Gå til innhold

Likner på eksen hans - positivt eller negativt?

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppeluren
Skrevet

I dag fikk jeg høre av felles bekjente at jeg likner, både utseendemessig og væremåte, på eksen til han jeg "holder litt på med". Jeg har nok vært mer ivrig enn han, men nå har han begynt å være med på notene også. Jeg vet ikke om han synes jeg er lik eksen, men i så fall; er det positivt eller negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag fikk jeg høre av felles bekjente at jeg likner, både utseendemessig og væremåte, på eksen til han jeg "holder litt på med". Jeg har nok vært mer ivrig enn han, men nå har han begynt å være med på notene også. Jeg vet ikke om han synes jeg er lik eksen, men i så fall; er det positivt eller negativt?

Spørs vel på eksen? Er hun positiv eller negativ? :P

• Liker 1
Skrevet

Det er vel slike jenter som dere han liker, da. :)

Anonym poster: 3665a039445b41a04b7254bbe865f76e

• Liker 4
Skrevet

vanskelig å si, min ex hadde alle damene veldig like trekk også funnet jeg ut i ettertid.. men alle ble jo exer etterhvert så vet ikke hva det har å si..

Mine exer er alle forskjellige og nesten ingen av dem ligner på det jeg i utgangspunktet tenner på.. Men alle funket helt greit som kjæretser ( enn så lenge det varte :) )

Gjest Snuppeluren
Skrevet

Spørs vel på eksen? Er hun positiv eller negativ? :P

Altså, i mine øyne er eksdama hans helskjønn, og jeg tar det virkelig som et kompliment dersom noen trekker likhetstrekk mellom henne og meg...Men jeg vil jo helst ikke være en "erstatning", ei heller rippe opp i såret hver gang han ser meg... :)

Skrevet

Har fått beskjed om at alle mine x-er ligner på hverandre, selv om jeg selv er alt annet enn enig.

Skrevet

vanskelig å si, min ex hadde alle damene veldig like trekk også funnet jeg ut i ettertid.. men alle ble jo exer etterhvert så vet ikke hva det har å si..

Mine exer er alle forskjellige og nesten ingen av dem ligner på det jeg i utgangspunktet tenner på.. Men alle funket helt greit som kjæretser ( enn så lenge det varte :) )

Haha, herregud.. så ufattelig trist å være sammen med noen man i "utgangspunktet" ikke tenner på. Høres ut som nødløsninger jo!

• Liker 3
Skrevet

Ganske vanlig, er det ikke? Kanskje sånn at følelsesmessig har det skåret seg med ex-en, men han synes hun fremdeles er pen og ønsker å være sammen med en som er lik henne av utseende??

Skrevet

Haha, herregud.. så ufattelig trist å være sammen med noen man i "utgangspunktet" ikke tenner på. Høres ut som nødløsninger jo!

Hehehe neida, men jeg er ikke så firkantet at jeg gir ikke sjanse fordi dem er ikke utseendesmessig drømmemannen ....

Aldri utseendet har vært grunnen til at det tok slutt og ikke noe i veien med sexen heller...

Så jeg tror man kan "lære seg " å bli tennt på noen pga følelsen en har for dem.

Det er i allefall min mening og du kan ha din egen :)

• Liker 2
Skrevet

Da er du jo hans type da iallfall.

Dette er relativt vanlig.

Jeg tar meg selv i å se etter samme "type" gutter utseendemessig.

Har også sett dette på en del bekjente - at den nye typen/dama deres ligner på eksen - bare at de enten ser litt bedre ut / litt verre.

Tror det er positivt egentlig.

Selv pleier jeg å fnise da når jeg ser slikt, og jeg vet folk har kommentert det samme om mine nye typer :P

Anonym poster: 2171cc8a8c7bb3e17d1853ca18048df7

Skrevet

Vet om et eks-par som alltid finner en ny som ligner eksen, både hun og han. Tok lang tid før jeg skjønte at det ikke var dem. Alle hun har vært sammen med ligner eksen og samme med alle han har vært sammen med.

Det er ikke nødvendigvis negativt, men den type utseende han liker.

Anonym poster: 59423481caf1e3f5b366a4c7d659e3e7

Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var særlig positivt. At man har positive personlighetstrekk til felles, er omgjengelige, omsorgsfulle osv. er jo greit. At begge har mørkt hår og blå øyne er greit.

Men når flere ting påpekes av andre, så blir jeg litt skeptisk. Er han helt over henne? Vil han litt ubevisst egentlig ha henne tilbake? Tror han bare at han er forelska i deg? osv osv.

Noen synes det er positivt for man vet hvilken type man liker. Men når det viser seg at forhold til den typen mann går på ræva mange ganger... Så må det vel forandring til?

De jeg har vært sammen med har hatt til felles at de er veldig omtenksomme og familieorienterte f.eks. Alle (3) har hatt mørkt hår, men ellers sett ulike ut. Ulike interesser, ulike personligheter og oppførsler osv.

Gjest BettyBoop
Skrevet

hmm kan vel være både og.. Ikke så bra om han forsøker å erstatte eksen med noen som er mest mulig lik henne da..
Skrevet

Ikke så bra om han forsøker å erstatte eksen med noen som er mest mulig lik henne da..

Og vær obs på at dette kan være ubevisst hos han.

Anonym poster: 7fe10f2882e49d9377b732104f5062b8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk også høre det. Var absolutt ikke helt fornøyd med det i begynnelsen, men selv synes jeg ikke at vi ligner, og samboeren min så heller ikke det.. utenom at vi begge er blonde, tynne og ca. like i høyde :) Er vel bare hans smak.

Mine ekser er helt ulike min samboer utseendemessig, men sportsgutter har de alle vært - så det er kanskje min smak da? haha, nei jeg vet ikke.

Endret av barebesøk
Gjest Gorgonzola
Skrevet

For ham: positivt.

For deg: det du gjør det til

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Og vær obs på at dette kan være ubevisst hos han.

Anonym poster: 7fe10f2882e49d9377b732104f5062b8

kanskje han i underbevisstheten ikke er helt ferdig med eksen..
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt det som et kompliment :) Og dessuten er det jobber et godt tegn dersom du er usikker på om han liker deg... Bare pass på at du ikke blir en "erstatning" ;)

Lykke til!

Anonym poster: 4851382668e4c8dff9a29dcb174c5e2a

Gjest likeeverything
Skrevet

Altså, i mine øyne er eksdama hans helskjønn, og jeg tar det virkelig som et kompliment dersom noen trekker likhetstrekk mellom henne og meg...Men jeg vil jo helst ikke være en "erstatning", ei heller rippe opp i såret hver gang han ser meg... :)

Det hørtes ut som du er en erstatning :/

• Liker 1
Skrevet

jeg fikk høre noe verre. du ligner på eksen min. som er død! også ba han meg på date. :hakeslepp:

men over til saken. jeg ville ikke satset

på en fyr hvor jeg minnet han om eksen.

Anonym poster: 2ac8655dea4a50e55f5c89ffaab0c77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...