AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 De siste to, tre årene (driver på med en mastergradutdanning) har jeg grunnet motivasjonsproblemer, depresjon osv ikke greid å studere 100%. Dvs jeg har hoppet av emner/strøket på eksamen. Noen semestere jeg har kun tatt 5 studiepoeng... Hvor vanlig er dette? Kommer en fremtidig arbeidsgiver til å bli veldig skeptisk når vedkommede ser vitnemålet mitt? Anonym poster: 629960b78c258ed518037418e28798a3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Nei, du får bare være ærlig om det. Det er ikke bare perfekte mennesker som aldri har blitt påvirket av noe som helst i livet, med A i snitt som stiller til jobbintervju. Arbeidsgivere rundt om i landet har nok hørt om litt av hvert. Kjenner flere som hadde et år eller to der de slet med motivasjonen og gjennomføringen, eller ikke møtte opp til enkelte eksamener pga eksamensangst, kyssesyken, kjærlighetssorg osv. Folk bruker forskjellig tid på utdanningen sin. Husk at 5 år bare er normert tid på mastergraden, dette står også på universitetets sider. Men i det virkelige bruker noen 5 år, andre 6 år, noen 7 år osv. Andre igjen bytter kanskje studie flere ganger før de finner "det rette", og andre må ta en pause og jobbe litt før de tar fatt på bøkene igjen. Noen får til og med barn under studiene og må avbryte en stund. Ting skjer. Hva er det du utdanner deg som? Bare vær åpen om at her slet du en del med motivasjonen, men du kom deg gjennom og fullførte til slutt, og nå er du klar for å jobbe i stedet for å ha tunge eksamensperioder. Det jeg tenker mest på i forhold til at du kun tar 5 sp noen semestre er lånekassen som slutter å gi stipend og lån dersom du havner 60 poeng bak. Pass på dette bare. Lykke til Anonym poster: d11aa6201d7b19a41b53619b52a6c4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå