Gå til innhold

Når begynner MENNS biologiske klokke å tikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på når menns biologiske klokke begynner å tikke? Når får dere lyst på barn (uavhengig av om dere er i et forhold eller ikke)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel individuelt i forhold til lysten til å få barn. Min har aldri tikket, og jeg tviler på at den noen gang vil tikke, siden jeg ikke har spesielt lyst på barn selv.

Rent biologisk så er det vel ikke noe lurt å få barn noe særlig senere enn 40, både med tanke på komplikasjoner som kan oppstå og at man blir for "gammel" som far. Ikke veldig gammel, men jeg tror ikke det er noe fett å være pensjonist når sønnen/datteren din knapt nok er ferdig på videregående.

Anonym poster: 0dc6216e6b97bb1d41d7f29f63b19dbb

Skrevet

Den starter når de er ferdig med utdanning.

Anonym poster: 06b9c1237c08bb22db5eb666b3a57607

• Liker 1
Skrevet

Når dama blir desperat nok og de ikke vil miste henne

Anonym poster: f9277aa6d3d628d56e557ec67e27e937

• Liker 5
Skrevet

Hehe... så da går de altså med på å få barn for å ikke miste dama? Ergo et komprimiss, du blir hos meg så gir jeg deg barn? Menn er morsomme dyr :-p

Skrevet

Jeg er tredve og jeg kjenner jeg er litt misunnelig på vennene mine som enten venter barn eller allerede har barn. Når jeg ser foreldre som er ute og sykler eller går tur med ungene sine kjenner jeg at jeg også har lyst på. Men jeg har ikke engang kjæreste eller utsikter til en kjæreste, så hva skal man gjøre?

Anonym poster: 635465a893cfb61ad9df4d3bdeecb191

• Liker 4
Skrevet

Jeg bare lurer på når menns biologiske klokke begynner å tikke? Når får dere lyst på barn (uavhengig av om dere er i et forhold eller ikke)?

Når dama insisterer.

Skrevet

Jepp. Du har skjønt det ;) hehe

Skrevet (endret)

Med den rette damen er jeg klar for barn og hele pakka så fort jeg er ferdig med studiene.

Kone og barn har jeg fryktelig lyst på.

Endret av Pene sko...
  • Liker 3
Skrevet

Min BEGYNNER å tikke når jeg fyller 40. Men jeg har registrert at hos andre hankjønn begynner den langt tidligere.

:)

• Liker 1
Skrevet

vi har ingen biologisk klokke sånn som dere, vi kan fortsette å lage barn så lenge vi lever, derfor er det opp til hver enkelt mann når han har lyst på barn, men som det er nevnt over her, så vil de færreste ha barn før de er ferdig med utdanning i det minste fordi man ønsker å ha en jobb med fast inntekt. Mange av oss vil ikke ha barn i 20-årene, det er kjekt med litt ungkarsliv før man låser seg fast i familielivet.

Anonym poster: b267dabfb9955ce2bd7acc6739797120

• Liker 1
Skrevet

Menn har også en biologisk klokke, selv om den er mer diffus en kvinners.

Fruktbarhet hos menn reduseres ofte fra midten av 30-årene:

http://www.klikk.no/helse/article281180.ece

Dessuten er mange norske menn overvektige og lever usunt. Dette kan også (som hos kvinner) bidra til å nedsette fruktbarheten.

Anonym poster: c5387f3532f9f85337f78334ea8a44d6

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Menns biologiske klokke tikker ikke i forhold til barn, den tikker i forhold til sex. Begynner ved 14-15 års alderen og slutter omtrent når hjertet stopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...