Gå til innhold

Pulsklokke til trening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hørt om flere som bruker pulsklokke. Noen her som bruker det?

Er du fornøyd, og evt hvordan fungerer den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg bruker det, eller brukte det mer før, nå trener jeg stort sett kun styrke. Har en fra Polar, husker ikke hvilken modell. Den fungerer veldig bra, teller kcal, sikkert ikke helt nøyaktig. Ellers så måler den pulsen, noe som var viktig for meg slik jeg visste hvor den lå og om jeg kunne presse meg selv mer osv. Man blir helt avhengig av å bruke den, jeg klarer ikke å jogge uten, må hele tiden vite hvordan pulsen ligger an osv. Noe spesifikk du lurer på?

Skrevet

Ja, jeg bruker det, eller brukte det mer før, nå trener jeg stort sett kun styrke. Har en fra Polar, husker ikke hvilken modell. Den fungerer veldig bra, teller kcal, sikkert ikke helt nøyaktig. Ellers så måler den pulsen, noe som var viktig for meg slik jeg visste hvor den lå og om jeg kunne presse meg selv mer osv. Man blir helt avhengig av å bruke den, jeg klarer ikke å jogge uten, må hele tiden vite hvordan pulsen ligger an osv. Noe spesifikk du lurer på?

Takk for svar. Jeg trener mest saltimer som corebar, krønsj og dans + noe tredemølle og spinning. Vil ha mer kontroll på hvor mye jeg forbrenner iløpet av en treningsøkt siden jeg skal ned i vekt. Trur du en klokke som det kunne hjulpet meg med den oversikten? Og hvordan er prisene?

Skrevet

Ja, for meg har den fungert veldig bra greit sånn sett :)

Da jeg kjøpte min, for 2 år siden kostet den vel rundt 1500 kr eller noe. De pleier å ligge fra rundt 1000 kr og oppover, noen koster opp i 3000 også. Men jeg synes min fra Polar har fungert veldig fint. Den er helt enkel.

Skrevet

Det er ikke noe vits i å kjøpe en bare for å telle kalorier, pulsklokker gir som alt annet kun en pekepinn (les: du kan ikke stole på det tallet. Følg heller med på vekta, går den nedover så gjør du noe riktig). Du kan like gjerne spare en tusenlapp og sjekke noen av oversiktene som finnes på nett. Hvis du derimot har lyst til å justere treningen din etter hva som er mest effektivt både mtp forbrenning og oksygenopptak, så kan det være en grei investering. Jeg bruker min hele tiden, den er helt uvurderlig i intervalløktene mine.

Anonym poster: 1dd062f2708855e431e8d8a39b48f8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...