Gå til innhold

Kjæresten min kommer igjen fra jobb, og jeg hater det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner på meg selv at alt bare er så feil. Når han var borte var ting bare deilig, jeg var med venner, jeg var meg selv, jeg slappet av. Nå kommer han i natt med fly fra utlandet, vært der på jobb i 1 måned. Jeg burde gledet meg, jeg burde hoppet opp og ned. I stede er det rett før jeg spyr av stress, og jeg kjenner jeg er sur og nedfor.

Han drikker, og når han drikker blir han ekkel. Sist han kom igjen fra utenlandsreise ble han så full at de kastet ham i fyllaarresten rett fra flyet, så jeg hadde kjørt unødvendig til flyplassen, måtte uansett hente ham på glattcella dagen etterpå.

Han er bare ekkel og jævlig hele fyren, og dette forholdet har jeg vært i altfor lenge. Jeg føler at nok er nok, alle rundt meg vil si at det er på tide, en voldelig fyllik som ikke har vært kjæresten min en eneste dag det siste halve året, bare en ekkel dritt som ikke har respekt for meg.

Heldigvis for meg selv har jeg utviklet nok respekt til å sette ned foten. Jeg vet han ikke slutter å drikke, han er alkholiker, men den dritten skal ikke få gå utover meg.

- DET ER SLUTT -

Anonym poster: 12f973e10f4b76ff4df07377b37f0e73

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra for deg :) Men..du har vel en eller annen gang elsket denne mannen, kan du på ingen måte prøve å hjelpe han å komme ut av dette, om det så bare er som en venn?

Skrevet

Hjelpe ham ut av det? Han er 40 år, han har drukket ca i strekk siden han var 17 år. Han lyver til meg, gjemmer 6pakninger under sofaen, han har dyttet meg i veggen så jeg har fått spikerhodet trykket rett gjennom huden, han manipulerer meg og kjefter på meg. Han har latt meg tro at jeg er en liten dritt som ikke har noen egne meninger, venner som er glad i meg, at jeg ikke får til noe som helst uten ham.

Jeg har ikke tenkt å ofre en dag til av livet mitt på å hjelpe ham eller prøve å gjøre det. Jeg har prøvd i over to år å hjelpe ham ut av det. Resultatet er at jeg ble dratt inn i det og han har tråkket over meg for å komme til alkoholen.

Jeg er et menneske med verdi, han har fått meg til å føle meg verdiløs og ubrukelig.

Han får hjelpe seg selv, slik jeg har måtte.

TS

• Liker 25
Gjest Violetta
Skrevet

Du kan ikke hjelpe ham om han ikke vil det selv. Ta vare på deg selv og lev livet ditt.

• Liker 4
Skrevet

Nei, han vil ikke ha hjelp, han trives med drikkingen. Det gjør ikke jeg, derfor går jeg.

TS

• Liker 2
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg forstår deg! Jeg hadde heller ikke holdt ut noe slikt. Bra at du går fra han nå! Stå på :)

• Liker 1
Skrevet

Det var trist å tenke på at jeg skulle dumpe ham før, men nå føles det bare rett. Jeg får mer og mer angst for hvert sekund jeg tenker på at vi snart er sammen igjen, grøssninger rett og slett!!!!!!!!!!!!!! Og når jeg sier angst, så mener jeg skikkelig angst, det går kaldt i hele kroppen min, hendene skjelver, jeg er redd for at telefonen skal pipe eller ringe, sms eller telefon fra ham, sur og full allerede sikkert, føler meg på randen til å kaste opp.

Og det har vel aldri vært bra å føle før en skal møte en kjæreste........................ det eneste rette er å avslutte dette, dessverre, men altså.. Jeg overlever ikke i dette stort lenger.

TS

Skrevet

Uff.. Du er sterk som har holdt ut så lenge! Det er bra du ikke finner deg i det lenger, mange som ikke tør å gå ut av et forhold når det er sånn! Lykke til videre:)

Skrevet

hvorfor ikke bare ta den telefonen til han å si at det er over ? Hvorfor grue seg ? En slik dritt ville jeg ikke engang brukt energi til å møte face 2 face for å si at han er blitt singel igjen.

Han behandlet deg ikke med respekt og fortjener derfor ikke noe selv. Bare si at du er ikke interessert i han mere, hverken å hente han eller se han og han kan bare slette nr ditt og glemme deg...

• Liker 2
Skrevet

hvorfor ikke bare ta den telefonen til han å si at det er over ? Hvorfor grue seg ? En slik dritt ville jeg ikke engang brukt energi til å møte face 2 face for å si at han er blitt singel igjen.

Han behandlet deg ikke med respekt og fortjener derfor ikke noe selv. Bare si at du er ikke interessert i han mere, hverken å hente han eller se han og han kan bare slette nr ditt og glemme deg...

Jeg vet ikke, fordi jeg er feig..

TS

Skrevet

Helt enig. Hvis dere bor sammen så pakker du tingene dine nå med en gang og flytter til familie eller venner i mellomtiden. Så ringer du han eller sender en melding om at han får få noen andre til å hente seg for det er over mellom dere!

Stå på og ta vare på deg selv!

• Liker 1
Skrevet

Kan dere gi meg mot og et spark i ræva, og overtalelse til å bare ringe ham og si at jeg ikke orker mer, i stede for å utsette meg for mer problemer med å møte ham, bli kjeftet på, bli såret og kanskje slått igjen?

JEG SKJØNNER IKKE AT JEG IKKE VIL UNNGÅ DET SOM SELVFØLGE, men jeg har som sagt angst nå :(

Er enda ikke helt ute av jerngrepet hans, ikke nok til å be ham dra til helvete over telefonen. Jeg ville gjøre det ansikt til ansikt så jeg er sikker på han ser jeg mener alvor, men jeg risikerer vel bare løse helvete da..

TS

Skrevet

Kan dere gi meg mot og et spark i ræva, og overtalelse til å bare ringe ham og si at jeg ikke orker mer, i stede for å utsette meg for mer problemer med å møte ham, bli kjeftet på, bli såret og kanskje slått igjen?

JEG SKJØNNER IKKE AT JEG IKKE VIL UNNGÅ DET SOM SELVFØLGE, men jeg har som sagt angst nå :(

Er enda ikke helt ute av jerngrepet hans, ikke nok til å be ham dra til helvete over telefonen. Jeg ville gjøre det ansikt til ansikt så jeg er sikker på han ser jeg mener alvor, men jeg risikerer vel bare løse helvete da..

TS

Hvis det er en fare for at han kan slå deg så skal du ikke møte han! Nå ringer du først en venninne som kan komme og sitte hos deg mens du ringer. Ei som kan holde hånda di og gi litt av sin styrke. Hvis du ikke tør ringe så syns jeg faktisk du har lov til å sende en melding. Det beste er å ringe syns jeg for da får du bekreftet at han har hørt deg. Så sier du at du har fått nok og ikke elsker han mer, nå er det over og han får få noen andre til å hente seg. Du ønsker ikke å se han igjen. Så får du noen til å være med deg i natt om du er redd han skal komme til deg når han kommer hjem. I morgen syns jeg du skal gå til politiet(her har du også lov til å ha med deg noen) og forteller at han har vært voldlig og nå er du redd for at han skal oppsøke deg og skade deg. Så får du en sånn greie om at han må holde seg unna deg(damn husker ikke hva det heter). Og igjen hvis dere bor sammen så flytter du ut nå med en gang! *spark, spark i rompa*

• Liker 1
Skrevet

Jepp, ring han og ta opp samtalen .. Just in case... Man trenger ikke å møtes for å virke seriøs.. sett stemmen din dypere og vær bestemt når du sier : Det er faktisk ikke noe mere å diskutere .. Aldri ta mere kontakt igjen for jeg er ikke interessert i deg lenger.Jeg kommer ikke til å svare på verken tlf,sms, mail eller hva det måtte være. Du får ha lykke til videre. Spør han hvorfor så er det noek med å si : Din oppførsel under forholdet gir all grunn til å avslutte og det har vært en tabbe å bli sammen med deg.

Vil du ikke ringe så skriv i sms. Holder i massevis.

Skrevet

Vel, dette gikk jo bra, bedre enn man skulle tro.

Jeg ringte ham fordi nervene mine ikke fikk fred, jeg begynte forsiktig med å si at vi må snakke sammen, at jeg trenger at vi snakker sammen fordi nervene mine holder på å drepe meg og at jeg har det helt dritt nå.

Han ble shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitforbanna og sa jeg var dum og forstod ingenting, han mente at når han sitter der på flyplassen så skal ikke JEG ringe og mase om dritt og ingenting. Jeg prøvde å fortelle ham at oppførselen hans gjør meg vondt, at han må endre seg ( naiv dritt jeg ), men han ble bare enda mer forbanna og sa at han ikke finner seg i noe avhør som jeg stiller ham i. Ikke avhør, jeg forklarte ham rolig at jeg bare ville snakke sammen, jeg trengte å bli beroliget og sånn ( igjen, naiv dritt jeg ).

Og DER sa jeg stikkordet vet dere. Han flippet helt og sa "altså, jeg vet ikke om du forstår norsk jeg, om du er så smart i hodet, jeg vet ikke om du forstår den dritt jeg, men jeg har vært på jobb, jeg er sliten, jeg ORKER IKKE DET JÆVLA MASET OG GNÅLET DU ALLTID kommer med, forstår du det?"

I bakgrunnen hørte jeg latter og han lo litt også før han fortsatte med "ikke kom for å hente meg i kveld, jeg gidder ikke deg, jeg er sliten og jeg gidder ikke å se deg, jeg ringer deg en annen dag."

Jeg ga meg ikke og sa "dette er ikke bra for meg, du må forstå at oppførselen din er ikke bra for meg, har du ikke respekt for meg, er du ikke glad i meg, betyr jeg ingenting for deg?"

han sa "DU, DET ER Du SOM IKKE har respekt for meg, som ringer og plager meg med drittmaset ditt når jeg har hatt tunge dager på jobb, jeg vil slappe av fra deg!!"

Og han kom med flere sånne stygge ting, det endte med at han igjen sa "IKKE kom og hent meg, spar deg den turen, jeg skal hjem og slappe av. JEG ringer DEG en annen dag"

Han la på mens jeg var midt i en setning.

Jeg trodde egentlig jeg skulle bli lei meg og gråte, tårene rant litt mens han snakket, men vet dere hva? Haha, han kan bare ringe, jeg kommer aldri mer til å ta telefonen.

ps ps ps ps: Han hadde drukket igjen, i den baren han satt i.

TS.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser jo at jeg gjengir så mye av samtalen at han kjenner seg flett igjen hvis han skulle kommet over denne tråden, men ærlig talt..

Kanskje han da ser at andre mennesker reagerer også på den type oppførsel, og jeg siterte ham ganske ordrett.

TS

Skrevet

Så bra for deg :) Men..du har vel en eller annen gang elsket denne mannen, kan du på ingen måte prøve å hjelpe han å komme ut av dette, om det så bare er som en venn?

Ikke faen!!!!

Sånne råd er farlige.

• Liker 9
Skrevet

Nå er det over TS! Du blokkerer nummeret hans. Ikke la han få deg i sin hule hånd igjen. Syns du har fortjent å kose deg i kveld nå så kjøp deg noe godt eller ta et glass vin. Også ser du på Asbjørn Brekke i kveld. Han får meg alltid til å le uansett. Hurra for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...