Gå til innhold

Hvordan vise henne at jeg ikke er en drittsekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nesten ett og et halvt år siden møtte jeg verdens herligste jente, jeg så henne sitte for seg selv i forelesnigssalen, jeg turte ikke å gå bort til henne med engang, men på den andre forelesnignen vi hadde gjorde jeg det. Vi ble fort veldig gode venner og etterhvert utviklet jeg følelser for henne. Jeg gikk med disse for meg selv i ett par måneder før jeg merket at hun begynte å små flørte litt med meg. Vi flørtet et stund og det var tydelig at det var noe mellom oss som bare klaffet. For litt over en måned siden snakket vi om oss og om vi kunne bli mer enn bare venner. Vi hadde en lang prat om dette hvor vi fortalte hverandre hvilke følelser vi hadde, vi lå begge på et veldig likt plan. Men hun fortalte at hun var veldig usikker fordi hun hadde dårlig erfaring med forhold fra før.

Hennes første kjæreste på ungdomsskolen var utro og lå med en del jenter på si. Den andre kjæresten hennes på vgs var også utro mot henne (noe hun fant ut i ettertid), i tillegg slo han aldri opp med henne, men bare frøs henne ut og sluttet å snakke med henne. Må si jeg fikk litt vondt inni meg når hun fortalte dette, men av de grunnene var hun usikker på et forhold med meg. Disse guttene hadde også vært snille mot henne i starten og de hadde vært venner en stund før de ble sammen. Hun sa til meg at hun ikke trodde jeg var en slik fyr, noe jeg forsikret henne om at jeg ikke var, men det trodde hun ikke om de foregående guttene heller, derfor var hun usikker. Hun sa hun måtte tenke på det og at vi fikk snakke om det mer ved en annen anledning.

Jeg liker denne jenta veldig godt og synes ut er herlig, morsom, smart, snill og pen. Jeg vil så gjerne holde rundt henne, holde hender når vi går sammen og tenke at hun er kjæresten min. Vi har ikke snakket noe om dette siden da, jeg vil ikke ta det opp fordi jeg ikke vil virke masete. Flørtingen pågår også enda, ikke i like stor grad som før samtalen, men det er der enda. Er det noe jeg kan gjøre for henne eller si for å vise henne at jeg aldri ville gjort noe slik de andre gjorde?

Noen tips?

Anonym poster: c8c760988a51331770070e6405cc668d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å la henne få den tiden hun trenger:) vise at du lsnker å være sammen med henne:)

• Liker 2
Skrevet

Dette er noe ho selv må finne ut av,som ho sier det ,ho trenger tid til å tenke.

Hvis ho har vert brent før er det ikke usannsynlig at ho egentlig ikke er klar for nytt forhold akkurat nå.

Ting som overbeviser meg om at en gutt er god er

-han stiller opp,uansett hva(hvis det lar seg gjøre,ingen trenger å gå gjennom ild og flamme.)

- han gir ikke opp selv om han får lite fra meg. Altså ,selv om jeg er usikker og trekker meg tilbake, så er han alltid der og venter på meg

- han er snill og god,men ikke bare mot meg,men mot alle rundt seg også.

- han er ærlig. Stol på meg,ho ser på deg hvis du lyver om noe eller holder tilbake informasjon.

Ellers vet jeg ikke,men jeg vet en ting: hvis du knuser hennes hjerte etter å ha overbevist henne om at du er god, så fortjener du virkelig ikke henne..

• Liker 3
Skrevet

Først av alt er det ikke din oppgave å overbevise henne om at menn er like forskjellige som kvinner, og at ikke alle menn er utro.

Det du kan gjøre er å bare være deg selv, gjør deg selv trygg i alle situasjoner. Vær ærlig, selv om sannheten kan såre av og til. Da utstråler du trygghet og ærlighet, og det er vel stort sett det eneste du kan gjøre. Vis at du er deg selv, at du er trygg på deg selv.

Gjest oreokaka
Skrevet

Vær deg selv, gi henne tid, støtt henne, overrask henne (ikke nødvendig, men alltid koselig), vær ærlig med henne, om hun trekker seg unna, trekker du deg nærmere, vær åpen mot henne og fortell henne personlige ting (jeg syntes hvertfall det er lettere å stole på folk da, men er jo fra person til person).

Skrevet

Vis dine sårbare sider. Det viser at du gir henne enorm tillit, som igjen er et stort kompliment og som får henne til å bli mer tillitsfull tilbake. Tillit skaper sterke bånd.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Du har kjent henne i halvannet år? Jeg er redd du står med begge beina godt planta i vennesonen. Hvor mange år skal hun liksom trenge på å bli "trygg" på deg? Dette er bare unnskyldninger. Hun utnytter deg og dine følelser for å føle seg bra.

Tror du ikke hun har hatt opptil flere flørter i løpet av disse to årene? Mitt råd er å slutte å kaste bort tid på henne.

Skrevet (endret)

Jeg liker denne jenta veldig godt og synes ut er herlig, morsom, smart, snill og pen. Jeg vil så gjerne holde rundt henne, holde hender når vi går sammen og tenke at hun er kjæresten min. Vi har ikke snakket noe om dette siden da, jeg vil ikke ta det opp fordi jeg ikke vil virke masete. Flørtingen pågår også enda, ikke i like stor grad som før samtalen, men det er der enda. Er det noe jeg kan gjøre for henne eller si for å vise henne at jeg aldri ville gjort noe slik de andre gjorde?

Noen tips?

Hvorfor ikke bare ta styringen og gjøre noe av det du sier du ønsker å gjøre?

*Snip* :rodmer::kline::yvonne:

Ta sjanser. Det skjer pent lite om du ikke gjør det.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Du har kjent henne i halvannet år? Jeg er redd du står med begge beina godt planta i vennesonen. Hvor mange år skal hun liksom trenge på å bli "trygg" på deg? Dette er bare unnskyldninger. Hun utnytter deg og dine følelser for å føle seg bra.

Tror du ikke hun har hatt opptil flere flørter i løpet av disse to årene? Mitt råd er å slutte å kaste bort tid på henne.

Dette er drittprat.

Jeg ble forelsket i en kompis jeg hadde kjent lenge. Begge hadde hatt andre kjærester i løpet av den tiden vi var venner. Så ble jeg singel - så ble han singel - vi hang alltid mye med hverandre.... men plutselig kjente jeg at det kriblet i magen. Fikk litt sjokk da jeg forstod at jeg hadde falt for han. Vi pratet litt om det var lurt å "risikere vennskapet", tok sjansen... og vi var sammen i flere år. Beste forholdet jeg har vært i!

Vennesonen er et bra sted å være. Derfra kan man få et trygt og stabilt forhold.

Mye mer meningsløst å bli sammen med folk man bare har kjent i uker og måneder.

Mitt tips - la jenten ta den tiden hun trenger. Det er vanskelig å stole på en gutt "på den måten" igjen etter å ha opplevd utroskap. Man slipper å være redd for at venner skal være utro.... klart hun er usikker selv om de kjenner hverandre som venner fra før.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Dette er drittprat.

Jeg ble forelsket i en kompis jeg hadde kjent lenge. Begge hadde hatt andre kjærester i løpet av den tiden vi var venner. Så ble jeg singel - så ble han singel - vi hang alltid mye med hverandre.... men plutselig kjente jeg at det kriblet i magen. Fikk litt sjokk da jeg forstod at jeg hadde falt for han. Vi pratet litt om det var lurt å "risikere vennskapet", tok sjansen... og vi var sammen i flere år. Beste forholdet jeg har vært i!

Fullstendig annerledes. I dette tilfellet er det ikke snakk om noe vennskap, men en stakkars fyr som er blitt holdt på gress i halvannet år. Dere hadde faktisk et likestilt vennskap, i dette tilfellet er det en fyr som er desperat forelsket i noen som ikke er interessert tilbake.

Vennesonen er et bra sted å være. Derfra kan man få et trygt og stabilt forhold.

Jeg tror aldri jeg har lest noe så dumt i mitt liv.

Mye mer meningsløst å bli sammen med folk man bare har kjent i uker og måneder.

Stryk det siste jeg skrev.

Mitt tips - la jenten ta den tiden hun trenger. Det er vanskelig å stole på en gutt "på den måten" igjen etter å ha opplevd utroskap. Man slipper å være redd for at venner skal være utro.... klart hun er usikker selv om de kjenner hverandre som venner fra før.

Pliiz. Har man følelser så har man følelser. Har man ikke så har man ikke.

Skrevet

Er det noe jeg kan gjøre for henne eller si for å vise henne at jeg aldri ville gjort noe slik de andre gjorde?

Noen tips?

Bra oppførsel og tålmodighet.

Skrevet

Fullstendig annerledes. I dette tilfellet er det ikke snakk om noe vennskap, men en stakkars fyr som er blitt holdt på gress i halvannet år. Dere hadde faktisk et likestilt vennskap, i dette tilfellet er det en fyr som er desperat forelsket i noen som ikke er interessert tilbake.

Jeg tror aldri jeg har lest noe så dumt i mitt liv.

Stryk det siste jeg skrev.

Pliiz. Har man følelser så har man følelser. Har man ikke så har man ikke.

??

Ifølge hovedinnlegget og trådstarter så er jenten og han selv på ganske likt sted, sånn følelsesmessig. De har jo til og med pratet om det.

??

......

Har man følelser, så har man følelser. Men om man har blitt sviktet før, så kan det være vanvittig skremmende å åpne seg opp for en ny person (på den måten man gjør når man er kjærester).

Hvor gammel kan du være liksom. Tretten?

OMFG.

Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

??

Ifølge hovedinnlegget og trådstarter så er jenten og han selv på ganske likt sted, sånn følelsesmessig. De har jo til og med pratet om det.

Hadde de vært på likt sted følelsesmessig så hadde de vært sammen. Hvis man har følelser for noen og de har følelser for deg så blir man kjærester.

Dersom man ikke har følelser for noen men liker den valideringen de gir deg så sier man gjerne ting som "vil ikke gå for raskt frem" (etter halvannet år i dette tilfellet), og at man "ikke er helt klar" og lignende pisspreik.

Nå har TS kastet bort halvannet år av sin beste ungdomstid på noen som ikke er interessert, og gått glipp av masse muligheter. Cut your losses, TS, og utnytt resten av studietiden.

Endret av Lincoln
Skrevet

Hadde de vært på likt sted følelsesmessig så hadde de vært sammen. Hvis man har følelser for noen og de har følelser for deg så blir man kjærester.

Dersom man ikke har følelser for noen men liker den valideringen de gir deg så sier man gjerne ting som "vil ikke gå for raskt frem" (etter halvannet år i dette tilfellet), og at man "ikke er helt klar" og lignende pisspreik.

Nå har TS kastet bort halvannet år av sin beste ungdomstid på noen som ikke er interessert, og gått glipp av masse muligheter. Cut your losses, TS, og utnytt resten av studietiden.

Er du 12?

jenta er jo interessert i han? ho sa jo det selv?

Anonym poster: ef7cb635e46da5a81ef31fd152433bce

Gjest Lincoln
Skrevet

Er du 12?

jenta er jo interessert i han? ho sa jo det selv?

Sa ho det altså. Hvorfor er de ikke sammen da?

Skrevet

Dere vet at dere nå krangler om hva en person vi ikke har peiling på hva mener, mener???

Skrevet

Hvis du leser hovedinnlegget (do it!) - så står det at hun har vært i forhold før, der kjærestene har vært utro mot henne. DERFOR synes hun det er vanskelig å skulle "date"?/få seg ny kjæreste.

Opplevd det samme selv. Og skal mer til enn en forelskelse for at jeg gidder bli sammen med en gutt. Man kan forelske seg i mye rart. Det beste er å gi det tid, se om det er en person man stoler på og vil ha en fremtid sammen med. Det er vanskelig. Tror det må gå lang tid før jeg vil bli sammen med noen igjen (og det har allerede gått relativt lang tid).

MAN BLIR IKKE SAMMEN MED NOEN BARE FORDI MAN ER FORELSKET.

JEEZES.

• Liker 1
Skrevet

Fordi menn er drittsekker.

• Liker 1
Skrevet

Fordi menn er drittsekker.

Du har virkelig ikke lest hovedinnlegget du.

Skrevet

Du har virkelig ikke lest hovedinnlegget du.

Jo - det tror jeg vedkommende har faktisk.

Mange menn er drittsekker. Og vanskelig å vite hvem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...