Gå til innhold

Gi meg den riktige motivasjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå godt ut i mitt første studiesemester og merker at det har satt sine spor. Jeg spiser sunt og trener nå 4-5 ganger i uka, men det la seg antakeligvis den første måneden som student, med fadderuke og høyt alkoholinntakt og dagen-der-på-mat..

Tidligere har jeg elsket å trene, rett og slett for min egen del. Jeg har elsket det når jeg har kunnet løpe litt lenger, fortere eller løfte litt tyngere eller bare være i god form. Men i det siste så har det kun vært med fokus på at mageområdet og overarmer må bli mindre. At jeg bør "slanke" meg eller stramme opp! Det gjør jo at jeg aldri føler at det blir bra nok, og blir også så sta på det at jeg ikke merker en evt. endring. Jeg er ikke overvektig eller i nærheten av det, men føler meg bare ikke vel sånn som det er nå.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake den riktige, sunne motivasjonen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet (endret)

Du trenger en kick start. Hva med å trene sammen med noen? Finne en treningspartner er lurt, da pusher man hverandre. :)

Og samtidig trene noe som du syns er gøy! Det hjelper ikke å trene om man gruer seg til å gå ut. Det hjelper lite etter mine egne erfaringer.

Har selv funnet noe jeg syns er kjempegøy, og hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok dabbet av for lenge siden jeg også.

Endret av Håhinglå
Skrevet

Jeg er nå godt ut i mitt første studiesemester og merker at det har satt sine spor. Jeg spiser sunt og trener nå 4-5 ganger i uka, men det la seg antakeligvis den første måneden som student, med fadderuke og høyt alkoholinntakt og dagen-der-på-mat..

Tidligere har jeg elsket å trene, rett og slett for min egen del. Jeg har elsket det når jeg har kunnet løpe litt lenger, fortere eller løfte litt tyngere eller bare være i god form. Men i det siste så har det kun vært med fokus på at mageområdet og overarmer må bli mindre. At jeg bør "slanke" meg eller stramme opp! Det gjør jo at jeg aldri føler at det blir bra nok, og blir også så sta på det at jeg ikke merker en evt. endring. Jeg er ikke overvektig eller i nærheten av det, men føler meg bare ikke vel sånn som det er nå.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake den riktige, sunne motivasjonen?

Jeg ville tatt et steg tilbake og fokusert på at du har en frisk sterk kropp og at den skal vare hele livet, og for at den ikke skal lide så skal fokuset være på et godt kosthold og trening som bygger kroppen opp. At trening og dietter der målet er å bli tynn som oftest ender opp med å bryte ned kroppen.

Jeg tenker på hvor takknemlig jeg er som faktisk KAN løpe. Hva hadde jeg gjort om jeg plutselig hadde mistet evnen til å gå? Jeg fokuserer på at jeg skal utnytte at jeg faktisk har en frisk og sterk kropp, for det er ufattelig mange der ute som ville gjort alt bare for å ha en kropp som fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...