Gå til innhold

Drikkeflaske/"blære" som hindrer at vannet fryser ved -15 grader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal prøve å bestige Kilimanjaro om litt over et par måneder, og trenger derfor noe å ha vannet i den siste natta. Da går man i 5-6 timer, og siden det kan være rundt 10-15 minusgrader mesteparten av tida, må jeg ha noe å oppbevare vann i sånn at det ikke fryser.

Jeg har sett på forskjellige Camelbak-drikkesekker av den rimelige typen, men jeg er veldig usikker på om de får plass innenfor jakka jeg har, siden jeg bør ha 3-4 lag under den og jakka ikke er så stor.

Det beste hadde altså vært om jeg fant en drikkeflaske/drikkeblære (water bladder) som er godt nok isolert til at jeg bare kan ha det i sekken uten at det fryser.

Noen som vet om en slik isolert drikkeflaske/drikkeblære? Er en fordel om det er rimelig eller kan bestilles billig fra utlandet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen forslag til spesifikke camelbacks, men har et tips: Blås luft inn i slangen når du er ferdig med å drikke av den. Da hindrer du at slangen fryser igjen i hvert fall :-)

Skrevet

Takker for tips! Hadde hørt om dette før, men trodde det var for at det ikke skulle bli vakuum i den. Når det kan hindre at slangen fryser er det jo veldig viktig :)

Jeg har sett litt på Camelbak 2012 StoAway og syns denne virker best til mitt bruk. Noen som vet om denne tåler 10-15 minus i 5-6 timer uten å fryse vannet? Har spurt Camelbak og Jentesport, men ikke fått noe svar enda.

Skrevet

Bare å vente litt til så sender de nok svar tilbake. Store firmaer bruker ofte lengre tid på å svare. Har de ikke svart innen en uke, ville jeg nok ringt dem om jeg var deg :-)

Skrevet

Fikk svar fra jentesport.no, og det ser ut til at dette er et bra alternativ til en ganske rimelig penge :) Endte dog opp med å bestille fra utlandet, siden det var 1/3 av prisen - og for en fattig student som meg er dette alfa og omega ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...