Gå til innhold

Nesten en sorg å ikke skulle ha flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg så inderlig et barn til, har to fra før. Forstå meg rett ; jeg er dødsens takknemlig for de herlige barna vi har. Men jeg kan ikke noe for det, har så utrolig lyst på en til.. Mannen vil absolutt ikke ha fler. Hvordan få han til å endre mening ? Skjønner at dere egentlig ikke kan svare på det altså..Men er det noen av dere som har klart å få partneren til å endre syn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg så inderlig et barn til, har to fra før. Forstå meg rett ; jeg er dødsens takknemlig for de herlige barna vi har. Men jeg kan ikke noe for det, har så utrolig lyst på en til.. Mannen vil absolutt ikke ha fler. Hvordan få han til å endre mening ? Skjønner at dere egentlig ikke kan svare på det altså..Men er det noen av dere som har klart å få partneren til å endre syn?

Hei TS. Ikke press han, ikke bli gravid uten hans samtykke.

Er du for mye "PÅ" dette kan det tenkes det er slutten på forholdet deres. Dette om du maser for mye eller blir gravid UTEN hans ønsker. Mulig han trekker seg unna og ikke vil ha sex med deg når du maser om det hele tiden.

Du burde være glad og fornøyd med to barn spør du meg.

Du kan finne deg en ny mann og få barn mes som et alternativ.

Men ikke lur og slit ut din fantastiske mann med mere tull. Ja det er tull, han har tatt et valg, respekter dette og lev med det. Hvis ikke du klarer kom deg ut av forholdet og ikke ødlegg denne mannen som er far til derses to fantastiske barn.

PS. Har levd en stund............så har erfaring.

Skrevet

PS. Har levd en stund............så har erfaring.

Morsom. Jeg har også levd en stund, og har erfaring. Men den er motsatt ;)

Jeg ville ha flere, han ville ikke. Etter noen diskusjoner og litt tålmodighet fra min side endret han faktisk standpunkt, og i dag er han veldig glad for at jeg utfordret ham litt på fastlåste tankemønstre og stivbeinte tanker om "hva man burde". Mannen min er av typen som er skeptisk til forandringer, også når det er til det bedre, så han må innimellom sparkes litt bak.

Hvis mannen din virkelig har bestemt seg, er det lite du kan gjøre, men at AB over her later som han/hun sitter på fasiten er bare vås. Forskjellige forhold, forskjellige løsninger.

Anonym poster: 593c77c44b599ef4e5c10ea1bef8b3ad

• Liker 4
Skrevet

Jeg presser han ikke til noe som helst, og som jeg sa: jeg ER takknemlig for de jeg har ! Men man kan vel likevel ønske seg og ha lyst på fler ? Hvorfor har ellers folk flere enn 2 barn ?

Jeg kunne aldri har lurt han inn i noe, altså å bli gravid uten hans samtykke. Jeg ville aldri aldri tvingt på han flere barn som han ikke ville ha, jeg er jo ikke ond.

Takk for svar nr.2, fant mer fornuft i innlegget ditt :)

TS

Skrevet

Hei TS! Har også to barn, men har alltid ønsket meg tre. Mannen vil bare ha to... Men vi er relativt unge, og har noen fruktbare år til foran oss. Samtidig er minsten ganske liten, så det er ikke noe stress.

Foreløpig diskuterer vi lite om et barn til eller ikke. Jeg har spiral, og tenker at når den skal byttes ut får vi velge. Enten så kjører vi på med ett til, ellers så får han sterilisere seg. Det jeg er redd for er at i mellomtiden skal barna bli såpass store og selvstendige at det ville bli "tungt" (ikke misforstå) med en babyrunde til. Synes altså babytida er herlig, men det er unektelig mer tungvindt med barnevogner, bleier, soving på dagtid etc etc. Men tanken på å få gjøre alt bare en gang til er ganske uimotståelig. Livet i magen, å få møte den lille for første gang, det første smilet.. :) Er for meg ganske trist å tenke på at den delen av livet skulle være over.

Hvordan skal mannen overtales? Vel, jeg vil ikke tvinge på han enda et barn. Jeg har ikke tenkt å ta i bruk alle mulige midler for å overbevise han. Jeg vil bare ganske enkelt at vi setter oss ned og prater ordentlig, sånn at begge får sagt det de har på hjertet. Er han fremdeles imot, kan jeg ikke annet enn akseptere det. Så kan jeg jo bare håpe at han glemmer hvor slitsomt han har syntes det har vært med våkenetter osv. med de to første, hehe.

Lykke til!

Skrevet

Samboeren min vil ha et barn til og jeg kan bare si det sånn at det ikke finnes den ting han kunne gjort eller sagt for å få meg til å endre mening. Jeg er ferdig og vil han absolutt ha flere har jeg gått så langt som å si at han får bryte ut av forholdet med meg for å finne det han vil ha.

Så ikke alle ombestemmer seg...

Skrevet

Hei TS! Har også to barn, men har alltid ønsket meg tre. Mannen vil bare ha to... Men vi er relativt unge, og har noen fruktbare år til foran oss. Samtidig er minsten ganske liten, så det er ikke noe stress.

Foreløpig diskuterer vi lite om et barn til eller ikke. Jeg har spiral, og tenker at når den skal byttes ut får vi velge. Enten så kjører vi på med ett til, ellers så får han sterilisere seg. Det jeg er redd for er at i mellomtiden skal barna bli såpass store og selvstendige at det ville bli "tungt" (ikke misforstå) med en babyrunde til. Synes altså babytida er herlig, men det er unektelig mer tungvindt med barnevogner, bleier, soving på dagtid etc etc. Men tanken på å få gjøre alt bare en gang til er ganske uimotståelig. Livet i magen, å få møte den lille for første gang, det første smilet.. :) Er for meg ganske trist å tenke på at den delen av livet skulle være over.

Hvordan skal mannen overtales? Vel, jeg vil ikke tvinge på han enda et barn. Jeg har ikke tenkt å ta i bruk alle mulige midler for å overbevise han. Jeg vil bare ganske enkelt at vi setter oss ned og prater ordentlig, sånn at begge får sagt det de har på hjertet. Er han fremdeles imot, kan jeg ikke annet enn akseptere det. Så kan jeg jo bare håpe at han glemmer hvor slitsomt han har syntes det har vært med våkenetter osv. med de to første, hehe.

Lykke til!

Sitat: Enten så kjører vi på med ett til, ellers så får han sterilisere seg.

Slik jeg leser ditt innlegg stiller du krav til mannen om hvilke valg han skal ta. Deg eller en annen kvinne om han ikke sterilserer seg.

Du presser han selv om du sier du ikke gjør det.

Skrevet

Sitat: Enten så kjører vi på med ett til, ellers så får han sterilisere seg.

Slik jeg leser ditt innlegg stiller du krav til mannen om hvilke valg han skal ta. Deg eller en annen kvinne om han ikke sterilserer seg.

Du presser han selv om du sier du ikke gjør det.

Der tar du feil. Etter mange år på p-piller, to graviditeter og fødsler og nå spiral, så føler jeg at mitt "utstyr" har gått igjennom nok :) Hvis vi ikke skal ha flere barn, er det mye enklere at han steriliserer seg en gang for alle, enn at jeg må tilføre hormoner til kroppen min. Poenget mitt var at jeg kan ha denne spiralen i et visst antall år til før jeg evt. måtte skaffe en ny. Det ville derfor være naturlig at vi kommer til en avgjørelse da. Skjønner ikke hvor du tar det fra at jeg skulle sette noe ultimatum her!

Skrevet

Jeg har 2 og kjæresten ingen.. Men jeg har sagt fra dag 1 at det blir uaktuelt med flere barn på meg.

Jeg vil leve livet mitt "snart" , reise og gjøre som jeg vil..

Kjæresten forstår det, vi har funnet en mulig løsning som begge blir fornøyde med, men om han skulle "presse meg " så ville jeg blitt både vrang og utrolig skuffa.

Jeg villa faktisk gått så langt at jeg ville tatt abort om det skulle skje. Men jeg bruker spiral som funker godt for meg,så jeg gjør mitt for å ikke havne i " uløkka " :)

Så det er ikke alle som vil forandre mening når de først har bestemmt seg.

Skrevet

Her var vi fornøyd med to. Var ekstremt kvalm i begge svangerskapene. Ungene var rolige, spiste, sov og eldste var på tur med farmoren på formiddagen. Her var det mannen som ønsket nr tre, da nr to var to år. Ble gravid med tvillinger, men mistet den ene.

Gjest BettyBoop
Skrevet

få dere et kjæledyr. Vil han ikke ha flere unger så vil han ikke.
Skrevet

Takk for mange fine svar. Vi er også fortsatt unge (han noen år eldre), men han vil nok ikke "begynne på nytt" senere. Jeg vet at jeg må akseptere det, men det er faktisk tungt. Krysser fingrene for meg selv om at han skifter mening en dag :)

Kjæledyr? Synes du det er det samme altså ? ;)

TS

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er ikke det samme men du kan ikke tvinge på han flere unger. Et dyr kan gi glede i en familie det også selv om det ikke blir det samme.

Skrevet

Er i samme situasjon her. Jeg vil gjerne ha ett barn til (har to fra før), mens mannen vil ikke ha flere. Men vi er forholdsvis unge enda, så mannen har lovet meg at vi kan ta det opp til diskusjon igjen senere.

Gjest Puppylove
Skrevet

En liten selskapshund, i babystørrelse, kan i stor grad bøte på savnet etter barn. De er myke og gode å bære på og ha på fanget, og de elsker deg av hele sitt hjerte. Små hunder krever ikke så mye mosjon, barna klarer å holde dem selv om de trekker i båndet og det er ikke vanskelig å få folk til å passe dem i ferier.

Anbefaler kanskje spesielt Boston Terrier, Engelsk Stafforshire Terrier eller Cavalier King Charles Spaniel (Om du er nøye på å plukke oppdretter og kull. Det er mye sykdom blant renrasede hunder fordi det vhar vært mye innavl på de fleste. Hos f.eks. Cavalier er det spesielt to svært alvorlige tilstand som er veldig utbredt innad i rasen (syringomyelia (SM) og hjerteklaffeil), men det finnes seriøse og godhjertede oppdrettere som gjør hva de kan ifht scanning av hundene og kartlegging av linjene, og jeg vil anse det som trygt å kjøpe valp fra disse. De oppdretterne jeg tenker på tar ingen omveier for å tjene penger da de har et utmerket omdømme på spill, og du får en god kontrakt av dem, som sikrer deg mot å gå på en smell. Sett deg uansett alltid NØYE inn i rasen og oppdrettere av den før du velger en. ...og les de anbefalte bøkene fra canis.no før du anskaffer en)

Skrevet

En liten selskapshund, i babystørrelse, kan i stor grad bøte på savnet etter barn. De er myke og gode å bære på og ha på fanget, og de elsker deg av hele sitt hjerte. Små hunder krever ikke så mye mosjon, barna klarer å holde dem selv om de trekker i båndet og det er ikke vanskelig å få folk til å passe dem i ferier.

Anbefaler kanskje spesielt Boston Terrier, Engelsk Stafforshire Terrier eller Cavalier King Charles Spaniel (Om du er nøye på å plukke oppdretter og kull. Det er mye sykdom blant renrasede hunder fordi det vhar vært mye innavl på de fleste. Hos f.eks. Cavalier er det spesielt to svært alvorlige tilstand som er veldig utbredt innad i rasen (syringomyelia (SM) og hjerteklaffeil), men det finnes seriøse og godhjertede oppdrettere som gjør hva de kan ifht scanning av hundene og kartlegging av linjene, og jeg vil anse det som trygt å kjøpe valp fra disse. De oppdretterne jeg tenker på tar ingen omveier for å tjene penger da de har et utmerket omdømme på spill, og du får en god kontrakt av dem, som sikrer deg mot å gå på en smell. Sett deg uansett alltid NØYE inn i rasen og oppdrettere av den før du velger en. ...og les de anbefalte bøkene fra canis.no før du anskaffer en)

Folk som anbefaler folk å kjøpe hund på feil grunnlag fortjener en på trynet. Hilsen dyreverner.

Anonym poster: 06d2cbbae61fd8677a4a28ebc6204286

• Liker 4
Skrevet

BettyBoop: Jeg kunne da vel ALDRI ha tvingt han til å få barn! Men selvfølgelig skulle jeg ønske han VILLE.

En hund er uaktuelt, da vi er veldig enige om at vi ikke ønsker det. Og det kunne aldri vært en erstatning for et barn.

TS

Gjest BettyBoop
Skrevet

BettyBoop: Jeg kunne da vel ALDRI ha tvingt han til å få barn! Men selvfølgelig skulle jeg ønske han VILLE.

En hund er uaktuelt, da vi er veldig enige om at vi ikke ønsker det. Og det kunne aldri vært en erstatning for et barn.

TS

jeg sa ikke at det var en erstatning. Jeezes, men du hadde iallefall fått noe å ha omsorg for, om ikke på samme måte. Jeg syns du skal være takknemlig for de barna du har. Tenk på de som er ufrivillig barnløse og ikke kan få noen hæ?
Skrevet

Herrejemini. Kan du ikke gjøre som uhorvelig mange andre, glemme pillen? Går ikke det så finnes det nok av villige donorer.

Skrevet

Hvorfor så usaklige i svarene deres ? Jeg ER takknemlig for de jeg har, herregud! Men man kan vel for pokker ønske seg fler. Ja jeg synes synd på de som ikke kan få barn, for all del. Og veldig glad det ikke gjelder oss. Men kan man ikke ønske seg ting som andre ikke kan få, er det sånn ? Føler vel egentlig at du er ute etter å provosere her, BettBoop.

Jeg kunne aldri ha lurt mannen, jeg er ikke så slem. Jeg vil jo for det første at barnet skal være ønsket av begge to, og jeg vil at han skal ønske seg det like mye som meg.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...