir litt ukult liksomt. Endret 5. november 2012 av Hoppetaujenta 1
NancyB. Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 (endret) Jeg husker den aller første gangen jeg hørte dem på en litt dårlig radio. Holdt på med å jobbe med noe og "frøys til is" av det jeg hørte....hva var dette fantastiske som de spilte der? Hvem var dette...og hvor kom de fra??? Jeg satt lenge stiv som en pinne og lyttet. Det boblet innvendig og jeg visste at dette var stilen for meg. Litt sånn halvveis Tom Waits og helt umulig å høre hva slags språk de sang på. HVEM var dette?!? Jeg trodde at de var utenlandske for alle pengene, tenkte på Nederland, en merkelig dansk dialekt, Skånsk...men at de var fra der de var; helt umulig liksom! Og jeg falt så pladask som jeg nesten aldri musikalskt har falt før. Det er så moro når man hugsar sånne ting! Eg hugsar også den første songen eg merka meg av dei, og det var Knekker deg til sist. Det er langt ifrå favoritten no, men er likevel så glad i den fordi det var min første Kaizers-låt Endret 5. november 2012 av NancyB.
Gjest Darthoven Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Good! Håper de tar pause resten av livet.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Hva er ditt forhold til denne gjengen med den "ikke så veldig lett tilgjengelige dialekten!? Grusomt overhypet band, Min Kvite Russer er eneste sangen jeg synes er halvveis bra. Dessuten synes jeg de har Norges kjipeste fanbase. Alle er verdens største kaizersfan og alle jeg har møtt synes absolutt alt de har gitt ut er terningkast sex. Eneste jeg skal gi de skryt for er når de spiller live. Det er de flinke til.
Hoppetaujenta Skrevet 6. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2012 Tja....deres stil er vel ganske unik her i landet, er den ikke? Så igjennom en del videoer i går og ser jo at det har blitt mere glattslikket etter hvert, men det skal da godt gjøres å holde den opprinnelige, ekte koken hele artistlivet...
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Jeg syns også dessverre at Kaizers har tapt seg Men de tidlige albumene var jo helt fantastisk! Husker jeg hørte de første gang i 2001, og ble frelst med engang. Så håper de kommer tilbake engang med den stilen de er mest kjent for. De er hvert fall det beste live-bandet ever
Hoppetaujenta Skrevet 6. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2012 Syns faktisk dialekten er genial å synge på.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Syns faktisk dialekten er genial å synge på. Enig! Jeg likte ikke dialekter fra Stavanger og omegn før, men Kaizers har frelst meg. Nå syns jeg det er en av de mest sjarmerende dialektene vi har.
Cho Kon It Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Kaizers er de eneste i verden som får meg til å glemme at jeg egentlig haaater stavangerdialekt. Og jeg digget markedsføringen av sisteskiva. Men de har på en måte forsvunnet litt i mengden de siste årene, de er ikke like særpregede lengre. Og jeg tror rett og slett jeg ikke hadde fått med meg sisteskiva hvis de ikke hadde tydd til markedsføringsstunt.
floony Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Alle medier osv snakker om denne "legge opp" og "pause" saken nå - men det er jo ikke slutt enda! Vi har Kaizers et heeelt år til, og det Kaizersåret skal jeg nyte. Jeg synes de har forandret seg - klart de må, tidene forandrer seg jo også. Violeta-triologien falt helt i smak hos meg i true Kaizers-style og jeg er en av de som mener at de gutta der aldri kan tape seg. Alt de tar i blir bra. Jeg er ikke like facinert over Violeta-universet derimot - Sonny og de gamle historiene er det vanskeig å overgå, men de nye platene er like fantastiske, bare på en annen måte. Jeg er ikke like fjortiss-hysterisk som jeg var før, men er fremdeles trofast fan. Digger dem. 1
Nalaya Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Kaizers er de eneste i verden som får meg til å glemme at jeg egentlig haaater stavangerdialekt. Og jeg digget markedsføringen av sisteskiva. Men de har på en måte forsvunnet litt i mengden de siste årene, de er ikke like særpregede lengre. Og jeg tror rett og slett jeg ikke hadde fått med meg sisteskiva hvis de ikke hadde tydd til markedsføringsstunt. Det er IKKE stavangerdialekt. De er fra Bryne. Eks: en fra stavanger vil si: Enn døe sau me røe aue. Mens en fra Bryne vil si: Ain Daue sao me raoe aoe. Jeg personlig gleder meg litt til å slippe å høre dem på radio osv. Føler de har tapt seg enorm de siste årene, og gjentar seg selv i hver låt. De har sikkert veldig godt av en pause. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 De tar i hvert fall godt vare på fansen sin, det skal de ha. Fansen kommer alltid først. Er nok derfor de fleste Kaizers-fan er såpass "fanatiske" også
Cho Kon It Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 Det er IKKE stavangerdialekt. De er fra Bryne. Eks: en fra stavanger vil si: Enn døe sau me røe aue. Mens en fra Bryne vil si: Ain Daue sao me raoe aoe. Jeg personlig gleder meg litt til å slippe å høre dem på radio osv. Føler de har tapt seg enorm de siste årene, og gjentar seg selv i hver låt. De har sikkert veldig godt av en pause. Beklager! Er fra sørlandet og ikke videre bevandret i vestlandsdialekter, men holder fortsatt fast på at dialektene fra "deromkring" ikke høres ut som englesang i mine ører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå