Aviale Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Hei! Jeg skal prøve å bestige Kilimanjaro om litt over et par måneder, og trenger derfor noe å ha vannet i den siste natta. Da går man i 5-6 timer, og siden det kan være rundt 10-15 minusgrader mesteparten av tida, må jeg ha noe å oppbevare vann i sånn at det ikke fryser. Jeg har sett på forskjellige Camelbak-drikkesekker av den rimelige typen, men jeg er veldig usikker på om de får plass innenfor jakka jeg har, siden jeg bør ha 3-4 lag under den og jakka ikke er så stor. Det beste hadde altså vært om jeg fant en drikkeflaske/drikkeblære (water bladder) som er godt nok isolert til at jeg bare kan ha det i sekken uten at det fryser. Noen som vet om en slik isolert drikkeflaske/drikkeblære? Er en fordel om det er rimelig eller kan bestilles billig fra utlandet
EliseK Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Har ingen forslag til spesifikke camelbacks, men har et tips: Blås luft inn i slangen når du er ferdig med å drikke av den. Da hindrer du at slangen fryser igjen i hvert fall :-)
Aviale Skrevet 10. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2012 Takker for tips! Hadde hørt om dette før, men trodde det var for at det ikke skulle bli vakuum i den. Når det kan hindre at slangen fryser er det jo veldig viktig Jeg har sett litt på Camelbak 2012 StoAway og syns denne virker best til mitt bruk. Noen som vet om denne tåler 10-15 minus i 5-6 timer uten å fryse vannet? Har spurt Camelbak og Jentesport, men ikke fått noe svar enda.
EliseK Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Bare å vente litt til så sender de nok svar tilbake. Store firmaer bruker ofte lengre tid på å svare. Har de ikke svart innen en uke, ville jeg nok ringt dem om jeg var deg :-)
Aviale Skrevet 13. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2012 Fikk svar fra jentesport.no, og det ser ut til at dette er et bra alternativ til en ganske rimelig penge Endte dog opp med å bestille fra utlandet, siden det var 1/3 av prisen - og for en fattig student som meg er dette alfa og omega
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå