Gå til innhold

Tydeligvis ensom jul i år... :(

Anbefalte innlegg

Gjest anonym2233
Skrevet

Satt opp til å jobbe uken inn mot julen og romjula. Får dessverre ikke fri, heller ikke feiret med kjæresten. Ensom...JA!!

Har heller ingen kontakt med familien, så blir enda mer trist...

Noen flere som får ensom jul i år ? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips til en mer givende jul; hvis det er såklate suppekjøkken for fattige eller rusmisbrukere der dubor, meld deg opp som frivillig:) utrolig givende:) en av mine beste julaftener:)

• Liker 5
Skrevet

Er utrolig kjipt. Men mange som må jobbe på julaften. Tenk om alt bare hadde stoppet helt opp, sykehusene, politiet, brannmenn osv. Da kunne mye forferdelig skjedd.

Så ja, er nok mange med ensom jul, som må tilbringe den på jobb også. Synes lillemeg90 sitt forslag var veldig fint.

Gjest barista
Skrevet

Jeg har ei venninne som både i år, og i fjor måtte jobbe på julaften og 1.2. dag, uten mulighet for å reise hjem fra studiestedet. Trist, men hun distanserte seg litt fra det, og tenkte ikke at det var jul. Så reiste hun heller hjem en annen helg, og fikk servert litt god mat, hvor hun fikk åpnet sine gaver, og familien åpnet gavene fra henne. Koselig det og.

• Liker 1
Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg har ei venninne som både i år, og i fjor måtte jobbe på julaften og 1.2. dag, uten mulighet for å reise hjem fra studiestedet. Trist, men hun distanserte seg litt fra det, og tenkte ikke at det var jul. Så reiste hun heller hjem en annen helg, og fikk servert litt god mat, hvor hun fikk åpnet sine gaver, og familien åpnet gavene fra henne. Koselig det og.

Så hyggelig!!! =)Kanskje litt egoist, men syns jeg fortjener det. Så da har jeg tenkt litt på selvpleie til meg selv med fotbad og ansiktsmaske...osv. Selvfølgelig lage meg god mat (1 porsjon) hihihi,og flaske rødvin. =)

Så pynte litt opp med et lite juletre, så det blir noe julestemning. =)

Gjest barista
Skrevet

Så hyggelig!!! =)Kanskje litt egoist, men syns jeg fortjener det. Så da har jeg tenkt litt på selvpleie til meg selv med fotbad og ansiktsmaske...osv. Selvfølgelig lage meg god mat (1 porsjon) hihihi,og flaske rødvin. =)

Så pynte litt opp med et lite juletre, så det blir noe julestemning. =)

Hørtes egentlig veldig koselig ut. Se en julefilm og bare slapp av!

• Liker 2
Skrevet

Et tips til en mer givende jul; hvis det er såklate suppekjøkken for fattige eller rusmisbrukere der dubor, meld deg opp som frivillig:) utrolig givende:) en av mine beste julaftener:)

Det er så mange, alt for mange, som vil jobbe akkurat i jula pga egen situasjon. De ønsker ikke å jobbe der resten av året. De er mer enn dekket opp.

Mitt tips til TS som jeg benyttet meg av da jeg måtte feire min første jul alene.

Jeg laget julekaker som jeg likte. Kjøpte inn julemiddag og gotteri. Noen filmer, ei bok, noe nytt garn, et spill osv. Jeg pyntet som vanlig til jul. Jeg kledde meg om og lagde ordentlig julemiddag. Spilte julemusikk og så på tv. Så pakket jeg opp presangene mine. Skiftet så til koseklær, krøp opp i sofaen, knasket gotteri, spiste kaker og drakk rødvin mens jeg så en film. Skal man ha en jul alene så bør man planlegge og gjøre det lille ekstra for seg selv. Det ble en koselig jul, men også helt anderledes enn hva jeg er vant til.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...