Too-Tikki Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Jepp, jeg har begynt å hekle igjen. Og denne gangen vil jeg prøve meg på en oppskrift. Men første hinder er jo at jeg overhode ikke aner hvordan type garn jeg skal kjøpe :O Hvis jeg skal prøve meg på dette evighetsprosjektet. Hvordan garntype og hvor kan jeg få kjøpt det i omtrent de fargene som er illustrert? Dette står om garntype: Double Knitting (DK) yarn is recommended. Thicker yarns would make the afghan very big and heavy. Thinner yarns would work well but create a smaller afghan. ...men det hjelper lite når jeg ikke vet hva duble knitting yarn er hehe. Noen som kan hjelpe en forvirra nybegynner?
Knitcat Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Smart fra Sandnes har det fleste garnbutikker
Øydis Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 DK garn er garn som har en strikkefasthet på 22 masker per 10 cm. Gå i en garnbutikk og se på banderolen på garnet for å finne ut hvilken strikkefasthet det har. Flott teppe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå