Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet småen på skolen i dag og han begynte å grine med en gang han så meg!

Her er historien.

Han (6 år ) lekte med datteren til pappa sin kjæreste.Hun er 4 år.De lekte på badet og laget skum i dusjen.Der brukte de opp en hel flaske med shampoo(som var kjæresten sin).Det var jo hjemme hos han og overnattet der.Hun kom inn og ble rasende når hun så det og sa til sønnen min at han skal komme med spareboksen sin,hun vil ha 100 kr for shampoo og at han er en stor gutt som må lære at man må betale hvis man ødelegger andre sine ting .

Hun fikk penger av han,men han ble skikkelig lei seg og gråt :/

Jeg ar tenkt å ringe eksen og spørre om hva som skjedde.Jeg vet at barn må lære å respektere andre sine ting,men shampoo,seriøst?!

Anonym poster: 4496612de9dc7f8539f69ab522895294

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit nei.

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke at du overreagerer, når man er 6 år så bør man ikke straffes økonomisk og uansett så skjønner ikke en 6-åring verdien av penger, så jeg tipper at sønnen din er forvirret og kjempe lei seg fordi han ikke skjønner poenget med å betale for seg når man ødelegger noe. I en 6-åring sitt hode er alt gratis, de vet ikke hvor mye foreldrene betaler for ting, så å ta penger fra de skjønner de ikke og da blir det fælt. Man skal heller be foreldrene legge ut for tapet. Hadde han ødelagt en pc, skulle han dekket de tusenlappene selv? Hadde det vært min unge som helte ut min shampoo til 100 kr så hadde jeg blitt irritert og gitt en eller annen straff, men ikke tatt av pengene til ungen.

Anonym poster: 540a733d21d53a73ee6be2bb259a2e2e

Skrevet

Han er veldig opptatt av det at hun tok 115 kr(hun sa at shampoo kostet 100) fra han.Stakkars:/

Tror ikke jeg skal ringe,faren bryr seg ikke så mye uansett...

Skrevet

Det var hun dama som overreagerte, ikke deg.

Han er bare et lite barn som ville lage skum i badekaret, hun oppfører seg som han slo til en hundevalp.

• Liker 2
Skrevet

Om det nå (teoretisk sett) var sånn at så små barn skal betale for seg om de ødelegger noe, hvorfor skal guttungen betale alt? Ungen hennes var da med på det, såvidt jeg klarer å lese meg frem til?

• Liker 7
Skrevet

Om det nå (teoretisk sett) var sånn at så små barn skal betale for seg om de ødelegger noe, hvorfor skal guttungen betale alt? Ungen hennes var da med på det, såvidt jeg klarer å lese meg frem til?

Dette er jo helt sykt. De er 4 og 6 år. Ingen av de skjønner at en sjampo kan være en dyr og kostbar ting (regner med det ikke var et billigmerke). Synes det er rart at en forelder reagerer på denne måten.

Skrevet (endret)

Det syntes jeg var dårlig gjort av henne, og heller ikke en straff som passer til alderen.. Greit å bli irritert, men å tvinge en 6åring til å erstatte en shampoo?? Var jeg deg ville jeg gitt ham tilbake pengene som hun tok (samme sum) og forklart at hun nok overreagerte litt men at hun ble lei/sint fordi han brukte av hennes ting, og at han må spørre neste gang før han bruker av tingene hennes. Ville også snakket med henne om det (uten at barna hørte på) neste gang jeg så henne...

Endret av SoftKitty
  • Liker 2
Skrevet

Fjerner man ikke dyre shampoer og såper vekk fra badekarret/dusjen hvis barna skal være der alene? Hun kan skylde seg selv. Jeg bruker også dyr shampo og balsam, men fjerner det jo før barnet til samboeren min skal bade. Er det noe man er redd for som man ikke vil at barna skal ha tak i så setter man det så barna ikke får tak i det. De skal selvsagt lære at de ikke kan røre alt mulig og må spørre først, men er det kostbart og man er veldig redd for det så setter man det så barna ikke får tak i det.

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo helt sykt. De er 4 og 6 år. Ingen av de skjønner at en sjampo kan være en dyr og kostbar ting (regner med det ikke var et billigmerke). Synes det er rart at en forelder reagerer på denne måten.

Er enig, jeg. Men jeg reagerte altså også på at det var guttungen som måtte bære hele straffen.

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende!!!

Anonym poster: 8e47e618936359a5be579a3dd5d988ee

Skrevet

Ja,han skal få 100 kr av meg i morgen :)Vi har snakket sammen og han har roet seg ned.Tror at datteren hennes måtte betale sin del også.Det ble kanskje litt ekstra tungt for ham pga alt det skjedde hjemme hos eksen min:)Ser bare for meg en liten gutt som kommer med spareboksen sin og hun tar pengene.Får helt vondt i magen!

Ts

Skrevet

Jeg synes det blir helt feil når hun reagerer sånn. Hun kommer aldri til å få et nært forhold til gutten når hun dytter ham fra seg slik. Gutten kan føle seg utrygg i pappaens hjem fremover. Dette ville jeg ha tatt opp med faren, evt damen om faren gir faen.

Selv hadde jeg aldri blitt så sint for shampoo, uansett. Synes også damen har et betydelig ansvar for å lære ungene hva som skal stå i fred, bedre enn å gjemme bort.

• Liker 2
Skrevet

Ringte til faren nå...Han sier at det er hans hjem og at jeg skal ikke blande meg inn i hva som skjer hjemme hos han.

Vi er midt i opp i en barnefordeling sak,sånn at kommunikasjon er ganske dårlig..

Skrevet

Jeg har også dyr Shampo fra frisøren, 300kr.. men når min samboers gutter er her så gjemmer jeg de i toalettveska mi. Ute av synet... ;) det er mitt ansvar å fjerne ting jeg er litt redd for! En får jo si ifra om det er noe som ikke bør gjenta seg, men her har damen til din eks lært seg en lekse til fremtidige hendelser :) Hun overreagerer, ikke du.. men tror det er lite for deg å gjøre med det, dessverre :/ fokuser heller på sønnen din :)

Skrevet

Ringte til faren nå...Han sier at det er hans hjem og at jeg skal ikke blande meg inn i hva som skjer hjemme hos han.

Vi er midt i opp i en barnefordeling sak,sånn at kommunikasjon er ganske dårlig..

Klart du skal bry deg om hvordan barnet ditt har det når det er hos faren! Noe så tåpelig. Dere er begge foreldre 100% av tiden, selv om dere bytter på det praktiske ved omsorgen. Og spesielt angår det deg når ungen kommer gråtende hjem pga noe som har skjedd i det andre hjemmet!

Du kan ikke bestemme hjemme hos faren, men dere burde virkelig samarbeide når det er episoder. Det burde faren forstå også, det er, nok en gang, barnet som får unngjelde for foreldrenes konflikt.

Skrevet

Er ikke foreldre ansvarlig for barns skadeverk? Sånn juridisk sett, mener jeg. Jeg hadde sagt til dama at hvis hun vil ha penger, er det kjæresten hennes som skal betale for det, da han er ansvarlig for barnet sitt. Jeg ville dessuten sørget for at barnet hadde sparebøsse hjemme hos meg, ikke hos sin far, da pengene tydeligvis ikke er trygge der.

Anonym poster: 255396b8fcdea2f53427f784c692e429

• Liker 2
Skrevet

Stakkars gutten din. Får litt vondt i magen selv jeg, når jeg leser dette. Det svir for en 6-åring å bli urettferdig behandlet. Håper han glemmer fort og at han får et bedre forhold til kjæresten til faren sin, og at hun oppfører seg som en voksen.

• Liker 1
Skrevet

for en drittkjerring!

Skrevet

Juridisk sett så er det foreldrene som har økonomisk ansvar ja, det finnes en øvre grense men tipper at den er høyere en hundre kroner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...