Gå til innhold

en av mine beste venninner har ligget med broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg trenger virkelig råd! Jeg skal gå rett på sak og det meste står egentlig i overskriften.. Tingen er at en av de jeg anser som min beste venninne har rotet med broren min i helgen. Jeg og min venninne har kjent hverandre i ca 12 år og nå er vi 24. Broren min er et par år eldre enn meg. Venninnen min er singel og har vært det i mange år. Samme med min bror. De har begge ganske likt syn på jenter/gutter, og sier selv at de ikke vil ha kjæreste og ikke kan få følelser for noen... Jeg kaller de heretter "Klara" og "Bernt".

For en tid tilbake reiste jeg og Klara for å besøke Bernt som bor i en annen by. Vi hadde det veldig gøy, men det ene kvelden vi var ute kom plutselig Bernt og spurte hva jeg ville si hvis han kysset Klara. Jeg sa jeg syns det var litt kleint. Han fortsatte å mase så til slutt gav jeg etter. De sov sammen den natten men ikke noe mer. Dagen etter reiste vi hjem. Noen uker senere var "Klara" og jeg ute, og hun sa at hun ikke kunne slutte å tenke på "Bernt". Jeg ble helt lamslått, og fikk med en gang en dårlig følelse. Etter dette begynte hun å oppføre seg merkelig mot meg. Litt sur, og tok ikke kontakt like ofte som før. Den ene gangen vi var ute klikket det helt for henne. Hun klasket til meg i ansiktet uten grunn og sa at jeg var altfor full og burde gå hjem for hun hadde hørt at vaktene planla å kaste meg ut.. Jeg hadde akkurat kommet og drukket to øl.. Så da ble jeg sint og gikk. Tenkte etterpå at hun sikkert bare var full, og forventet meg en unnskyldning dagen etter, men den kom ei.. Vi har vært sammen en par ganger etter dette men jeg kjenner at forholdet vårt er ikke det samme lengre. Jeg har tatt kontakt flere ganger uten å få respons..

Så er vi kommet til helgen hvor insidensen skjedde. "Bernt" var på besøk, og for første gang på flere uker tar "Klara" kontakt og vil finne på noe. Jeg sa som sant var at han var her og at vi hadde planer. Så hørte jeg ikke noe før lørdag kveld hvor hun ville ha oss ut. Vi hadde vært ute fredagen og jeg var sliten og kastet inn håndkle halv ett, så jeg sa vi var på vei hjem. Nevnte ikke at "Bernt" reiste på byen.... Dagen etter våkner jeg og "Bernt" har ikke kommet hjem. Klokken blir ti og jeg går ut for å handle da jeg møter han på vei hjem. Først ville han ikke si hvor han hadde vært, men til slutt innrømmet han at han hadde sovet hos "Klara".. Han påstår at det ikke har skjedd noe men det tror jeg ikke på. Han sa at "Klara" var veldig redd for at jeg skulle finne det ut for da trodde hun at jeg ikke ville være venninnen hennes lengre... hadde hun sagt. Det er absolutt ikke tilfelle, jeg føler jeg har stilt opp såpass mye for henne at hun burde vite bedre... Men likevel så velger hun å ta den risikoen...

Resten av den dagen følte jeg meg helt jævlig, rett og slett. Jeg føler at venninnen min har null respekt for meg, og kun bruker meg når det gagner henne.. Jeg er rett og slett såret, og skuffet over begge to. Vanligvis tror jeg ikke jeg ville syns det var noe problem, men i og med at de har gjort det bak min rygg, og planla å ikke si noe... Pluss oppførselen hennes den siste tiden... Jeg kjenner det virkelig KOKER inni meg. I natt drømte jeg at jeg skjeftet henne huden full... Vi som har vært så close tidligere, så har hun ikke "baller" til å ringe å snakke med meg en gang.Føler jeg har svelget noen kameler i det siste , men nå vet jeg ikke om jeg klarer det mer.. Føles som de alle sammen er i full retur...

Så Er det noen her ute som har noen råd å komme med? Er jeg helt "ute" som reagerer som jeg gjør? Er det en venninnes "rett" å oppføre seg sånn? Føler at med mitt indre opprør har litt vanskeligheter med å tenke klart.. Vil jo prøve å være "fair"...

Anonym poster: 06a19e17d9c90795230301163ce34881

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal ønske din venninne og din bror lykke til og være glad på deres vegne.

Kan forstå at de vil holde det litt for seg selv til å begynne med - er ikke det helt normalt? Det er ikke alle som utbasunerer sånn til gud og hvermann.

Og du har da ingenting med hvem din venninne og din bror ligger med?

• Liker 22
Skrevet

Først må du finne ut av hva som er mest sårende for deg; at hun har hatt sex med broren din, eller måten hun har oppført seg på generelt?

Altså; dersom de har følelser for hverandre og hun hadde oppført seg som før mot deg og ikke latt dette affisere deres venneforhold; hadde det vært lettere for deg, eller føler du uansett at det er et svik?

Anonym poster: c710b75cc7f8676b74a0df3b24aecabb

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har det seg slik at du her kjenner på litt 'eierskap' i forhold til din venninne ?

Jeg leser det du skriver som om du nærmest er redd for å 'miste' din venninne til din bror.

• Liker 4
Skrevet

Vil bare påpeke at det var fint du ga personene navn så det var enklere å følge med i den kompliserte historien ;)

Skrevet

Kanskje broren din ligner litt på deg, fysisk og/eller mentalt?

Den perfekte mann for venninna di er den som ligner mest på deg, og det er kanskje broren din?

Du forstår sikkert hva slags folk din venninne trives best med, og om hun gifter seg med broren din, så vil du faktisk samtidig kunne feriere med både din bror og din beste venninne. Det er jo en vinn-vinn situasjon!

• Liker 2
Skrevet

Hun har kanskje tatt avstand fra deg fordi hun vet du stritter imot han og henne? Samme skjedde med meg. Fikk følelser for min søsters kompis, og hun ble kjempe sinna. Så vi var nødt til å treffes bak hennes rygg. Det funket greit til hun en dag fant ut av det og eksplosjonen vi hadde ventet på kom. Det var skjellsord og forbanning, smelling med dører og trussler.

Takk og pris for hennes samboer som fikk henne roet ned... Lang historie kort, hun er ikke lenger sammen med sin samboer, men jeg og kompisen hennes er lykkelig gift på sjette året.

Hvorfor vil du ikke at de skal være sammen? Er du sjalu på en av dem? Det er ingen skam å være sjalu i det hele tatt, du må bare være ærlig med deg selv. De er tydeligvis ganske forgapt i hverandre. Jeg foreslår du setter deg litt i tenkeboksen, finner ut hvorfor du er så sint på de (det at de har gått bak din rygg er fordi du har vært sint på de, enkelt og greit. Hadde du ikke vært sint kunne de vært ærlige)

Når du har funnet ut hvorfor du ikke liker at de er ilag, så ringer du til din venninde og er 100% ærlig med henne. Fortell hvorfor du har følt det slik du har, og be henne om unnskyldning. For ja, jeg føler det er du som har vært stygg her og skremt de bak din rygg. Du står i veien for de ved å stille deg negativt til at de treffes, men hvorfor?

• Liker 2
Gjest Hundejenta
Skrevet (endret)

.

Endret av Hundejenta
Skrevet

På hvilken måte har hun vært en dårlig venn for deg i det siste? Noe info vi ikke har fått her?

Utifra det jeg kan lese her, tør ikke venninna di være åpen om henne og broren din fordi du reagerer som du gjør. Derfor går de bak ryggen din. Du har ikke eierskap til noen av de, og burde igrunn være glad på deres vegne.

• Liker 6
Gjest Hundejenta
Skrevet (endret)

.

Endret av Hundejenta
Gjest Hundejenta
Skrevet (endret)

.

Endret av Hundejenta
Gjest Hundejenta
Skrevet (endret)

.

Endret av Hundejenta
Skrevet

Hmm.. Jeg har vel forsåvidt ikke det. Men kan ikke noe for at jeg syns det er litt rart..:/ Grunnen til at jeg er såret er vel mest pga måten hun har vært mot meg den siste tiden..

Men da ligger det jo ikke i det at hun ligger med din bror. Jeg tenker at hun kanskje er veldig usikker på forholdet mellom deg, broren din og henne, og at hun heller har gått i angrepsposisjon. Ta en prat med henne :)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skriver du med AnonymBruker først, men svarer med din egen bruker?

Skrevet

Men mest sannsynlig er nok hele denne situasjonen misforstått. Ta en prat med din venninne og din bror, helst før forholdet mellom dere ryker..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe i mot dem sammen egentlig, men det at hun har vært det jeg mener er en dårlig venninne den siste tiden gjør at jeg føler det som et stort svik at hun ønsker å gå bak min rygg på denne måten... :/ Så ja, hadde ting vært som før mellom oss hadde jeg nok syns det var helt ok! Jeg unner jo dem begge å finne seg noen egentlig :)

De vil vel ha litt privatliv i denne fasen? Det er vel ikke naturlig å dele alt, noe vil man ha for seg selv til det er mer avklart. Særlig når du så tydelig har vist at du er negativ til at de blir et par.

• Liker 1
Skrevet

De vil vel ha litt privatliv i denne fasen? Det er vel ikke naturlig å dele alt, noe vil man ha for seg selv til det er mer avklart. Særlig når du så tydelig har vist at du er negativ til at de blir et par.

Vist tydelig at jeg er negativ til det? Nøyaktig hva annet enn å skrive her har jeg gjort? Har faktisk ikke sagt et pipp fra eller til, og har til nå holdt hodet kaldt, noe jeg har planer om å fortsette med.. Som sagt er dette følelser jeg har holdt for meg selv og som jeg trenger å få utløp for et sted. Da ble det her:P

• Liker 1
Skrevet

Jeg er da i en slik situasjon som du beskriver, bare at det er jeg som er venninnen som ligger med broren... Og søstra hans (venninna mi) vet om det. Hun er ikke spesielt sur eller noe, men vil f.eks. ikke at vi skal overnatte sammen hos henne lenger (etter at hun fant det ut). Nå er det ikke spesielt ofte at vi befinner oss i den situasjonen, så det gjør jo ikke noe egentlig.

Hun har forresten blitt enda mere positiv siste tiden og "gleder" seg til å bli tante en gang i tiden og barna hennes ønsker seg søskenbarn :-)

Siden vi ikke er ordentlig kjærester ennå, så får vi håpe hun, barna hennes (og jeg, som også ønsker meg barn) får ønsket oppfyllt!

-Kate-

Anonym poster: 069cb08abe8ac08ebf6450be3ee19bf6

Skrevet

Jeg er da i en slik situasjon som du beskriver, bare at det er jeg som er venninnen som ligger med broren... Og søstra hans (venninna mi) vet om det. Hun er ikke spesielt sur eller noe, men vil f.eks. ikke at vi skal overnatte sammen hos henne lenger (etter at hun fant det ut). Nå er det ikke spesielt ofte at vi befinner oss i den situasjonen, så det gjør jo ikke noe egentlig.

Hun har forresten blitt enda mere positiv siste tiden og "gleder" seg til å bli tante en gang i tiden og barna hennes ønsker seg søskenbarn :-)

Siden vi ikke er ordentlig kjærester ennå, så får vi håpe hun, barna hennes (og jeg, som også ønsker meg barn) får ønsket oppfyllt!

-Kate-

Anonym poster: 069cb08abe8ac08ebf6450be3ee19bf6

Godt å høre at det finnes solskinnshistorier :) Kan jo hende det ender godt her også, men det er altfor tidlig å si hva som skjer videre. Jeg har på en måte funnet ut at jeg er mest lei meg fordi hun har vært så fraværende mot meg den siste tiden, for så å ligge med broren min, og egentlig ikke det faktum at de har ligget sammen. Hvis du skjønner:) Jeg er åpen for å tilgi men skjønner jo at vi burde ta en prat om det som ligger bakenfor.. Tror jeg fremstilte meg litt mer "monster" enn det jeg egentlig er:p

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal ønske din venninne og din bror lykke til og være glad på deres vegne.

Kan forstå at de vil holde det litt for seg selv til å begynne med - er ikke det helt normalt? Det er ikke alle som utbasunerer sånn til gud og hvermann.

Og du har da ingenting med hvem din venninne og din bror ligger med?

Nei jeg har vel ikke det i vanlige tilfeller. Men det er ikke til å legge under en stol at det er BROREN min, og at jeg kjenner dem begge såpass godt! Og hvis det var meg tror jeg at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk løs på broren til min venninne. Men ser jo at flertallet her ikke ser helt problemet i det. Men da har de vel heller ikke erfart det samme selv. Hadde det vært hvem som helst andre så skulle jeg ikke sagt noe... Har ikke reagert på denne måten med noen andre hun har ligget med, for og si det slik:p

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...