Gå til innhold

Levering i bhg og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk barn nr 2 sist uke, og nå er tiden kommet for at jeg må levere eldste på 2,5 år i bhg om morgenen.

Jeg synes det er fryktelig tungvindt å få bagen ut av vogna, med stormtrekk og regntrekk og hvet ikke hva, for så å prøve å manøvrere en tung bag m/baby, en vimsete 2 åring og sekk med tøy o.l inn døra, og inn er der ikke noe greit sted å sette fra seg babyen heller...

Er det fullstendig galskap å la han ligge igjen i vogna utenfor bhg??

Bor i Oslo, så det er liksom ikke snakk om en trygg liten bygd....

Også lurer jeg på om folk ville reagert veldig på det??

Hva gjør dere andre som må ha med babyen på henting/levering i bhg???

Anonym poster: d031d5e787af4da039d35776fff4d5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæretøy. For man lar ikke en baby ligge igjen ubevoktet utenfor noe som helst sted.

Anonym poster: bec5096dde3f33f18735251eb1656744

• Liker 5
Skrevet

Går det an å kjøre barnevogna inn i barnehagen? F.eks på en rampe ( om de har) og sette den i gangen?

Skrevet

Bæresjal eller -slynge. Handsfree for alle smarte mødre ;)

Dropp vogna og ha begge hendene fri til å hjelpe det eldste barnet.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Jeg kjører vognen forran vinduet til avdelingen til snuppa jeg, så ser jeg den mens jeg levere henne.

Eller hva med å ta med hele vognen inn? Enten ved å trille opp en rampe, eller humpe opp trappen..

Bæretøy er for meg helt uaktuelt når jeg leverer, for jeg pleier å gå en tur etterpå, også lar jeg baby sove i vognen når vi kommer hjem.

Endret av Magdalene
Skrevet

Hva med å ta babyen på armen og bære babyen uten bag. Mens du holder 2,5 åringen i hånda.

Da har du styring på begge to samtidig, ting går raskere og kan bevege deg friere.

Skrevet

Er det fullstendig galskap å la han ligge igjen i vogna utenfor bhg??

Bor i Oslo, så det er liksom ikke snakk om en trygg liten bygd....

Også lurer jeg på om folk ville reagert veldig på det??

Jeg ser dette støtt og stadig, og vi bor i Oslo. Ingen som reagerer på det :)

Riktignok er det ikke rett ut i gata, men "normalen" hos oss er at våkne babyer er med inn, og de som ligger i vogna og sover, får sove videre.

Anonym poster: c4b5d537807295a2136137f5bce00e24

• Liker 1
Skrevet

TS

Takk for svar.

Bæretøy er uaktuelt nå som vinteren kommer! Er livredd for å skli og falle med babyen på magen! Og det er det stoor fare for med den umåkte, ikke strødde veien opp til bhg...

Gangen i bhg er så smal at det er så vidt jeg kommer inn med bagen, den må jeg "bære foran meg"

Er han våken er det klart at jeg kan ta han på armen, men som regel har han sovnet før vi kommer fram, og jeg har også planer om å gå en tur etter levering når jeg først har kommet meg ut....

Hmm får tenke litt mer på det her, og kjenne på om jeg tørr å gå fra han....

Anonym poster: d031d5e787af4da039d35776fff4d5c7

Skrevet

Hvor sover de som går i barnehagen da? De ligger vel i vogner, utendørs, men innenfor barnehagens område? Jeg går ut i fra at det er et sted der de ansatte har god kontroll på vogner og barn, og at du trygt kan sette fra deg vogna der. :) Når jeg ser for meg alle de barnehagene jeg har jobbet i, så er det ikke en av dem som jeg ikke ville satt fra meg en barnevogn utenfor. Men det er vanskelig da vi ikke vet hvordan det ser ut hos dere.

Skrevet

Jeg satte vogna utenfor ytterdøra, gikk helt fint det. Ofte kom en av de ansatte springende og ville se på de mens jeg var inne i garderoben med den eldste.

Å få vogna inn i barnehagen kunne jeg glemme. En tvillingvogn gjennom en smal gang full av regntøy...

Jeg tenker at om man ikke tør la vogna stå utenfor døra til barnehagen i 5 minutter så ville jeg aldri plassert et eldre barn der i flere timer.

• Liker 4
Skrevet

Bæretøy. For man lar ikke en baby ligge igjen ubevoktet utenfor noe som helst sted.

Anonym poster: bec5096dde3f33f18735251eb1656744

Selvsagt gjør man det, avhengig av sted. Her vi bor hadde vel folk bare ledd om jeg var så hysterisk at jeg tok med baby inn for å levere storebror.

Skrevet

Utenfor bhg vår er det uteområde med gjerde rundt. Der leker barn, og der setter jeg fra meg vogn med sovende baby. Bor i by. Har gjerne babycall med meg inn så jeg hører om han våkner. Bæretøy er pes, helt umulig å kle på/av det største barnet, klarer ikke bøye meg nok da.

Skrevet

Nå har ikke nr. to kommet enda, men jeg kommer nok til å la vogna stå rett utenfor døra til avdelingen og i verste fall ha med babycall inn. Eller bære og heller gå hjem og putte babyen i vogna etterpå :) Noen dager blir vi nok også å kjøre, da tar jeg med bilstolen inn.

Anonym poster: 879320ff52dcd7701b3d63a6c6444fe1

Skrevet

Hva med å bruke bilen til bhg? Å gå tur etterpå.

Skrevet

Når jeg skal levere/hente storebror her i huset bærer jeg lillebror i mei tai de dagene vi kjører. Altså fra bilen og inn. Nå er han for tung til å bli båret i bilstolen.

Barnehagen vår er inngjerdet, så hvis lillebror sover i vogna når vi triller får han ligge der i noen minutter mens jeg kler av/på storebror. Er han våken blir han med inn og får ligge på gulvet på et teppe.

Hvis du ikke tør/har muligheten til å la barnet ditt ligge i vogna utenfor barnehagen må du jo bare vekke h*n og ta h*n med inn. Da er jo bæretøy kjekt syns jeg. :-) Soving kan gjøres etterpå på tur.

Skrevet

Jeg prøver å time duppene til babyen slik at det passer med levering i bhg.

Men hvis det ikke funker, må han bare vekkes og heller trilles i søvn igjen etterpå.

Anonym poster: 39e2813f4ecb46f73f5729c9be1b808d

Skrevet

Må jo kan gå Ann å sette vognen på utsiden om du har mulighet til å se vogne. Evt om det er på inngjerdet område.

Gjest gurimalla
Skrevet

Småtten sovnet nesten alltid i vogna på veg til bhg, så han fikk ligge i vogna mens jeg var med storesøster inn. Vogna ble plassert utenfor ytterdøra, men på inngjerdet område, det var veldig ofte flere småsøsken som sov der...

Dette var i Oslo og jeg var ikke bekymret over sikkerhetn, det var noe helt annet enn å sette fra seg vogna utenfor butikken.

Skrevet

Når nr to kommer her så kommer jeg til å sette vogna utfor og eventuelt ha med babycall inn. Kommer nok ikke til å levere så mye, det får far ta seg av :)

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok ikke til å levere så mye, det får far ta seg av :)

Enig. Greit at mor er i permisjon og har "fri", men det må da være greiere at den som skal ut av huset uansett leverer enn at man må drasse med seg en liten baby med alt stresset det medfører for både mor og barn? :klo:

Jeg skjønner at det ikke alltid er mulig altså, avhengig av hvor og hvordan far jobber, men jeg kan ikke skjønne at det alltid er mor som må levere som det høres ut her.

Anonym poster: 022076f0fad8ae508b73929578eaedb8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...