Gå til innhold

Singel + mann + egen jobb + bor på landet = ikke akuelle å bli sammen med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er mann som har alt dette her som står i overskriften.

Jeg er:

- singel (har hatt kun kjærst i livet)

- mann i midt i 30åra

- har diabetes

- har etablert egen bedrift (som jeg holder på med. og har som jobb/hobby)

- bor på landet (kommer fra gård)

- er snill og hjelpsom mot medmennesker og famile (tar var på de en liker)

- har klare regler på hva som er god folkeskikk/etiske normer - vil helst være sammen med folk som har de samme verdiene som en selv har

Er disse mannfolka ikke noe ha?

Hvorfor?

Er de ikke akuelle som noen kjæreste?

Hva skulle en gjøre for at slik persom som meg skulle få intresse hos dere damer?

Er denne typen menn en rase som ikke er av intresse for noen? Og hvorfor?

Debatten settes nå i gang.

Anonym poster: d66136c5a87ceb5af4f7f115c17707f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er mann som har alt dette her som står i overskriften.

Jeg er:

- singel (har hatt kun kjærst i livet)

- mann i midt i 30åra

- har diabetes

- har etablert egen bedrift (som jeg holder på med. og har som jobb/hobby)

- bor på landet (kommer fra gård)

- er snill og hjelpsom mot medmennesker og famile (tar var på de en liker)

- har klare regler på hva som er god folkeskikk/etiske normer - vil helst være sammen med folk som har de samme verdiene som en selv har

Er disse mannfolka ikke noe ha?

Hvorfor?

Er de ikke akuelle som noen kjæreste?

Hva skulle en gjøre for at slik persom som meg skulle få intresse hos dere damer?

Er denne typen menn en rase som ikke er av intresse for noen? Og hvorfor?

Debatten settes nå i gang.

Dette er ikke noe som hadde sendt meg i motsatt retning i allefall..

Men det jeg håper å få vite mer om er hva som ligger i "god folkeskikk/etiske normer" for deg? Hvilke verdier har du klare regler på?

• Liker 4
Gjest tarandus
Skrevet

Hvorfor skulle ikke slike menn "være noe å ha"? Jeg ser ingen grunn til det, iallefall.. Det finnes noen for alle.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

For meg er det ikke spesielt aktuelt å flytte ut på landet igjen, så for meg hadde det vært relativt uaktuelt med en som har tatt over en gård. Bortsett fra det er vel ofte det største problemet med å bo på landet at det finnes færre av det andre kjønn å velge mellom.

Skrevet

Joda - all of the above kunne ha funket for meg. Men så er det dette udefinerbare, da, som gjør at jeg ikke faller alikevel.

Men jeg tror ikke det har noe med at du er mann, singel med gård og folkeskikk, altså.

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke noe som hadde sendt meg i motsatt retning i allefall..

Men det jeg håper å få vite mer om er hva som ligger i "god folkeskikk/etiske normer" for deg? Hvilke verdier har du klare regler på?

TS her:

Klare regler med etikk og normer mener jeg sundt folkevett. Kort og godt skikk og bruk i tillegg til å kunne oppføre seg når en er blandt andre mennesker.

Skrevet

Joda - all of the above kunne ha funket for meg. Men så er det dette udefinerbare, da, som gjør at jeg ikke faller alikevel.

Men jeg tror ikke det har noe med at du er mann, singel med gård og folkeskikk, altså.

TS:

Hva har det med da å gjøre?

Skrevet

Du høres jo ut som drømmemannen min TS :)

Anonym poster: beb7d220ee2c700e13f6bf89a6564d0f

Skrevet

Du kan ikke slenge ut en generell beskrivelse av deg selv og så spørre oss hvorfor du ikke får deg dame. På papiret ser du ut som en helt vanlig, grei mann, men vi aner jo ikke hvordan du er i praksis. Kanskje du har eldgamle holdninger mot kvinner, kanskje liker du ikke barn, kanskje har du tretten katter som får sove i sengen din.. Det vet jo ikke vi!

• Liker 8
Skrevet

En slik mann hadde jeg ikke umiddelbart takket nei til, for å si det sånn. Det største minuset ut fra den lille viten jeg får om deg i dette innlegget, er at det blir litt vel mange års forskjell mellom oss. Om man "klaffer" vet man imidlertid ikke før man har møttes noen ganger, og selv om alle de andre forholdene ligger til rette kan det hende at personkjemien rett og slett ikke stemmer. Det motsatte kan også være tilfelle, hvor personkjemien er til stede, men man rett og ikke går overens på lang sikt pga. mer grunnleggende forskjeller, f.eks. ift. verdier og livssyn.

Ser ikke helt at det at du er diabetiker skulle ha noe å si? :klo: Jeg elsker å lage mat (nå har jeg jo jobbet noen år i bransjen og litt sånn da, så jeg er vel litt inhabil), så det skulle virkelig ikke vært noe problem, dersom det er dét du er redd for.

Og som med alle andre ting kommer det jo også litt an på hva slags krav og forventninger du selv har til en eventuell partner? Når du f.eks. nevner dette med verdiene dine, kan du komme med et mer spesifikt eksempel? Altså, er du f.eks. abortmotstander og anti-alkohol? Vi vet ikke om så mye om dybden din basert på startinnlegget, og overflaten er liksom ikke så mye verdt når den står der helt alene :)

• Liker 1
Skrevet

Dette blir litt som de som slenger ut megafoninnlegg på Møteplassen hvor de klager over at "tydeligvis er ingen ute etter et seriøst forhold her inne".

Det handler ikke om hva du er ute etter, eller hva du har/eier/jobber med osv. Det hander om at noen finner deg attraktiv som partner. Den totalpakka som så mange snakker om har null betydning hvis ingen finner deg attraktiv.

Det er mange kvinner/jenter der ute som ønsker å finne seg en som bor på landet, som har jobb, som er mann, men hvis du ikke vekker noe i disse damene så hjelper det ikke noe som helst. Hvordan du oppfører deg, hvordan du ser ut og hvilke verdier du har betyr mer enn materalistiske goder og en god pakkeløsning.

• Liker 4
Skrevet

TS:

Hva har det med da å gjøre?

At det er en personlighet som ikke matcher min. Det går ikke på det ytre, men på deg som person. Og det er det vanskelig å finne ut av med lista du presenterte i åpningsinnlegget.

• Liker 2
Skrevet

Har du diabetes type 1 eller 2? Er du overvektig?

Anonym poster: d3a0436830b64be70cfe5351fe327001

• Liker 1
Skrevet

For å være djevelens advokat :lur:

-Hvor stor grad påvirker diabetesen deg? Er det medfødt eller har livsstilen din skyld?

-Du sier du driver bedrift. Går bedriften økonomisk rundt? Har du faktisk greie på hvor mye jobb det er å være selvstendig næringsdrivende? Eller er du som eksmannen til venninnen min og kjører en bedrift konkurs annet hvert år mens du forventer at venner og familie brødfør deg?

-Du sier du tar vare på familien din. Er du kanskje for knyttet til moren din? Hvor opptatt av familien din er du? Det går an å være for opptatt av familien også.

-Hva slags verdier har du? Skal kvinner stå barbeint gravide på kjøkkenet? Er det du mener med gammeldagse verdier?

Anonym poster: 4de52ffcedbe30367f3f14040fad6119

• Liker 3
Skrevet

Tja, for min del ville du for det første vært alt for ung for meg, og for det annet ville nok bosted "på landet" stoppet meg. Dels er jeg ganske mye asfaltmenneske og dels er jobben min lite forenlig med å bo på landet. (Kommer riktignok litt an på hvor "på landet" det er snakk om.) Det hadde vært uaktuelt for meg å slutte i jobben jeg er kvalifisert for.

Skrevet (endret)

Når noen i det hele tatt bruker ordet "verdier" for å beskrive seg selv, så blinker det en varsellampe hos meg.

Det er nesten alltid menn men utgamle holdninger som bruker det ordet.

Endret av Alice123
  • Liker 5
Skrevet

...en annen ting jeg følte når jeg leste åpningsinnlegget er en litt dårlig skjult aggressivitet - at det er alle andre som har skyld i at jeg er singel, på en måte.

Men det er mulig jeg er forutinntatt etter noen år med nettdebatter :)

• Liker 5
Skrevet

Du høres jo ut som drømmemannen min TS :)

Anonym poster: beb7d220ee2c700e13f6bf89a6564d0f

Det er godt at noen mener det :-)

Skrevet

Når noen i det hele tatt bruker ordet "verdier" for å beskrive seg selv, så blinker det en varsellampe hos meg.

Det er nesten alltid menn men utgamle holdninger som bruker det ordet.

...en annen ting jeg følte når jeg leste åpningsinnlegget er en litt dårlig skjult aggressivitet - at det er alle andre som har skyld i at jeg er singel, på en måte.

Men det er mulig jeg er forutinntatt etter noen år med nettdebatter :)

Veldig enig i dette.

• Liker 1
Skrevet

TS her:

Klare regler med etikk og normer mener jeg sundt folkevett. Kort og godt skikk og bruk i tillegg til å kunne oppføre seg når en er blandt andre mennesker.

Man skulle kanskje tro at sunt folkevett og god skikk og bruk var forklaring god nok...helt til jeg husker at vi er på KG nå og da er ikke alt så selvfølgelig enkelt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...