Gå til innhold

Til dere som er gift, og har barn fra før, og ingen sammen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det økonomisk ift barna? Forloveden min har to barn, jeg ett. Hans barn driver med dyre idretter, og bruker mye penger (tenåringer). Mitt barn er flink til å spare penger, og går på fotball..

Når man gifter seg, så har man som regel felles økonomi, men hvordan gjør man det når man har en situasjon som her?

Er det rimelig at jeg skal dele på disse utgiftene ift hans barn/sporten?

Høres kanskje fryktelig sær ut, men det er snakk om ganske mye penger pr mnd/år.

Hvilken ordning kan man eventuelt ha?

Må legge til at vi ikke skal ha barn sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel økonomisk ansvar for egne barn i utgangspunktet. Men hvis dere som samboere praktiserer felles økonomi, må dere som foreldre i husholdningen avtale de økonomiske rammene for barna. Og så har vel både dine og hans barn en forelder til som skal dele på utgiftene?

Men på ditt spm om du skal dele på utgiftene ift hans barn/sporten? Mitt umiddelbare svar er at han må i alle fall betale for fritidsaktivitetene til egne barn selv.

Skrevet

I dag, setter vi av en lik sum hver mnd, inn på en felleskonto. Disse går til alt, utenom penger til barna, shopping som vesker/smykker, klær/sko, tlf og slike ting.. Jeg bruker også 'mine' penger på noe reiser, der han ikke er med..

Jeg kjenner på det at jeg ikke ønsker å være bundet til og betale på det de driver med. Pr mnd i høysesong koster det nok 2-3000 i mnd. Uten om nytt utstyr og klær..

Og da betaler mor når de er hos henne..

Skrevet

Nei, hvorfor skal du betale noe for hans barn?

Del alt i to av fellesutgifter. I tillegg burde han betale litt mer til mat siden han har flere barn enn deg.

Resten av pengene etter dere har delt på felleskostnader er dine. Hvordan dere velger å disponere de på barna er opp til hver av dere.

Anonym poster: e33cfcbbb88c7ec99d02abaf03a4e961

Skrevet

Det er jo slik vi gjør det i dag. Vi kan fortsette slik selvom vi gifter oss mener dere?

Jeg betaler i dag mat, forsikring og hverdagslige ting for et ekstra barn hver mnd nå, mener dere at far burde ta disse utgiftene? Tror jeg synes det blir litt sært... ;) Har jo valgt dette selv.. Men større utgifter har jeg ikke lyst til å dele på! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...