Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ligger nå syk og hjemme, og jeg er bare stressa for fraværet mitt.

Går 2. året på vgs, og hadde 4 eller 5 sykedager i fjor.

Første dagen jeg er borte i år, men skal bort to dager i desember.

I tillegg til det, har jeg kanskje sånn 15 timer totalt hittil på vgs på grunn av tannlegetimer, og familievernet som desverre må være i skoletiden

Alle dagene for vgs blir jo lagt sammen i 3.klasse, og hører mye om at man ikke må ha "mye" fravær, men hva er egentlig mye eller lite fravær?

Våknet forresten klokken 4 natt til søndag, og var våken til nærmere 6 med ganske sterke smerter ganske høyt i magen. Da jeg våknet igjen, var smertene flyttet nedover i magen, og nå gjør det stort sett vondt omtrent der jeg pleier å ha menssmerter (føles nesten ut som det er ca der livmoren min eller noe er), og det går greit så lenge jeg sitter/ligger med varmeflaska, men gjør vondt/er ganske ubehagelig når jeg går. Noen tips? Hjelper det å holde senga, burde jeg gå til legen eller trosse smertene å gå på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke mye fravær. Du trenger virkelig ikke være bekymret. Men hvis du er ordentlig syk kan du jo gå til lege og få legeerklæring slik at du får gyldig fravær fra den 3. eller 4. dagen du er hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Slapp av! Jeg hadde sånn 15 dager hvert år jeg, og det gikk helt fint. Jeg har aldri fått problemer med det i forbindelse med deltidsjobb o.l., så det går nok bra :) (Riktignok må jeg påpeke at alle dagene var gyldige, og at jeg hadde få enkelttimer, men likevel høres det skrekkelig mye ut med 45 dager på tre år.)

Uansett, jeg tror mange lærere (i hvert fall ved min skole) har forståelse for fraværsdager. Mange tar lappen mens de går på videregående og får kjøretimer (og alt det innebærer) i skoletiden. Dessuten er det jo mye arbeid, og når man stresser senkes immunforsvaret. Det merket i hvert fall jeg da jeg hver vinter fikk noen kraftige influensaer, ofte i den mest stressende perioden.

Bli hjemme og bli frisk! Hvis ikke vil du fungere halvdårlig i noen uker (det er ikke å foretrekke!)

God bedring :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Det er bare å slappe av. Jeg har MASSE fravær, mye mye mer enn dag, men jeg har aldri fått et spørsmål på det på jobbintervjuer. Det har i alle fall ingenting å si om du studerer videre. Om jeg skulle bli spurt, ville jeg bare svart at det var en litt tøff periode i livet, som er helt sant.

Er du syk, så er du syk.

Skrevet

Takk for svarene folkens :)

Var veldig beroligende å høre det fra noen andre!

Ja Daenerys, skal studere videre, forhåpentligvis jus, og bli advokat ;)

Skrevet

Jeg har 7 dager og 40 timer. I fjord hadde jeg 28 dager og 50 timer. SLÅ DEN DU. Du har ikke lite fravær, så ta det helt med ro.... Og ja, det var på grunn av sykdom her også.

Anonym poster: 4cd6c9c8713a548e4f9e3c94fe37f031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...