Gå til innhold

Bordplassering med en forelder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere gjort bordplasseringen hvis det var bare èn forelder fra hver side? Min mor og hans far kommer og èn av mine brødre.

Først tenkte vi å ha det tradisjonelle at min mor sitter mellom brudgom og hans far og så satt min bror ved siden av meg. Men ved nærmere ettertanke tenkte vi at det kanskje ville være vel så hyggelig om vi har foreldene på hver vår side. Da blir det hans far ved siden av meg og min mor ved siden av brudgommen. Broren min kan da sitte ved siden av min mor.

Det blir litt feil i forhold til etiketten da men... tenker at faren hans ville satt veldig pris på å få sitte ved siden av bruden også. Han bor nemlig 2500 km unna og vi ser han ikke så ofte og jeg har ikke møtt han mer enn 2 ganger. Dette kan jo bli en fin mulighet å bli bittelitt mer kjent.

Hadde dere som gjester reagert på denne bordplasseringen? Er det mest naturlig at min bror sitter ved siden av meg siden faren min ikke er der? Legger til at jeg treffer broren min ofte, så sånn sett så ville det være mer hyggelig å bli kjent med min kommende svigerfar (ikke det at det ikke er hyggelig å sitte ved siden av lillebror altså - misforstå meg rett).

Hva ville dere valgt? Det er et lite bryllup og bortsett fra min mor og bror og hans far så er det våre venner. Vi blir 19 stk.

Anonym poster: e83015a1cde6ebe9b34edf9fe21720ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her igjen:

Vil legge til at min mor er svært så opptatt av "etikette og skikk og bruk" og mener bestemt hun skal sitte mellom brudgom og hans far. Når jeg snakket med henne om det ville hun nesten ikke høre snakk om annet eller at hun skulle sitte ved siden av sin samboer og brudgom. Broren min er supersjenert og har ikke noe behov for å være midpunkt. Ingen av de vil holde taler fordi de er så sjenerte.

Mitt dilemma er om jeg skal gjøre det som jeg/vi mener er hyggeligst, eller om vi skal bryte litt skikk og bruk og gjøre som vi selv ønsker. Med en potensiell sur mor på kjøpet...

Anonym poster: e83015a1cde6ebe9b34edf9fe21720ef

Skrevet

Brudgommen hos oss har ingen foreldre, kun stemor kommer hun blir behandlet som en hovedgjest og er min svigermor. Sett sammen bordet akkurat slik dere ønsker, noen ganger passer ikke etiketten med hvem som faktisk lever/kommer.

Jeg tror ikke en eneste gjest kommer til å reagere negativt på at dere velger å omrokkere ift hva som er vanlig hos de som følger skikk og bruk slavisk, men det er også de som har familier der det er mulig.

Lykke til.

Kiara. :)

Anonym poster: 1f4f5f78ba010c69541eb2c6921106f3

Gjest 2013 bryllup
Skrevet (endret)

Problemstillingen ble jo litt andereledes da din mor er opptatt av skikk og bruk. Selv ville jeg satt min mor ved meg og hans far med ham, eller som du har beskrevet overfor, din svigerfar ved sin side.

Dette tror jeg du løser best sammen med din forlovede og din mor!

Endret av 2013 bryllup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...