AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Hvor mange av dere ordnet bordplasseringen sånn at forloverene hadde hverandre til bords? Jeg synes bordplasseringen er vanskelig, og lurer på om jeg skal plassere forloverene ved siden av hverandre og splitte de fra sine samboere eller om de kan sitte på hver sin side av langbordet med sine respektive partnere. Det er litt språlige utfordringer også siden hans forlover og samboer er amerikanske og ikke alle gjestene er like komfertable med å snakke engelsk. Hvor viktig er det med denne plasseringen? Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Par skal ikke sitte sammen uansett. Anonym poster: 41137daf36d85606c521c97383d53d44
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Par skal ikke sitte sammen uansett. Anonym poster: 41137daf36d85606c521c97383d53d44 GIFTE par skal etter skikk og bruk ikke sitte sammen. Andre par kan det. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a
LukaFrost Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Man kan plassere folk sånn som man vil. Jeg synes det er en uting å splitte par. Vi kommer ikke til å gjøre det når den dagen kommer. 8
C-Pow Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Hvorfor splitte par? Det har jeg aldri sett i et bryllup før. Vi skal ikke splitte par, ser virkelig ingen grunn til å gjøre det. Man vil jo at gjestene skal kose seg, og de fleste vil jo ønske å sitte ved siden av sin partner. Et bryllup skal jo ikke være en bli kjent fest for gjestene, det viktigste er at folk har det gøy og koser seg, da blir det god stemning. Har ikke tenkt så mye enda på hvor vi skal plassere forlovere, men skal plassere de sammen med sine samboere, og der det er naturlig å plassere dem, uavhengig av at de er forlovere. På langbordet med oss, så tenker vi å ha foreldre og eventuelt besteforeldre på sidene. 5
Gjest 2013 bryllup Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Vi kommer til å ha E-bord, med denne plasseringen på hovedbordet: mor til brud - far til brud - brud - brudgom - mor til brudgom - far til brudgom (jeg er klar over at det ikke er slik skikk og bruk er, men det er slik det pleier å være her jeg bor) Dersom vi ender opp med fire "armer" sitter forloverene våre på hver sin arm (min forlover på armen nærmest meg og hans forlover nærmest han). Men dersom vi har kun tre "armer" blir det at forloverene har øverste plass på armer (altså nærmest oss) overforhverandre, med sine partnere ved siden. Gjør det som du føler er mest naturlig. Angående engelsken, er din forlover og hennes partner ukomfortable med å snakke engelsk?
Petalouda Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 forlovere skal i utgangspunktet ha hverandre til bords, og så skal deres partnere igjen ha hverandre. vi gjør det ikke sånn fordi våre forlovere overhodet ikke kjenner hverandre, dessuten er det veldig stor aldersforskjell mellom dem. Det er også sånn at forlovernes partnere stort sett kunn kjenner sin partner og oss brudepar, og vi ønsker at disse også skal få en god kveld 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #8 Skrevet 5. november 2012 Man kan plassere folk sånn som man vil. Jeg synes det er en uting å splitte par. Vi kommer ikke til å gjøre det når den dagen kommer. Hvorfor splitte par? Det har jeg aldri sett i et bryllup før. Vi skal ikke splitte par, ser virkelig ingen grunn til å gjøre det. Man vil jo at gjestene skal kose seg, og de fleste vil jo ønske å sitte ved siden av sin partner. Et bryllup skal jo ikke være en bli kjent fest for gjestene, det viktigste er at folk har det gøy og koser seg, da blir det god stemning. Amen, og Amen. Splitting er en uting. Og å plassere folk sammen som ikke engang forstår hverandres språk? Det kan man trygt droppe. Anonym poster: cc6d304ffacf861e59c4397c661156f0 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 TS her. Ja min forlover og hennes partner har ikke noe problem med å snakke engelsk, så derfor kan de ha hverandre til bords uten problemer. Vi skal på ingen måte splitte par så det var derfor jeg lurte på dette med forloverene og hvor viktig det er at de har hverandre til bords. Det er enklere hvis de har det for da kan de sitte ovenfor hverandre med hver sin partner og det passer bra mht hensyn til språket og ellers bordplasseringen. Det blir litt mer kronglete hvis jeg skal sette de (forloverene) med å ha hverandre til bords. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 TS her. Ja min forlover og hennes partner har ikke noe problem med å snakke engelsk, så derfor kan de ha hverandre til bords uten problemer. Vi skal på ingen måte splitte par så det var derfor jeg lurte på dette med forloverene og hvor viktig det er at de har hverandre til bords. Det er enklere hvis de har det for da kan de sitte ovenfor hverandre med hver sin partner og det passer bra mht hensyn til språket og ellers bordplasseringen. Det blir litt mer kronglete hvis jeg skal sette de (forloverene) med å ha hverandre til bords. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a Det viktigste er at gjestene dine får en fin kveld. Bare plasser dem med partnerne siden, du Anonym poster: cc6d304ffacf861e59c4397c661156f0 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Det viktigste er at gjestene dine får en fin kveld. Bare plasser dem med partnerne siden, du Anonym poster: cc6d304ffacf861e59c4397c661156f0 Jeg mente selvsagt med partnerne sine. Anonym poster: cc6d304ffacf861e59c4397c661156f0
Gjest Doh Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Vi hadde min forlover + mannen ved siden av mine foreldre og mannens forlover + kone (min søster forøvrig) ved siden av hans nærmeste familie. Splittet ingen par Eller jo, splittet mamma og mannen hennes og pappa og kjæresten hans siden vi ikke kunne ha alle ved hovedbordet.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 GIFTE par skal etter skikk og bruk ikke sitte sammen. Andre par kan det. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a Etter skikk og bruk er det bare forlovede par som skal sitte sammen. Gifte par og kjærestepar skal splittes. Anonym poster: f898256107b2c28c98e05b1bf0dbd19c 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Etter skikk og bruk er det bare forlovede par som skal sitte sammen. Gifte par og kjærestepar skal splittes. Anonym poster: f898256107b2c28c98e05b1bf0dbd19c Ja det står forskjellig på ulike steder og i forskjellige bøker om dette. Fra gammelt av var man jo heller ikke samboere uten å være gift - så det er en liten nøtt å knekke dette med å følge veldig gamle tradisjoner i 2012... Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a 1
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Siden mannens forlover hadde kjæreste satt de to sammen og så satt min forlover tvers over bordet for dem og hadde vel min svoger til bords tror jeg (vi hadde en E hvor de da satt på midterste utstikker og vi på midten av langsiden). Splittet ingen par og det virket folk veldig fornøyde med.
Ella1981 Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Jeg hører det dere sier om tradisjoner med det å splitte par, men denne tradisjonen liker jeg ikke. Det er greit nok at bryllupet er for å feire brudeparet men jeg syns man bør legge opp til at SAMTLIGE gjester også har det best mulig. Det er ikke alle som synes det er noe hyggelig å bli splittet fra partneren sin - gift eller ikke. Nei, takke seg til at man kan ta egne beslutninger basert på hva man føler er best for alle 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Jeg hører det dere sier om tradisjoner med det å splitte par, men denne tradisjonen liker jeg ikke. Det er greit nok at bryllupet er for å feire brudeparet men jeg syns man bør legge opp til at SAMTLIGE gjester også har det best mulig. Det er ikke alle som synes det er noe hyggelig å bli splittet fra partneren sin - gift eller ikke. Nei, takke seg til at man kan ta egne beslutninger basert på hva man føler er best for alle TS her. Håper ikke du sikter til meg, for jeg prøver jo å IKKE splitte par og det er derfor jeg spør om det er ok å ikke splitte forlovere heller, men da får ikke de hverandre til bords som er tradisjon og skikk og bruk det også. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a
Gjest kiara_pusen Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Det er vel som en annen bruker så fint sa det; et par er en enhet. Jeg finner den påstanden ganske provoserende. Jeg blåser i hvordan bordplasseringen vår blir ift etikketten, det viktigste er at bordene harmonerer med hverandre, om det også innebærer at noen par blir splittet er det også greit. 2
Ella1981 Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 TS her. Håper ikke du sikter til meg, for jeg prøver jo å IKKE splitte par og det er derfor jeg spør om det er ok å ikke splitte forlovere heller, men da får ikke de hverandre til bords som er tradisjon og skikk og bruk det også. Anonym poster: 34fbf0109e57456a5b0cf4cef0d8b68a Jeg siktet ikke til deg, men har lest mange steder at flere velger å gjøre det slik. Og jeg sier heller ikke at dette er feil, det er jo opp til hver enkelt. Men jeg ville ikke ha splittet par. Og jeg vet at som gjest i et bryllup vil jeg også helst sitte sammen med min kjære Vi har også lurt veldig på det med forlovere. Men jeg vil heller at våre forlovere skal få sitte sammen med sine respektive enn at forloverne sitter samlet, dersom plassen begrenser dette. Men som sagt - ingenting er feil, det er smak og behag
Rakkerunge Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 Det som er viktig for oss i vårt bryllup, er at alle koser seg, er trygge og komfortable. Mange mister tryggheten og komfortfølelsen av å bli splittet fra sin partner. Selvsagt ikke alle, men noen. Vi skal ha runde bord med 8 eller 10 pr bord, og par sitter ved samme bord, og såpass nær hverandre at de kan kommunisere og se hverandre. Vi følger vel så å si ingen tradisjoner forøvrig i bryllupet, og ser ingen grunn til å følge tradisjon/skikk og bruk ved bordplasseringen heller. Som noen lenger opp sa, er ikke bryllupet ment som en bli kjent-fest. Etter middagen søker folk som kjenner hverandre fra før uansett sammen - de fortsetter sjelden kvelden med sine "påtvungede" bordkavalerer ;-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå