Marie H Skrevet 2. mars 2004 #1 Skrevet 2. mars 2004 Er i startfasen i bryllupsplanlegging. (veldig i startfasen, kan man si. Fikk JA på søndag!) Jeg har veldig lyst til å få til bryllup i september 2004, dvs om nøyaktig 6 mnd. Hvis vi fåt tak i festlokale og kirke, er det da allikevel for dårlig tid til forberedelsene synes dere? Takker for råd og erfaringer. Klem
Arwen Skrevet 2. mars 2004 #2 Skrevet 2. mars 2004 Gratulerer med forlovesle :D Du har mer enn nok av tid! (men jeg ventet 5 mnd på kjolen min!)
*Lene* Skrevet 2. mars 2004 #3 Skrevet 2. mars 2004 Så lenge du får tak i kirke og lokale har du masser av tid ;-) Lykke til, og gratulerer masse
Gjest MrsL Skrevet 2. mars 2004 #4 Skrevet 2. mars 2004 Det første du bør gjøre er å få tak i kirke og lokale. Gjør det i morgen den dag. Det er avhengig av om det er en populær kirke eller en stor by du skal gifte deg i. Så når det er i boks er det bare å sette i gang resten av planleggingen. Du har mer enn god nok tid på 6 måneder. Lykke til :-)
Tari Skrevet 2. mars 2004 #5 Skrevet 2. mars 2004 Det går nok bra! Etter at kirke og lokalet er klart, ville jeg dratt på kjolejakt i tilfelle du må bestille. Leveringstid kan fort bli 4 måneder. Lykke til med forberedelsene!
Marie H Skrevet 2. mars 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2004 Dette høres jo bra ut. Vi har ikke lokale ennå. Og vi skal ha festen i Asker-Bærum-Oslo, så det er jo ikke det letteste å finne lokale kan jeg tenke meg. Men nå sitter jeg og leser om alle lokalene jeg kommer over, ringerunde i morgen.
Tari Skrevet 2. mars 2004 #7 Skrevet 2. mars 2004 Tror det går bra jeg, det er ikke såå populært å gifte seg i september så da burde lokalene ha litt mer ledig kapasitet også!
Gjest Muslingen Skrevet 2. mars 2004 #8 Skrevet 2. mars 2004 6 måneder er et hav av tid! Min mor hadde to uker på seg... Hun giftet seg forrige fredag. På to uker fikk hun invitert masse gjester, ordnet underholdning, ordnet kjole til seg selv og dress til sin mann, bestilt ringer osv. Bryllupet deres var helt fantastisk! Skikkelig koselig og intimt, utrolig god mat og drikke og nyyyydelig pyntet. Og det hele kostet bare 12 000 kroner. :-) Hører med til historien at hun er VELDIG flink til å organisere, og den dama får ting unna i en fei. Og hun hadde mange gode hjelpere, deriblant meg. Stresset som en gal for å få ting på plass i selskapslokalet.
Gjest Poirot Skrevet 2. mars 2004 #9 Skrevet 2. mars 2004 Nei. Kjenner noen som gjorde det på 3 mnd da de fikk drømmelokalet i fanget pga en avbestilling.
Murf Skrevet 2. mars 2004 #10 Skrevet 2. mars 2004 Absolutt! En venninne gjorde det på tre uker, det samme gjorde en kamerat og dama. De skulle flytte til utlandet og trodde at de ikke rakk å feire bryllup, men tre uker og villige hjelpere, så gikk det bra. 1/2 år er MASSE tid, uten at det trenger bli stress. M
jea Skrevet 2. mars 2004 #11 Skrevet 2. mars 2004 Det går nok kjempe fint,siden du har lokalet og kirke..Men det du bør gjøre raskt er å finne deg kjole..Lang leveringstid på noen kjoler. Lykke til :-)
-ida- Skrevet 2. mars 2004 #12 Skrevet 2. mars 2004 Gratulerer, ja jeg tror du har mer en god nok tid til å planlegge og lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2004 #13 Skrevet 3. mars 2004 Hei. Gratulerer med forlovelse! Hvis du får kirke og lokale, så skal vel dette gå greit. Vi har ikke så mye mer tid til planlegging selv, og jeg må jo tro at det går. Begynn med å finne ut hva slags bryllup dere vil ha; hvor mange gjester, formelt/uformelt, hvor stort budsjett, et sted der dere ordner mye selv eller et sted der dere kjøper hele pakka. Selv er jeg ganske stressa nå, fem måneder før bryllupet vårt. Det eneste vi har ordnet til nå er kirke, lokaler, forlovere, kjole og fotograf. Men det ordner seg helt sikkert. Man får gjort mye når man setter i gang.
Aelwyn Skrevet 3. mars 2004 #14 Skrevet 3. mars 2004 Om du har det meste klart i hodet ditt og bare har og sette planene ut i livet, så burde det def ikke være noe prob! Grattiserer med forlovelse!
cappocino Skrevet 3. mars 2004 #15 Skrevet 3. mars 2004 Gratulerer med forlovelse Vi hadde 6 mnd å planlegge bryllupet på og det gikk kjempebra. Noen gangen ønsket jeg at tiden gikk raskere... Lykke til med planleggingen.
Lullu Skrevet 3. mars 2004 #17 Skrevet 3. mars 2004 Dette høres jo bra ut. Vi har ikke lokale ennå. Og vi skal ha festen i Asker-Bærum-Oslo, så det er jo ikke det letteste å finne lokale kan jeg tenke meg. Men nå sitter jeg og leser om alle lokalene jeg kommer over, ringerunde i morgen. Jeg hadde planer om å gifte meg i september. Startet ringerunden i januar. Da fikk jeg beskjed om at jeg var sent ute.... Bor i Oslo. Jeg har fått lokaler nå, men måtte flytte bryllupet til 30 oktober. Lykke til!
Monimos Skrevet 3. mars 2004 #18 Skrevet 3. mars 2004 Vi gifter oss 26. mars, og da er det 4 1/2 mnd. siden vi startet planleggingen. Vi bor og gifter oss i Bergen. Dette har vært rikelig med tid. 26. mars er både en fredag og utenom sesong, så det har ikke vært noe problem å få til en festdag helt etter våre ønsker. Vi gifter oss i kirken og det blir stadig mer vanlig å gifte seg i kirken på fredager. Kjole og slør kjøpte jeg i en nettbutikk med brudekjoler og utstyr, og den ble levert på døren 12 dager etter at jeg bestilte den. Lykke til med bryllupsforberedelsene! :-)
Scorpina Skrevet 3. mars 2004 #19 Skrevet 3. mars 2004 .....1/2 år er MASSE tid, uten at det trenger bli stress. M Enig!! Vi har hatt vel 6 mndr og jeg synes det er pleenty. Cluet er å få de viktigste "greiene" unna; festlokalet, kirke/tinghus + mat!! Resten kommer av seg sjøl... Som nå, vi skriver mars og det er vel 2 mndr til vi skal gifte oss men akkurat NÅ er det en død-tid der man ikke får gjort noe som helst. Maten er bestilt (men den hentes samme dag på formiddagen), sprit etc er kjøpt (vin kjøpes uken før ca ) pynting av lokalet gjøres kvelden før..... Kjolen + klær til min mann + forlovere blir er under produksjon. Så, det er sånn "sitte og vente på gjerdet"-periode. Eneste jeg IKKE har under kontroll - er været!!!
minniepus Skrevet 3. mars 2004 #20 Skrevet 3. mars 2004 Ja, jeg tror det holder. Det er nå 5 mnd igjen til vår dag (IIIIIIK!), og jeg synes ikke jeg har gjort noe særlig enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå