Gå til innhold

jippi nå skal eg få pupper

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest silla

Nå er eg så glad :-) !!,har endli fått penger og time til operasjon. den 22 mars skal det skje!! off er litt nervøs og da, men gleder mg og..har en liten B nå og skal fylle i 330 eller350.hvor mye har dere fyllt i ? Er det noen andre her inne som snart skal under kniven ?eller har vert som kan komme md noen støttene ord? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var under kniven for 6 måneder siden! Hadde en A cup, la inn 250 ml, og har nå B/C! KJEMPEFORNØYD! :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet dere at ca 70 prosent lekker innen 10 år?

og at ca 95 prosent etter 20 år? og at det er helt jævlig å legge inn ny protese,inn i gammelt arrvev, som dere bør gjøre 3 ganger i livet vis dere begynner i 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og lykke til med oprasjon. Jeg ville selv aldri gjort noe sånn, men om du ønsker det ønsker jeg deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Silla.

Jeg har akkurat bestilt time i slutten av april på fornebuklinikken!!! (vil gjøre det etter påske, siden jeg er mye i aktivitet i den tiden)

Har str A nå, og ønsker en str C.

Gleder meg veldig og det føles litt rart å vite at nå skal jeg virkelig gjøre det! Tenker liksom på om jeg virkelig skal gjøre det. Men jeg vet at jeg vil, og jeg kommer nok til å bli kjempe fornøyd!

Ang lekkasje sier klinikken at de ikke har hatt lekasjer siden begynnelsen av 90-tallet etter at proteseveggen ble gjort tykkere og sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvar

Lykke til :)

Det er nok sikkert vondt - men når man er kommet over det så er det vel absolutt verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Håper du blir fornøyd.

Hilsen en som har A-cup og er kjempe fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusur: Når i april?

Hvem var du på konsultasjon hos? Hvor mye skal du legge inn?

Under eller over brystmuskelen?

Må bare høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cyndi!

Jeg har fått time den 27 april. Kirurgen da blir dr. Wessel-Holst.

Ettersom jeg bor langt unna så jeg hadde konsultasjon per telefon, så jeg fikk ikke snakket noe med kirurgen om hvor mye han synes vi skal legge inn.(hadde konsultasjon med dr. Dillerud, men han er borte den 27.04) Så det blir jo en slags konultasjon ekstra når jeg kommer dit på operasjonsdagen da vi skal bestemme det. Jeg ser for meg rundt 300 , vil i allefall ha en str c !!! Etter hva jeg har lest om plassering av implantatet, vil jeg legge den over muskelen.

Enn du da? Tenker du å operere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne G. (30)

Jeg har også snakket med Dillerud på Fornebu...jeg vurderer å få meg c-cup (er liten B), men si meg: (Håper kun dere med silikoninnlegg svarer, for dere kan jo svaret på mine spørsmål)!

*Hva er forskjellen på å legge det under eller over brystmusklene da?

*Er det sant, at innleggene som finnes nå aldri lekker og at man aldri behøver å skifte dem ut- behøver bare 1 operasjon i løpet av livet?

* Dere som allerede har gjort dette, merker man at det " er noe rart i kroppen" når dere ligger, løper, står, går, hopper osv.? Eller blir ALT som før?

* Kjennes brystene rare ut når dere tar på dem i ettertid? Jeg mener..kan gutta kjenne at dette ikke er deres egne pupper/ikke er ekte?

* Hva med arrene? Når dere ligger i sengen og har tatt av BH'en, og gutten ser deg naken....hva da med arrene, blir ikke det litt turn-off da?

HÅPER NOEN MED SILIKONINNLEGG VIL SVARE HER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt mine silikon pupper en liten stund, men kan jo svare på noen spørsmål.

Å legge silikonet over brystmuskelen er en mye lettere operasjon enn å legge det under. Har du litt pupper fra før av foretrekker kirurgene her i landet å legge det over muskelen, men er du helt flat legger de det under muskelen slik at det ikke ser skikkelig unaturlig ut. Det som er bakdelen med å legge det over muskelen er at det kan skjule deler av brystet ditt under en mammografi undersøkelse, så man må være nøye med å undersøke brystet på egen hånd etter kuler og slikt.

Det er ingen garanti for at bryst protesene varer livet ut! Jeg tror man blir anbefalt å skifte dem ut etter 10 til 15 år, så vær forberedt på å gjennomgå en ny operasjon(eller flere). Når det er sagt, så kjenner jeg en kvinne som har hatt silikon proteser i 25 år, diet 3 barn, og ikke har hatt noen problemer.

I begynnelsen kjente jeg godt at jeg hadde "noe" i brystene, men nå begynner jeg å bli vant til det. Tenker ikke så mye på det lenger.

Du bør tenke det godt om før du gjør en slik operasjon, er dette noe du virkelig trenger? Jeg synes det virker som altfor mange tar så lett på dette med silikon i brystene, husk at det er veldig slitsomt for kroppen både fysisk og psykisk.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna
Jeg har også snakket med Dillerud på Fornebu...jeg vurderer å få meg c-cup (er liten B), men si meg: (Håper kun dere med silikoninnlegg svarer, for dere kan jo svaret på mine spørsmål)!

*Hva er forskjellen på å legge det under eller over brystmusklene da? Det er et større inngrep å legge de under - og det er mer smerter i ettertid.

*Er det sant, at innleggene som finnes nå aldri lekker og at man aldri behøver å skifte dem ut- behøver bare 1 operasjon i løpet av livet?  jeg vet ikke. Tror man må regne med å skifte et par ganger :-?

* Dere som allerede har gjort dette, merker man at det " er noe rart i kroppen" når dere ligger, løper, står, går, hopper osv.? Eller blir ALT som før?  Jeg merket det mer før. Nå er de en del av meg. Om jeg ligger på magen så kjenner jeg at det er to puter eller noe inni der. Men det går fint an å sove på magen med hodepute.

* Kjennes brystene rare ut når dere tar på dem i ettertid? Jeg mener..kan gutta kjenne at dette ikke er deres egne pupper/ikke er ekte? Det varierer. Noen kan nok kjenne det - andre ikke. Og noen bryster er hardere enn andre. Kommer an på hvor store brystene var (fett, kjærtler og sånn)  Dette blir liggende utenpå innlegget og avgjør om det er mykt eller ikke.

* Hva med arrene? Når dere ligger i sengen og har tatt av BH'en, og gutten ser deg naken....hva da med arrene, blir ikke det litt turn-off da? Arrene bleker. De er røde den første tiden. Noen gutter ser det sikkert andre ikke. Kommer an på plasseringen også. Mine viser mest om jeg ahr hatt stram spilebh på meg som har irritert.

HÅPER NOEN MED SILIKONINNLEGG VIL SVARE HER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...