AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #1 Skrevet 5. november 2012 Heihei :-) Hvis du syns innlegget er for langt, så kan du lese det siste paragraf/avsnittet :-) Jeg har et lite problem med mat for tiden. En del av vennene mine er veldig tynne og høye, mens jeg selv ikke er der. Jeg er 1.53 (sist jeg målte meg, som var en stund siden for å si det sånn), og rundt 54-55 kilo, det varierer. Personlig syns jeg dette er alt for mye, men BMI-en min sier at dette er normalt, i og med at BMI-en min er 22,9 sånn ca. Jeg har lastet ned en kalori teller på mobilen, og jeg skriver inn all maten jeg har spist i løpet av dagen, og på slutten veier jeg meg, bare for å gjøre det. Så oppsummerer man det, og den sier hvor mye man ville veid om man spiste likt hver dag, i løpet av 5 uker. De sier også om man spiser for lite eller for mye. I det siste har jeg vil spist veldig lite, og skulket måltider for å oppnå "barbie-kroppen" som alle andre av mine venner har. Jeg er liksom den lille, tjukke i forhold :-) Men det er spesielt armene mine som er et problem. Ikke at jeg har sånn løst fett som dingler og dangler overalt, men armene mine er så breie. Jeg tørr ikke gå i singlett eller lignende, og jeg har en tendens til å gå i veldig store hettegensere og skjorter og slikt, for å gjemme meg bort. Så i det siste har jeg fått alt for lite næring, og spist alt for lite mat. Vekta mi står forsåvidt på det samme, og jeg føler meg helt jævlig iløpet av en dag. Men nå har jeg begynt å miste sulten, og videre utover det har jeg begynt å grue meg til måltider. Jeg har begynt å lyve til folk om at jeg har spist allerede bare for å skippe et eller to måltider, og jeg vet at jeg kommer til å angre likevel. I tilegg har moren min kommentert at selvtilliten min er på det laveste, og hun vil veldig gjerne at jeg besøker en psykolog for å få meg til å bli mer fornøyd med meg selv. Jeg tror faktisk at problemet ligger i hodet mitt, jeg å, men jeg vil faktisk ikke ha hjelp til jeg har gått ned i vekt, og hvis jeg da fortsatt hater kroppen min, da kan mamma få lov til å tilby meg å gå til psykolog igjen. DETTE ble et langt innleg. Men mitt spørsmål er vel bare hva skal jeg gjøre med de dårlige spisevanene mine som gjør at jeg spiser for lite, og har noen et tips for å gå ned i vekt, spesielt armene? Anonym poster: 6018802c8264518ddda54c3ab5c2d49c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #2 Skrevet 5. november 2012 Du har ikke anoreksi nei, hvis det var det du lurte på. Løp 1 time hver dag, og spis sunn mat og ikke mer enn 1000 kcal. Da blir du tynn og fin. Anonym poster: 3b7a9d544b4df6a2be8c2cb36f60e958
Gjest Tigress Skrevet 5. november 2012 #3 Skrevet 5. november 2012 Du har heilt normal BMI, og berre speilet avgjer om du er for feit eller for tynn. Men, og her kjem litt reine ord for penga: med 153cm vil du kan hende aldri få Barbie-looken, det kan rett og slett vere at du er for kort. Du treng å sjå etter små, veltrena kvinner, skaffe deg eit ideal som liknar deg sjølv, rett og slett. Du bør arbeide mot å bli ein betre versjon av deg sjølv, og å svelte seg en neppe ein god ide. Hald kaloritalet på eit vettugt underskot, og sørg for å få i deg dei kaloria du skal ha i deg. Å slanke seg tek masse tid, du må vere tolmodig. Tren styrke, det aukar forbrenninga di, og du får fasong på kroppen i staden for å bli tynnfeit. Mål framgong med målebånd eller feittklype, ikkje med vekta.
PepsiMax Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 Du har ikke anoreksi nei, hvis det var det du lurte på. Løp 1 time hver dag, og spis sunn mat og ikke mer enn 1000 kcal. Da blir du tynn og fin. Anonym poster: 3b7a9d544b4df6a2be8c2cb36f60e958 Joda, hvis man vil ha en anorektisk livsstil så kan man jo følge det her.... Helt på trynet råd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå