Gå til innhold

Forlovere har hverandre til bords?

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS her.

I vårt tilfelle er ikke forloverene ukomfertable eller deres partnere med å sitte fra hverandre. Men det ble en litt vanskelig kabal å få til å gå ihop, men nå har jeg ordnet det så alle par får sitte ved siden av hverandre.

Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk vi nettopp i boks bordplasseringen, og det før invitasjonene er sendt ut *ler*

Vi setter alle par sammen bortsett fra forloverne våre, jeg skal ha hans til bord og han skal ha min. Forlovernes partnere blir satt sammen med noen trygge. Ellers sitter alle sammen sammen med sin partner :)

• Liker 1
Skrevet

GIFTE par skal etter skikk og bruk ikke sitte sammen. Andre par kan det.

Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a

Dritt i skikk og bruk.

Dette er 2012 og ikke en episode av Downton Abby hvor mennene først snakker med den til sin venstre side halve middagen for deretter å snu seg å snakke med den til høyre under den andre halvdelen.

Ikke går mennene og tar sigarer for seg selv mens damene blir plassert vekk heller.

Men for all del, om man vil være sikker på at mange mistrives så er splitting veien å gå.

Anonym poster: e58238288ed499a3994e7ab8bdfb2a02

• Liker 6
Skrevet

Jeg og forloveden min var i et bryllup i Sverige og vi ble plasert langt fra hverandre. Jeg kjente bare en som satt litt bortenfor meg, så det var ikke noe gøyt.

Da vi giftet oss passet vi på at alle hadde noen kjente like ved seg, og samtidig blandet hans og min familie. Fikk bare posetive tilbakemeldinger på det. Par satt sammen.

Anonym poster: a07fab132410715d4739af58a4200237

Skrevet

Vi hadde forloverene på midterste bordet i E. De hadde samboren/kjæresten ved siden av seg.

Skrevet

Jeg var i gallabryllup for et par år siden, der etikette var veldig viktig for brudeparet. Jeg kom dit sammen med ektemannen min, og vi kjente stort sett ingen der. Vi ble plassert laaangt fra hverandre, faktisk kunne jeg ikke engang se et kjent ansikt fra der jeg satt.

Men jeg stortrivdes. Satt sammen med en haug galante karer og hadde det alldeles utmerket. Det er noe med hvordan man tar ting tror jeg :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg var i gallabryllup for et par år siden, der etikette var veldig viktig for brudeparet. Jeg kom dit sammen med ektemannen min, og vi kjente stort sett ingen der. Vi ble plassert laaangt fra hverandre, faktisk kunne jeg ikke engang se et kjent ansikt fra der jeg satt.

Men jeg stortrivdes. Satt sammen med en haug galante karer og hadde det alldeles utmerket. Det er noe med hvordan man tar ting tror jeg :)

Det er noe med hvem man er heldig/uheldig og bli plassert med tror jeg ;-)

• Liker 6
Skrevet

he he ja det er det sikkert. jeg stortrivdes, men skjønner godt at en annen jente, kanskje hakket mindre sosial og utadvent enn meg - kanskje ikke hadde syns det var like stas.

men det er da jeg tenker at brudeparet bør kjenne sine gjester. sånn på ordentlig.

• Liker 2
Skrevet

he he ja det er det sikkert. jeg stortrivdes, men skjønner godt at en annen jente, kanskje hakket mindre sosial og utadvent enn meg - kanskje ikke hadde syns det var like stas.

men det er da jeg tenker at brudeparet bør kjenne sine gjester. sånn på ordentlig.

Nå er jeg antaelig vanskelig her, men jeg vil påpeke at det ikke nødvendigvis har å gjøre med om man er utadvent og sosialt anlagt. Det finnes slike som ikke er spesielt interessante eller hyggelige også.

Selv har jeg aldri hatt det minste problemer med å snakke med folk og liker å treffe nye mennesker, men det betyr ikke at alle jeg møter kommer jeg overens med - eller visa versa. Kjemi er stikkordet her. To utadvente kan like gjerne mislike/like hverandre like mye som noen som er sjenerte eller ikke fullt så utadvente.

Ergo, det har ikke så mye med hverken sosial eller utadvent å gjøre i bunn og grunn ;-)

• Liker 1
Skrevet

Joda jeg ser poenget ditt, men min påstand er at de fleste sosialt oppegående folk klarer å konversere seg gjennom en fire timers bryllupsmiddag selvom folk rundt er litt kjedelige, eller kjemien ikke stemmer :)

• Liker 2
Skrevet

Joda jeg ser poenget ditt, men min påstand er at de fleste sosialt oppegående folk klarer å konversere seg gjennom en fire timers bryllupsmiddag selvom folk rundt er litt kjedelige, eller kjemien ikke stemmer :)

Konversere på høflig vis kan man - men det betyr ikke at man har det fantastisk morsomt eller hyggelig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd å sitte ved siden av et par(jeg satt ytterst på bordet)so ikke engang svarte, og jeg er veldig utadvendt. Det ble 4 laaaaaange timer.

Vi setter par sammen og sammen med andre de kjenner, single plasseres sammen med folk de kjenner godt. Vi skal ha runde bord,så på "vårt"bord skal brudepar og forlovere med følge sitte.

Skrevet

Jeg synes absolutt at forlovere bør ligge sammen.

• Liker 1
Skrevet

Uting å splitte par og sette folk sammen med folk de ikke kjenner. Blir en veldig lang middag da.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Nå er jeg antaelig vanskelig her, men jeg vil påpeke at det ikke nødvendigvis har å gjøre med om man er utadvent og sosialt anlagt. Det finnes slike som ikke er spesielt interessante eller hyggelige også.

Selv har jeg aldri hatt det minste problemer med å snakke med folk og liker å treffe nye mennesker, men det betyr ikke at alle jeg møter kommer jeg overens med - eller visa versa. Kjemi er stikkordet her. To utadvente kan like gjerne mislike/like hverandre like mye som noen som er sjenerte eller ikke fullt så utadvente.

Ergo, det har ikke så mye med hverken sosial eller utadvent å gjøre i bunn og grunn ;-)

Dette må jeg bare si meg fullstendig enig i! Har to kvinner i min bekjentskapskrets som begge er svært utadvendte, svært høylytte, svært pratsomme og svært sosiale. Disse to møtte hverandre for første gang for en liten stund tilbake og det var virkelig fullstendig kræsj! Kjemien dem imellom gikk skikkelig i minus rett og slett, og de himlet med øynene over hverandre, sukka og bar seg, hehe. Så jeg er veldig enig i at to (eller fler) personer som er både sosiale og utadvendte overhodet ikke trenger å gå overens - og en tre-fire timers middag kan da være skikkelig nedtur, både for dem selv og de andre som sitter rundt.

• Liker 1
Skrevet

Dette må jeg bare si meg fullstendig enig i! Har to kvinner i min bekjentskapskrets som begge er svært utadvendte, svært høylytte, svært pratsomme og svært sosiale. Disse to møtte hverandre for første gang for en liten stund tilbake og det var virkelig fullstendig kræsj! Kjemien dem imellom gikk skikkelig i minus rett og slett, og de himlet med øynene over hverandre, sukka og bar seg, hehe. Så jeg er veldig enig i at to (eller fler) personer som er både sosiale og utadvendte overhodet ikke trenger å gå overens - og en tre-fire timers middag kan da være skikkelig nedtur, både for dem selv og de andre som sitter rundt.

Problemet deres var at de hadde samme "rolle" i sosiale sammenhenger og dermed ikke takler folk som er likens. For da vet de ikke hvordan de skal te seg.

• Liker 1
Skrevet

I vårt bryllup visste jeg at forloverne våre ikke hadde stort til felles, og jeg satte dem i steden sammen med noen de garantert ville ha det hyggelig med.

Skrevet

Vi hadde forloverne vis a vis hverandre, hun med sin kjæreste, han var enslig og hadde ei kusine til bords, om jeg ikke tar feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...