Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Dere som har vært på KG lenge, og dere som gjerne er ny her: Merker dere at det skader dere? Oppdaget KG i 2008. Etter 1år merket jeg at stemmene deres (de mange negative) hang seg fast i meg og at jeg begynte å bry meg mer om hva andre mente om meg hele tiden, mer enn før. Dette måtte jeg selvsagt riste av meg, noe jeg etterhvert klarte å håndtere med å la være å lese visse tråder med varselstegn o.l. De to siste årene har jeg vært innom KG i noen få dager i strekk, periodevis, for så å få nok. Hver gang jeg er tilbake etter en lang periode så merker jeg at det har en positiv effekt, jeg merker at jeg blir i stand til å sette mer pris på folk på gata. Så kommer jeg hit igjen. Den samme kjeftinga, de samme spørsmålene om doruller og hvordan en tisser riktig på dass, den samme regla om forhold, status, kvinner, menn, unger, kritikk, "hva synes du om de som gjør ditt og datt" hvor en ofte ser at folk prøver å sverte hverandre. Være bedre kjærester, sverte kroppen til det motsatte kjønn eller en annen kropp. Menn som er ute etter å fortelle oss at kjærestene våre er hjernevasket som liker oss. "Hva synes du om blå øyne vs brune, lave vs høye, stor penis vs liten, små pupper vs store," Det er helt klart at KG har flere positive sjeler enn nevnt..De som gir KG en smak av oppturer innimellom. Men trygdekontoret på NRK gir mye mer pga oppsnakk og mening. En diskuterer de viktige tingene der på en moden måte hvor folk har en verdi uansett side.Nå ser jeg at noe nytt har kommet: Likes på facebook og facebooktråder. Den var ny gett. Så begynner jeg å lure hva resten tenker der ute. Det kan da ikke bare være meg som tenker dette. Som tar seg laaange pauser for å komme seg vekk i fra KG, rett og slett. Og som kommer tilbake med friskere holdning og tenker sine tanker..... Har KG gjort deg usikker? Mer lei? Mer usikker på folk? Mer dømmende? Mer trangsynt? Ser at mange som er ny kommer inn som et friskt pust. Ofte veldig rettferdige og med sunne gode holdninger. Så blir man mer negativ etterhvert. Man skal ta hverandre på alt med nebb og klør. Eller er KG bare positivt for deg? Merker at det er vanskelig å skrive dette helt objektivt men håper det er noen som skjønner hva jeg tenker på.
Gjest X-1 Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 (endret) KG har ikkje hatt noen innvirkning på meg Eg tar ikkje til meg det negative og lar ikkje hva andre, fremmede meiner dra meg ned Endret 5. november 2012 av X-1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Folk med dårlig selvtillit og dårlig selvfølelse kan gå i en sur felle her inne. Nå tenker jeg ikke på de som spør om råd. Men vis de begynner og leser tråder her inne. Gikk selv i felle, og trodde faktisk at jeg hadde en ræva samboer for å si det mildt. Anonym poster: ec7f50c5c547bd67ec63487724cf12f7 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Jeg har oppdaget at folk er på samme måte her som ellers i livet. Kalde, kjølige, egosentriske, ufine, tråkker på folks følelser for å finne egen glede i det når andre såres, noen få hyggelige tilbakemeldinger. Anonym poster: 1b28b6e02103c7c1a58a11febf92b186 3
Gjest Chloè Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Jeg prøver å skille KG og verden utenfor KG. Jeg trodde virkelig ikke at det var så mange mennesker der ute med såpass sterke meninger om ting de ikke har noe med, ting som egentlig ikke betyr noe, det at annenhver mann er utro,menn som har kone og baby tar med seg ONS hjem,folk som hater at folk elsker ditten og datten, det at det ennå finnes jenter som ikke har innsett at man kan bli gravid hvis du ikke har brukt beskyttelse,samme med de som hopper av i svingen å ler av det-helt til de går på en smell, det at så mange folk er naive,de fleste som er i et forhold er i et dårlig et,alle gutter mener visst at jenter som har ons er horer,en svarte til å med en jomfru som vurderte å få pulevenn at hun var en hore. Unnskyld meg, men jeg hadde virkelig trodd dere menn var bedre enn dette, men dere har knust det bilde fullstendig. Hvertfall når jeg aldri har møtt sånne meninger "der ute". Dere skjuler meningene og problemene deres godt, for på facebook osv osv er alt flott. Du har perfekt mann,perfekte barn,perfekt samboer,perfekt familie,perfekt økonomi, perfekt jobb,perfekte venninner. Så kommer man inn på KG å det eneste du ser er problemer og negativitet
Gjest Tigress Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Eg har først og fremst lært at kjærasten min er utruleg heldig som har ei dame som ikkje er heilt sprø.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 Eg har først og fremst lært at kjærasten min er utruleg heldig som har ei dame som ikkje er heilt sprø. Jeg dro den på en annen måte. Og trodde egentlig at jeg hadde ei dårlig dame. Råd og tips er fint her inne. Men leser man mye om. hvor mye sex, hvor romantisk, hvor blid, hvor mye tid bruker du på samboern din feks. Kan man gå i ei stygg felle her inne. Anonym poster: ec7f50c5c547bd67ec63487724cf12f7
Gjest tarandus Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Ikke hatt noen annen innvirkning på meg enn at jeg fant samboeren min her. Så egentlig har vel dette forbanna forumet forandret livet mitt - til det bedre 3
Envy Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 KG påvirker meg sånn ca nøyaktig 0. Det er et sted det er kjekt å henvende seg til om man lurer på noe, man kan evt få flere synsvinkler på ting, men jeg mener fremdeles det jeg mente i utgangspunktet etter å ha lest her, bare kanskje fått nyansert synet på ting litt ved å se hva andre mener. Sånn ellers er det ren underholdning. 2
Gjest Lurifix Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Påvirker ikke meg i det hele tatt. Det er internett. Det er ment for lulz. 3
SkiZy Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 hva har du i kjøleskapet, lommeboka, sminkepungen, kjærlighetslivet, venninnegjengen, utdanning, i hodet, hvordan en dusjer, hvordan en suger, hvordan en skriver, hvordan en tålker, hvordan sko som funker/ikke funker, hvordan du facebooker, twittrer, snakker med mamman din og hvordan man blir kjørt på tjukka og kan glemme den store drømmen om å gifte seg med noe annet enn iskremboksen på rema 3
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Kan si hva jeg som mann mener etter å ha søkt hit etter et vondt samlivsbrudd. Tenkte tiden etter at jeg måtte finne ut hva jeg har gjort feil og ikke bare hva hun gjorde feil. Tenkte dette forumet skulle få meg til å forstå kvinner og forhold bedre. Nå er jeg bare oppgitt og skadd. Jeg kan tydeligvis glemme ny kjæreste om ikke jeg er mer enn 20 cm nedentil, rik og ellers helt feilfri. Det som svir mest er at jeg tror dette forumet kan ha inspirert henne. Hun oppga mange grunner og formuleringer for å slå opp som stadig går igjen her.
Papirbit Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 jeg er en person med mange meninger,tanker og følelser og i lengden blir det slitsomt hvis jeg skal fortelle alle mine venner hva jeg tenker om alt .Det jeg syns er positivt med KG er at jeg ofte blir spurt om hvordan jeg hadde reagert i følgende situasjon, jeg liker å gi andre råd og tips og jeg syns det er koselig når jeg greier å komme med et ok svar til dem. Men så er det litt negativt og,og jeg har tatt meg i å tenke ganske flere negative tanker enn vanlig,som jeg fort visker bort.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Folk med dårlig selvtillit og dårlig selvfølelse kan gå i en sur felle her inne. Nå tenker jeg ikke på de som spør om råd. Men vis de begynner og leser tråder her inne. Gikk selv i felle, og trodde faktisk at jeg hadde en ræva samboer for å si det mildt. Anonym poster: ec7f50c5c547bd67ec63487724cf12f7 LOL, samme her. en svarte til å med en jomfru som vurderte å få pulevenn at hun var en hore. Du må ha forstått at Rskre og en del andre her er troll. Du virker i hvertfall som en av de oppegående brukerne på KG. Anonym poster: dec1faea356e234bbe35dcda238ff714
Gjest Uanonymbruker Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Kg påvirker meg ikke negativt i det hele tatt. Tar til meg råd og tips, spesielt fra brukere jeg liker, og resten flyr inn og så ut av ørene. Men alle disse kjipe KGmenneskene finnes i den virkelige verdenen, og har de samme meningene som her inne, tenker fæle ting om deg ut ifra hvordan du ser ut, hva du går med og hvordan du oppfører deg. Du blir dømt nord og ned her, og det blir du i det stille irl også. 1
Gjest Chloè Skrevet 5. november 2012 #16 Skrevet 5. november 2012 Du må ha forstått at Rskre og en del andre her er troll. Du virker i hvertfall som en av de oppegående brukerne på KG. Anonym poster: dec1faea356e234bbe35dcda238ff714 Jeg har nesten mest lyst til å tro at han snakker sant, enn at det finnes folk med såpass fritidsproblemer at de må finne opp en karakter på KG. En av de oppegående? Vel, tusen takk! Det håper jeg å, selv om jeg i nesten hvert innlegg opplever at folk påpeker at kallenavnet mitt passer meg godt, satser på at det sier mer om dem enn meg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #17 Skrevet 5. november 2012 Jeg tar lange pauser fra kg fordi det er slitsomt her inne. Mange brukere som ødelegger og oppfører seg max uhøflig her. Er virkelig så mange opptatt av veldig overfladiske, selvsentrerte ting? Akkurat de gruppene der ødelegger forumet. Anonym poster: cbe88cbc76ad6dc57bf9941aa76096b6
skreppamedleppa Skrevet 5. november 2012 #18 Skrevet 5. november 2012 (endret) For å si et slik, jeg er glad jeg ikke leste kg når jeg var 16. Jo det er nok noen få tråder hvor jeg kan ta meg selv i å bli usikker på meg selv, men jeg lander heldigvis på bakken igjen med så og si det samme. Men det er jo klart at når noen skildrer slik jeg ser ut og mener at det ser kjempe ekkelt og stygt ut og at ingen i verden kan mene at slik jeg ser ut er fint, så tar jeg meg nok i å tenke at "jaja, jeg får lage meg et fort i stuen og boltre igjen stue døren, det er ingen som er glad i meg" Det er et ganske rufsete klima her til tider, enten det gjelder kropp eller andre ting i livene våre så må en forsvare hvorfor en ser ut som en ser ut, og lever som en lever og angrep ser ut til å være beste forsvar. Men selv om jeg kan bli oppgitt der og da så lander jeg alltid på jorden igjen. Jeg vet at jeg duger, at jeg har et godt liv, jeg trenger ikke forsvare meg selv for det. På kg er det mange typer sjeler, du har alt ifra skogstroll som har krøpet frem fra hulen sin for å låne internett, du har dypsindige sjeler og grunne fordomsfulle sjeler, gode herlige sjeler og noen rare underfundige. Jeg blir underholdt av tullingene her inne, og fra de brukerne jeg liker tar jeg med meg råd og tips på veien. Jeg trenger ikke kg for å vite at kjæresten er fantastisk, men når jeg leser enkeltes menn sine rare tanker om kvinner og deres holdninger så er det ikke til å komme fra at jeg synes han blir litt extra kjekk, han vinner nok litt sjarm på vegne av enkeltes menn idioti på kg. Endret 5. november 2012 av skreppamedleppa 3
AnneBonny Skrevet 5. november 2012 #19 Skrevet 5. november 2012 (endret) Har tatt meg selv i å tenke at det ikke kan være noe sunt å henge for mye her inne, er glad jeg ikke "våkste opp" her. Jeg som person er nødt til å styre unna innimellom. Med kvinneguidens negativitet og analysering så hender det at jeg tenker at hodet må bli kuttet av kroppen? Man skal kunne si hva man mener, men man burde ofte (ikke bare av og til) holde tanker for seg selv og vurdere om man har noen mening eller noe godt å komme med før man faktisk sender det ut i cyber. Når en altfor stor mengde begynner å bli kjedelig negative så blir det til et miljø. Og det er ikke noe annet enn et usosialt miljø å vankes/sette seg inn i. Det er nok av tid til å synse og snoke i sexlivet til naboen når vi havner på gamlehjem! Endret 5. november 2012 av AnneBonny
Gjest Petita Skrevet 5. november 2012 #20 Skrevet 5. november 2012 Det er her menneskenes sanne natur kommer frem :-) Vi er alle kaldblodige mordere av selvtillit og selvfølelse. Neida, viktig at en ikke tar alt som blir skrevet her altfor bokstavelig. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå