Gå til innhold

Må det gjøre vondt dagen etter for at det skal ha en effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trente styrke i går, ble ordentlig sliten og måtte kjempe for å klare å ta det siste løftet med vekta. Trente forresten rumpe/lår. Lå på ryggen og hadde en vekt oppå meg slik at det ble tungere, bekkenløft het øvelsen ja.

Rumpa og lårene mine fikk skikkelig svi følte jeg, og det gjorde vondt helt i slutten.

Men i dag så kjenner jeg ingenting. Har ikke gangsperr ellernoe. Betyr det at øvelsen ikke gjorde noe nytte? :klo: Jeg pleier jo til vanlig å få vondt. Sorry for et teit spm, men jeg har virkelig ikke peiling på sånne ting. Er forresten nybegynner.

Anonym poster: a6bf64fe8ec15ed18c69ce8d2c29d841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en har trent en stund så blir en ikke støl på samme måte som noobs. Du er nok blitt i bedre form så derfor reagerer ikke musklene med samme stølhet lenger :) Men du har fått like mye nytte av treningen.

Jeg blir aldri støl av jogging da jeg jogger flere ganger i uka, men i starten kunne jeg nesten ikke gå i trapper. Startet akkurat opp med boksing, og da var jeg så støl dagen etterpå da det var en ny treningsform, selv om jeg er i god form ellers.

Skrevet

Dette oppforklarte en del ja, så da får jeg bare forsette som før :) Fint å vite at jeg slipper å være støl 24/7. Tuusen takk for svar!

Anonym poster: a6bf64fe8ec15ed18c69ce8d2c29d841

Skrevet

Støl er noe man blir i begynnelsen, når man bruker muskler man vanligvis ikke har brukt så mye. :)

Anonym poster: 43704d560beb4a5b1fcd1b57d7789764

Skrevet

Ikke alle øvelser som gir like mye stølhet. Det som gir mest stølhet er når man bremser bevegelsen eller holder statisk.

Er man seriøs og vil trene litt effektivt så bør man kjenne at man har trent dagen etter, men det trenger ikke å være sånn at man ikke klarer å bevege seg normalt.

Jeg kjenner det alltid litt dagen etterpå. Da er det godt med litt "self-myofascial release" med en skumrulle. Hjelper litt på smerten, men det forkorter ikke restitusjonstiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...