Gå til innhold

Kan arbeidsgiver forandre stillingen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ei jente som nå jobber som 50% våken nattevakt i kommunen. Snakket nettop med min sjef, der han spurte meg (og de andre nattevaktene) om hva vi tenkte om å forandre stillingen til hvilende nattevakt. Ingen av oss var selvfølgelig spesielt interessert i det, og strengt tatt er det så mange ting som veier i mot. Stadig ting som skjer, elendig inneklima (hadde aldri fått sove), og ikke minst at man tross alt har regninger å betale, og dersom det hadde blitt hvilende nattevakt halvert lønnen min.

Finner svært lite om dette på nett, men noen som har opplevd det samme, eller vet noe om reglene rundt det?

Tusen takk for eventuelle svar! Er dritnervøs, og tenker hele tiden at jeg mister lønnen min og må si opp jobben (som jeg trives så godt i). Skummelt når man har regninger, gjeld og lån å betale på.

Anonym poster: e37c6c31906da2ce0dd88fe84a37100c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må i såfall bli ved endringsoppsigelse.

Anonym poster: c0207fbf753ee5f849f7c52aa60461ac

Takk. Det virker ikke så lett dersom arbeidstaker ikke synes det høres ut som noen god ide.. Da kan jeg slappe av litt, for en stund. At kommunene må kutte er vel uansett noe vi må venne oss til i velferdsstatens og verdens "rikeste" lands nedskjæringer. :)

Anonym poster: e37c6c31906da2ce0dd88fe84a37100c

• Liker 1
Skrevet

At kommunene må kutte er vel uansett noe vi må venne oss til i velferdsstatens og verdens "rikeste" lands nedskjæringer. :)

Der kom den, ja!

Vi er verdens rikeste land, og de jobbene vi har i dette andet er luksus sammenlignet med andre stillinger på global basis.

Hadde du bare spart deg for den kommentaren der kunne jeg risikert å svart deg på hovedinnlegget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...