AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Jobben skal snart ha julebord, jeg har meldt meg på, men har ikke lyst lenger. Julebordet er først faglig på dagen, deretter er det fest. Det er ute i gokk, så ikke bare bare å komme seg hjem etter vanlig arbeidstid er over. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha det spesielt kjekt (sikkert ikke fælt heller), men jeg "klikker" ikke med noen av kollegaene mine. De er supre folk, men jeg klarer liksom ikke snakke med de uansett. Er vel heller meg det er noe gale med. Vi har ofte sosiale/faglige dager, så har vært gjennom flere av dem, og alltid synes jeg det er kjipt, for jeg merker at jeg har det ikke gøy og blir trist på egne vegne over hvor talentløs jeg er til å "knytte bånd" med kollegaer. Hadde det ikke vært i gokk hadde jeg kommet og vært der i arbeidstiden for å så dra hjem, men siden dette ikke er mulig.. Er det skikkelig bedrittent av meg å skulke julebordet? Noen som har skulket et julebord før? Anonym poster: 69efecb4b9a9aefe00a59bf11c898fb4
Ferny Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Draaaa. Det er en helt annen setting enn den du møte kollegaene i til vanlig. Kanskje du klikker mer med noen på denne måten? Synes du burde dra. Når du har så lite lyst som nå, så kan jeg garantere deg at det blir gøyere enn forventet/fryktet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Skulke? Har aldri hørt om noen som har hatt obligatorisk julebord. Kan du ikke bare melde deg av, eller var det bindende påmelding? Anonym poster: 7015a2ea8d676823fbf116fd02f18b5f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Jeg gikk på julebord første året, fordi jeg trodde jeg måtte, men deretter har jeg ikke giddet. Som det er sagt over her, det er ikke obligatorisk, du har lov til å la være. Hvis du ikke har lyst, av forskjellige årsaker, så er det vel bare å takke nei/melde deg av? Anonym poster: 343efb3bef24f0d577cb2e8988e6e015 1
Cata Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Jeg har droppet mange julebord, men så er da også våre uten faglig innhold. Vi har bare fest om kvelden, vi.
Harlequin Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Du kan jo alltids gi det et forsøk? Det verste som kan skje er at det blir halvkjipt, og at du dropper det neste år i stedet 1
Hapa Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Man er sin egen lykke smed her i livet. Har du ikke lyst så lar du være å gå, så enkelt er det... Aldri la noen andre bestemme hva som er best for deg! 2
Steinar40 Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 (endret) Som jeg ser det så er man mer enn nok på jobben til at man ikke skal måtte kaste bort fritida si på det også. Har du ikke lyst til å gå så er det ingen grunn til å gå. Endret 5. november 2012 av Steinar40 6
Sign Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Som jeg ser det så er man mer enn nok på jobben til at man ikke skal måtte kaste bort fritida si på det også. Gudskjelov at jeg har en jobb jeg trives så godt med at jeg ikke betrakter det å ha sosialt samvær med kollegane som "å kaste bort fritida". 3
Steinar40 Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Gudskjelov at jeg har en jobb jeg trives så godt med at jeg ikke betrakter det å ha sosialt samvær med kollegane som "å kaste bort fritida". Lucky you.
Katniss Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Julebord er frivillig så du "skulker" ikke noe som helst Men når du er lei deg for du sliter med å knytte bånd med kollegane, så kunne kanskje julebord vært en uformell anledning til å knytte disse båndene? Nordmenn blir ofte lang mer snakkesalige og enklere å komme inn på ettter å fått noe innabords. 1
Gjest Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Vil du ikke, drar du ikke. Så enkelt er det
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 Jeg har blitt med, og jeg har latt være. Gikk best da jeg lot være... Anonym poster: 42960d88b1df278238664941e47d39dc 1
Gjest Julegrispurka Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Jobben skal snart ha julebord, jeg har meldt meg på, men har ikke lyst lenger. Julebordet er først faglig på dagen, deretter er det fest. Det er ute i gokk, så ikke bare bare å komme seg hjem etter vanlig arbeidstid er over. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha det spesielt kjekt (sikkert ikke fælt heller), men jeg "klikker" ikke med noen av kollegaene mine. De er supre folk, men jeg klarer liksom ikke snakke med de uansett. Er vel heller meg det er noe gale med. Vi har ofte sosiale/faglige dager, så har vært gjennom flere av dem, og alltid synes jeg det er kjipt, for jeg merker at jeg har det ikke gøy og blir trist på egne vegne over hvor talentløs jeg er til å "knytte bånd" med kollegaer. Hadde det ikke vært i gokk hadde jeg kommet og vært der i arbeidstiden for å så dra hjem, men siden dette ikke er mulig.. Er det skikkelig bedrittent av meg å skulke julebordet? Noen som har skulket et julebord før? Anonym poster: 69efecb4b9a9aefe00a59bf11c898fb4 Selv så har jeg forståelse for deg. Jeg har ikke i min nåværende jobbsituasjon fasiliteter for julebord i forbindelse med jobb fordi jeg har hjemmekontor langt unna resten av firmaet og jeg ikke pleier å bli bedt. Er litt bitter for det egentlig men så tenker jeg på mine tidligere erfaringer med julebord da jeg hadde min forrige jobb. Mulig jeg er overfølsom men jeg opplevde at julebordet var en mulighet for sjefen til å mobbe meg. Kanskje han egentlig var tiltrukket av meg men summa summarum så var ikke julebordene en hyggelig opplevelse! Det vi begge vil fram til, mulignes av forskjellige grunner, er at julebord faktisk ikke bare er positivt og hyggelig.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Jobben skal snart ha julebord, jeg har meldt meg på, men har ikke lyst lenger. Julebordet er først faglig på dagen, deretter er det fest. Det er ute i gokk, så ikke bare bare å komme seg hjem etter vanlig arbeidstid er over. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha det spesielt kjekt (sikkert ikke fælt heller), men jeg "klikker" ikke med noen av kollegaene mine. De er supre folk, men jeg klarer liksom ikke snakke med de uansett. Er vel heller meg det er noe gale med. Vi har ofte sosiale/faglige dager, så har vært gjennom flere av dem, og alltid synes jeg det er kjipt, for jeg merker at jeg har det ikke gøy og blir trist på egne vegne over hvor talentløs jeg er til å "knytte bånd" med kollegaer. Hadde det ikke vært i gokk hadde jeg kommet og vært der i arbeidstiden for å så dra hjem, men siden dette ikke er mulig.. Er det skikkelig bedrittent av meg å skulke julebordet? Noen som har skulket et julebord før? Anonym poster: 69efecb4b9a9aefe00a59bf11c898fb4 det er vel ikke obligatorisk å komme på julebordet. Har du ikke lyst så har du ikke lyst. 2
Gjest anonymkvinne27 Skrevet 5. november 2012 #16 Skrevet 5. november 2012 Jobben skal snart ha julebord, jeg har meldt meg på, men har ikke lyst lenger. Julebordet er først faglig på dagen, deretter er det fest. Det er ute i gokk, så ikke bare bare å komme seg hjem etter vanlig arbeidstid er over. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha det spesielt kjekt (sikkert ikke fælt heller), men jeg "klikker" ikke med noen av kollegaene mine. De er supre folk, men jeg klarer liksom ikke snakke med de uansett. Er vel heller meg det er noe gale med. Vi har ofte sosiale/faglige dager, så har vært gjennom flere av dem, og alltid synes jeg det er kjipt, for jeg merker at jeg har det ikke gøy og blir trist på egne vegne over hvor talentløs jeg er til å "knytte bånd" med kollegaer. Hadde det ikke vært i gokk hadde jeg kommet og vært der i arbeidstiden for å så dra hjem, men siden dette ikke er mulig.. Er det skikkelig bedrittent av meg å skulke julebordet? Noen som har skulket et julebord før? Anonym poster: 69efecb4b9a9aefe00a59bf11c898fb4 Hei TS! Normalt sett er ikke julebord obligatorisk noen sted, så du skulker ikke noenting dersom du ikke ønsker å gå Har du meldt deg på allerede, kan du helt sikkert melde deg av igjen. Hvor jeg jobber skal vi også ha julebord om ikke så altfor lenge. Vi skal, som mange nevner her, ha faglig på dagen så blir det fest etc. på kvelden. Jeg skal delta på det faglige, etter det trekker jeg meg tilbake. Dette er det ulike årsaker til. Er heller ingen som skal tvinge deg til å oppgi grunn dersom du ikke ønsker å delta. Men, som det også nevnes, kan det jo være en fordel for deg å delta på julebordet. Da blir du gjerne bedre kjent med kollegaene dine, noe du er inne på at du vil. Gjerne det blir bedre i år enn det det har vært i de foregående årene? Kan du ikke ordne med at noen kan hente deg dersom du skulle kjede deg eller føle at du ikke får kontakt med noen? Uansett, lykke til. Det er din avgjørelse om du vil gå eller ikke. Klem
Kattugla Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Gudskjelov at jeg har en jobb jeg trives så godt med at jeg ikke betrakter det å ha sosialt samvær med kollegane som "å kaste bort fritida". Jeg har også hyggelige kollegaer, men det holder langt for meg å tilbringe 40 timer i uken sammen med de.. 3
Gjest O___o Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Meld deg heller av. Slik slipper de å måtte ut med 300-400,- for mat som ikke blir spist
Sign Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 Jeg har også hyggelige kollegaer, men det holder langt for meg å tilbringe 40 timer i uken sammen med de.. Jeg er så heldig at noen av kollegaene mine også er mine venner. Bruker gjerne fritiden sammen med dem.
Kattugla Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 Jeg er så heldig at noen av kollegaene mine også er mine venner. Bruker gjerne fritiden sammen med dem. Det er jeg også, men de tilbringer jeg tid sammen med privat - ikke i regi av jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå