Gå til innhold

Info i invitasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva slags informasjon har dere med i invitasjonene??

Er det vanlig å ta med gaveønskene der, og informasjon om transport og eventuelt andre ting, eller sender vi det ut senere til de som har svar at de kommer?

Blir jo enklest og billigst å ta det med i invitasjonen, men er det litt rart å skrive ønskene i invitasjonen??

Hva har dere gjort?

Og forresten, når det gjelder ønsker. Om vi lager en ønskeliste hos Tilbords for eksempel, skriver vi bare at vi har en ønskeliste der da (og skriver opp link eller annen info som trengs for å se listen), eller skriver vi tingene som er på listen og??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi laget oss en Wordpress-blogg hvor vi la ut all sånn praktisk informasjon, og så skrev vi bare adressen til den i invitasjonene. Det fungerte veldig bra :)

Skrevet

Ei venninne av meg hadde laget et informasjonshefte som hun la ved. De skulle gifte seg et helt annet sted så det var informasjon om stedet, hvor langt det var fra forskjellige steder, hotelltilbud, musikkforslag til bilturen, også var det fine bilder av brudeparet inni. Hvis dere har ønskeliste på tilbords ville jeg skrevet linken i invitasjonen. Hvis det er mye info så syns jeg det infohefet var en veldig fin ting!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg tror jeg lager en liten lapp med info om svar på invitasjonen, toastmaster og ønskeliste som jeg legger ved invitasjonen. Angående ønskeliste lager vi sikkert det på tilbords eller lignende og informerer kun om hvordan man kan finne den, ikke alt som er i den.

Men synes det med informasjon på en blogg heller ikke er dumt altså!

Skrevet

Vi bestilte en invitasjons "mappe" fra USA (går sikkert greit å lagde den selv også), hvor vi la med flere ark som transport, adresse, svar frist, toastmaster og link til gaveliste.

Blogg/nettside er også greit, men det ønsket ikke vi :)

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet og jeg laget en invitasjon som var som to A5 sider brettet slik at det ble en liten A5 "hefte" med forside, og den første siden som den formelle invitasjonen. Deretter skrev jeg div annen informasjon på de andre sidene (menyvalg, program for dagen, info om turen og praktisk informasjon).

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet og jeg laget en invitasjon som var som to A5 sider brettet slik at det ble en liten A5 "hefte" med forside, og den første siden som den formelle invitasjonen. Deretter skrev jeg div annen informasjon på de andre sidene (menyvalg, program for dagen, info om turen og praktisk informasjon).

Vi skal også gifte oss i utlandet (til høsten), men har ikke nok detaljer på plass ennå til å gi ut et slikt hefte. Vi tenkte å sende ut et slags save-the-date kort så fort som mulig (selvom de få gjestene det gjelder jo vet datoen, men bare for å gi et livstegn fra oss, på en måte ;) og komme med mer info på en hjemmeside etterhvert. Men kjente jeg ble litt småstressa nå med tanke på at vi kanskje er litt trege..? Når står bryllupet deres, portvinpiken?

Skrevet

Jeg ville syntes det hadde vært veldig pinlig og kleint å legge ved informasjon om gaveønsker ved innbydelsen. Ja, i det hele tatt egentlig. Man ville jo aldri gjort dette i en invitasjon til en annen stor feiring. Kan du ikke henvise til en sentral person i bryllupet for "praktiske opplysninger" eller noe slikt da? Men det er kanskje like dumt, det...

Ei venninne av meg hadde laget et informasjonshefte som hun la ved. De skulle gifte seg et helt annet sted så det var informasjon om stedet, hvor langt det var fra forskjellige steder, hotelltilbud, musikkforslag til bilturen (...)

Musikkforslag til bilturen? Virkelig?

• Liker 3
Skrevet

Ja, sanger som betydde noe for brudeparret og noen sanger som passet veldig bra til stedet man kjørte over for å komme frem. Jeg syns det var litt morsomt, var jo ikke tvang å høre på sangene. Vi hørte på sangene på veien. Eneste som var litt dumt var at vi hadde glemt mobillader så når vi kom frem var vi tom for batteri på telefonen.

Jeg syns også det var litt kjipt å ikke høre sangene igjen i bryllupet da. Det hadde egentlig passet med tanke på at sangene sto i heftet.

Skrevet

Vi skal også gifte oss i utlandet (til høsten), men har ikke nok detaljer på plass ennå til å gi ut et slikt hefte. Vi tenkte å sende ut et slags save-the-date kort så fort som mulig (selvom de få gjestene det gjelder jo vet datoen, men bare for å gi et livstegn fra oss, på en måte ;) og komme med mer info på en hjemmeside etterhvert. Men kjente jeg ble litt småstressa nå med tanke på at vi kanskje er litt trege..? Når står bryllupet deres, portvinpiken?

Vi gifter oss i slutten av denne måneden vi :-)

• Liker 1
Skrevet

Vi gifter oss i slutten av denne måneden vi :-)

Åh, gratulerer så masse :blomst: Så spennende! Ja, da forstår jeg at du er litt mer i rute enn meg. Hihi.

• Liker 1
Skrevet

Åh, gratulerer så masse :blomst: Så spennende! Ja, da forstår jeg at du er litt mer i rute enn meg. Hihi.

Takk, takk :-)

Skrevet

Jeg ville syntes det hadde vært veldig pinlig og kleint å legge ved informasjon om gaveønsker ved innbydelsen. Ja, i det hele tatt egentlig.

Enig i denne. Vi laget ønskeliste hos en kjent butikkjede, men skrev ingenting om det i invitasjonen. En del av gjestene spurte oss på eget initiativ hvor vi hadde ønskeliste hen. Ordet må ha spredd seg mellom gjestene, for vi fikk nesten bare gaver fra listen vår. En sånn liste er jo noe "alle" har.

Som gjest har jeg heller ikke opplevd å få info om ønskeliste i invitasjonene, men vi har selv spurt brudeparet og funnet ut hvor de har liste.

Skrevet

Hei,

Hva slags informasjon har dere med i invitasjonene??

Er det vanlig å ta med gaveønskene der, og informasjon om transport og eventuelt andre ting, eller sender vi det ut senere til de som har svar at de kommer?

Blir jo enklest og billigst å ta det med i invitasjonen, men er det litt rart å skrive ønskene i invitasjonen??

Hva har dere gjort?

Og forresten, når det gjelder ønsker. Om vi lager en ønskeliste hos Tilbords for eksempel, skriver vi bare at vi har en ønskeliste der da (og skriver opp link eller annen info som trengs for å se listen), eller skriver vi tingene som er på listen og??

Vi lagde et instikk til informasjonen der alt som handlet om transport, overnatting, gaveønsker osv ble oppgitt. På den måten ble selve informasjonen ren og enkel med lite tekst, men all nødvendig informasjon var tilgjengelig. Hvis vi hadde registrert ønskeliste et sted, ville vi bare informert om hvor. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

En ting til når det gjelder gaveønsker. Om man informerer om dette skriftlig, enten i invitasjon, ekstra informasjonsvedlegg, eller blogg, hvordan formulerer man seg??

Jeg ønsker ikke å høres kravstor ut... Men vet jo at gaver i et bryllup er den naturligste ting, og blir jo lettere for gjestene om vi har noen ønsker. Men hva sier man liksom?

Noe helt kort og enkelt som:

"Gaveønskeliste: www.tilbords.no (++ info)"

eller noe mer som:

"for de som måtte ønske å gi en gave, har vi en ønskeliste på www.tilbords.no, ellers er blir pengegaver også satt pris på"

?

Føler det blir så feil.... Har lyst til å få sagt at gaver er slett ikke nødvendig, men om du vil så kan du gi dette...

Forslag???

Skrevet

I mindre bryllup - legg ved et ark/hefte i konvolutten med invitasjonen, som opplyser om praktiske ting.

I større bryllup - nettside! Det er genialt. Man kan skrive så mye man vil, inkludert kjørehenvisninger og lengre gavelister. Og det viktigste, man kan oppdatere informasjon underveis, og bruke det til kommunikasjon med gjestene.

Skrevet

I mindre bryllup - legg ved et ark/hefte i konvolutten med invitasjonen, som opplyser om praktiske ting.

I større bryllup - nettside! Det er genialt. Man kan skrive så mye man vil, inkludert kjørehenvisninger og lengre gavelister. Og det viktigste, man kan oppdatere informasjon underveis, og bruke det til kommunikasjon med gjestene.

Hva slags internettside bruker man? Blogg.no eller lignende?

Tar det mye tid å lage enn sånn side?

Skrevet

Hva slags internettside bruker man? Blogg.no eller lignende?

Tar det mye tid å lage enn sånn side?

Vi brukte Worpress.com (da jeg synes den ser mye proffere ut enn blogg.no). Det går kjapt å velge seg et enkelt design og så sette opp ulike sider for gjestene ("slik kommer du deg til Sted", "praktisk informasjon", "ønskeliste", "kontaktinfo" og så videre).

Vi og gjestene våre var veldig fornøyde med den løsningen i hvert fall!

Vi ba om svar på invitasjonen på en mailadresse vi hadde laget oss, og så sendte vi da linken til bloggen som bekreftelse på at svaret var mottatt, i tillegg til at vi vel også hadde nettadressen stående i invitasjonene. Fungerte som en drøm for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...