Gå til innhold

Hjelp! Snurredingsen i oppvaskmaskinen har falt ned, ødelagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi flyttet inn i leiligheten her stod det en gammel Electrolux oppvaskmaskin her. Etter det jeg har klart å finne så er det modell ESF 660, men jeg aner ikke hvor gammel den er.

Uansett. Da jeg skulle sette den på i dag så jeg plutselig at den greia som henger i overkurven og snurrer rundt (den sprøyter vel vann eller noe sånt?) hadde falt ned og det lå to plastdingser ved siden av den som nesten ser knekt ut eller noe sånt.

Hva gjør jeg nå? Er det noen som har peiling på dette? For jeg er (som dere sikket skjønner) helt grønn på dette!

Anonym poster: 8120a46a6a7e155cfb2a6e1000b56c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakter noen som fikser hvitevarer eller kanskje mest sannsynlig: kjøper en nye maskin?

Eller vasker opp for hånd i uoverskuelig fremtid? ;)

Skrevet

Vår detter ned av og til, da er det bare til å klikke den på plass igjen.. Men hvis noe er knekt så går kanskje ikke det :/

Anonym poster: 12f49971b89860f045f88129ff713846

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg føler meg ganske så sikker på at du får kjøpt ny spylearm som løs reservedel :)

Dek kan være rimeligere å kjøpe den på nettet.

Gjør et søk og se hva du finner. Hvis det er slik jeg nå tror så bytter du den enkelt selv med tilhørende pakninger :)

Skrevet

Spylearm, det er det det heter ja. Tusen takk!

Skrevet

Og da jeg visste hva jeg lette etter, fant jeg reservedeler på nettet. Tusen, tusen takk!

• Liker 1
Skrevet

Da sitter vi her og venter på oppdatering når armen kommer i posten og du har montert den.

Lykke til. :)

Skrevet

Ha! Jeg ble så frustrert over tanken på ikke å ha oppvaskmaskin på lenge at jeg bestemte meg for å se om ikke jeg kunne tvinge sammen delene allikevel. Litt frustrasjon og en hel haug med ord jeg ikke visste at jeg kunne senere satt plutselig spylearmen der den skulle igjen! :hoppendeglad:

Men, nå vet jeg hvordan jeg kan finne reservedeler, om den skulle bestemme seg for å krangle igjen. For det er ikke tvil om at den plastikken har sett langt bedre dager...

• Liker 3
Skrevet

Et meget godt bevis på at en vokser som menneske, på litt motgang - gratulerer! ;)

Skrevet

Spylearmene er jo til å ta av, de skal jo renses med jevne mellomrom!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...